Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firm

Damian Marusiak | 28-06-2020 08:00 |

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firmFirma Lenovo ma w swojej ofercie mnóstwo urządzeń przeznaczonych zarówno dla klientów indywidualnych jak również dla firm. Najbardziej popularne obecnie sprzęty to głównie laptopy - dla biznesu spod linii ThinkPad, dla graczy z serii Legion oraz dla osób poszukujących laptopa do multimediów czy zwykłej pracy biurowej tj. IdeaPad czy ThinkBook. Firmy bardzo często zaopatrują się w gotowe zestawy komputerowe przygotowane przez producenta. Oprócz tego Lenovo ma w swojej ofercie smartfony, tablety oraz monitory. Nie wszyscy być może są tego świadomi, jednak producent oferuje również inne urządzenia przygotowane z myślą o firmach. Jednym z takich przykładów jest Lenovo ThinkSmart Hub 500, a więc specjalna platforma ułatwiająca biznesowe spotkania w firmie.

Autor: Damian Marusiak

Jasnowidzem niestety nie jestem, ale domyślam się, że wielu naszych Czytelników nigdy nie spotkało się z takim urządzeniem jak Lenovo ThinkSmart Hub 500, a już z pewnością osoby nie prowadzące żadnej firmy. Grupą docelową dla sprzętu marki Lenovo nie są bowiem klienci indywidualni, a firmy, które bez problemu zrobią użytek z platformy w małych bądź średnich salach konferencyjnych. Celem ThinkSmart Hub 500 jest ułatwienie i szybkie zorganizowanie wideokonferencji np. z pracownikami znajdującymi się poza firmą lub innymi partnerami danej firmy. Poprzez platformę wideo można także bardzo szybko i łatwo udostępniać pliki do wglądu osób biorących udział w wideokonferencji - szybki podgląd jest dostępny z poziomu wbudowanego w ThinkSmart Hub 500 ekranu o rozdzielczości Full HD.

Jeśli potrzebujecie urządzenia, które w łatwy i szybki sposób usprawni i poprawi efektywność pracy podczas wideokonferencji, platforma Lenovo ThinkSmart Hub 500 będzie bardzo dobrym rozwiązaniem.

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firm [4]

Platforma Lenovo ThinkSmart Hub 500 wykorzystuje jedną z trzech wybranych, certyfikowanych aplikacji do obsługi wideokonferencji. Firma może więc wybrać taki wariant, który będzie najlepiej dopasowany do potrzeb. Do wyboru mamy wersje z następującymi aplikacjami: Microsoft Skype Room System, ZOOM System oraz Microsoft Teams. Podzespoły platformy mogą wydawać się na pierwszy rzut oka przestarzałe, jednak do określonego zastosowania będą w zupełności wystarczające. Pełny przekrój parametrów znajduje się w poniższej tabeli, jednak tylko nadmienię, że sprzęt bazuje m.in. na 4-rdzeniowym procesorze Intel Core i5-7500T wraz ze wsparciem dla platformy vPro z dodatkowymi zabezpieczeniami oraz możliwością zdalnego zarządzenia innymi urządzeniami. Całość bazuje na systemie Microsoft Windows 10 IoT Enterprise, odznaczającym się inteligentną ochroną danych klasy korporacyjnej.

Specyfikacja Lenovo ThinkSmart Hub 500
Procesor Intel Core i5-7500T (4C/4T)
Taktowanie bazowe - 2,7 GHz
Taktowanie Turbo - 3,3 GHz
TDP 35 W
Pamięć RAM 8 GB RAM DDR4 2400 MHz (2x 4 GB), DUal Channel
Układ graficzny Intel HD Graphics 630
Dysk Dysk SSD o pojemności 128 GB
Matryca 11,6" błyszczący IPS
1920x1080 pikseli
Porty komunikacyjne 4x USB 3.0 (USB 3.2 typu A Gen.1)
1x HDMI wejście, łącznie z kartą do rejestracji obrazu
2x HDMI wyjście
1x Ethernet RJ-45
1x audio jack 3,5 mm
1x blokada Kensington Lock
1x port zasilający
Waga 2,5 kg
Wymiary 279 mm x 193 mm x 176 mm (dł., szer., wys.)
System Microsoft Windows 10 IoT Enterprise
Oprogramowanie Do wyboru:
1) Microsoft Skype Room System
2) ZOOM System
3) Microsoft Teams
Gwarancja 36 miesięcy On-site
Cena Ok. 8300 złotych brutto

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firm [2]

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firm [3]

Na pochwałę zasługuje ulokowanie portów, ich ilość oraz przyjazny sposób organizacji okablowania. Wszystkie główne złącza umieszczono z tyłu urządzenia Lenovo ThinkSmart Hub 500. Do dyspozycji użytkownika oddano zestaw składający się z: port zasilający (wtyczka podobna jak w sporej liczbie laptopów tej marki), wejście HDMI połączone z kartą do rejestracji obrazu, dwa wyjścia HDMI, sieciowe gniazdo Ethernet RJ-45, cztery porty USB 3.0 (czy raczej teraz powinny być określone jako USB 3.2 typu A Gen.1), pojedyncze gniazdo audio-jack 3,5 mm oraz blokadę Kensington Lock. Przycisk uruchamiania sprzętu znajdziemy natomiast na przodzie. Na sekcję ze złączami możemy także umieścić specjalny zaczep, który służy do poprawnej organizacji okablowania, tak aby poszczególne przewody nie stykały się ze sobą tuż przy urządzeniu. Oprócz standardowego złącza sieciowego Ethernet RJ-45, możemy także skorzystać z wbudowanej karty sieciowej Intel Wireless-AC 8265, a ponadto sprzęt wspiera łączność Bluetooth 4.2.

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firm [1]

Jednym z największych atutów urządzenia Lenovo ThinkSmart Hub 500 jest matryca o przekątnej 11,6" oraz rozdzielczości 1920x1080 pikseli. Specjalny mechanizm, na którym umieszczony jest ekran pozwala na obracanie panelu o pełny kąt 360 stopni w poziomie. Dzięki temu jest łatwo dostępny dla wszystkich uczestników wideokonferencji w małej lub średniej sali konferencyjnej. Na ekranie możemy udostępniać dokumenty służbowe, do których dostęp w trakcie prezentacji mają wszyscy uczestnicy. Zabiera to mniej miejsca, pracownicy mają szybki podgląd do prezentowanych materiałów, co w konsekwencji poprawia efektywność i skraca czas prezentacji. Ogranicza to także ilość potrzebnych urządzeń podczas spotkania, bowiem oprócz służbowego laptopa, taka platforma Lenovo ThinkSmart HUB 500 oraz dodatkowy monitor będą w zupełności wystarczające.

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firm [7]

Jak w ogóle rozpocząć pracę z systemem konferencyjnym Lenovo ThinkSmart HUB 500 opartym o Microsoft Windows 10 IoT Enterprise? Okazuje się, że wbrew pozorom nie tylko pierwsza konfiguracja, ale także typowe użytkowanie są bardzo intuicyjne dla użytkownika. Początkowa konfiguracja platformy opartej na systemie Windows jest bardzo podobna do tego, co widzimy na zwykłych komputerach PC czy przenośnych laptopach, gdy po raz pierwszy instalujemy i konfigurujemy system operacyjny. Anglojęzyczna wersja OS wspiera oczywiście asystenta głosowego Cortana, co dla osób biegłych w języku angielskim jeszcze bardziej ułatwi konfigurację. Po krótkim wprowadzeniu od razu system przenosi nas do właściwej aplikacji - w zależności od wybranej wersji urządzenia czeka nas pierwsza konfiguracja w Microsoft Skype Room System (najczęściej spotykany wariant), ZOOM System bądź Microsoft Teams. Po zaakceptowaniu umowy licencyjnej oraz zalogowaniu się do wybranej platformy, możemy od razu rozpocząć korzystanie z Lenovo ThinkSmart Hub 500. Pojawia się główny ekran systemowy, w którym możemy rozpocząć nową wideokonferencję oraz zapraszać osoby do rozmowy.

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firm [6]

Na zewnętrznym ekranie (podpiętym do systemu konferencyjnego) mamy stały podgląd na zalogowane osoby, z kolei dźwięk wydobywa się z urządzenia. Posiada on nie tylko dwa wbudowane mikrofony, ale również dwa głośniki po 4 W każdy z certyfikowanym systemem Dolby Audio Premium. W razie korzystania ze sprzętu w większej sali konferencyjnej, Lenovo radzi możliwość dobrania dodatkowych głośników, które drogą bezprzewodową możemy podłączyć do platformy ThinkSmart Hub 500. Wracając do konfiguracji wideospotkania - przykładowo w systemie Microsoft Skype wygląda to bardzo podobnie jak w tradycyjnej aplikacji, choć oferowana tutaj aplikacja na specjalnie dostosowanej wersji systemu Microsoft Windows 10 IoT Enterprise prezentuje się zupełnie inaczej. Na ekranie głównym zobaczymy trzy główne przyciski: New Meeting, Present oraz Invite this room. W sekcji New Meeting możemy wprowadzać osoby, z którymi chcemy się połączyć. W tym celu wystarczy wprowadzić właściwy adres e-mail odbiorcy oraz nacisnąć przycisk "Invite". Automatycznie rozpocznie się nawiązanie połączenia wideo - obraz zostanie przekierowany na zewnętrzny ekran połączony z platformą kablem HDMI, natomiast sam wyświetlacz ThinkSmart HUB 500 będzie stale do naszej dyspozycji. Wszystko odbywa się dużo prościej i szybciej, bowiem cała platforma jest tak dostosowana, aby jak najefektywniej korzystać z jej możliwości.

Lenovo ThinkSmart Hub 500 jest przyjaznym dla firm urządzeniem, którego głównym celem jest zwiększenie produktywności podczas biznesowych spotkań w salach konferencyjnych oraz podczas wideokonferencji.

Lenovo ThinkSmart Hub 500 - system konferencyjny dla firm [5]

Lenovo ThinkSmart HUB 500 oferuje także możliwość szybkiego pokazu różnych treści np. przygotowanej wcześniej prezentacji multimedialnej dla osób logujących się zdalnie do wideokonferencji. W tym celu koniecznie jest podpięcie platformy Lenovo do laptopa, na którym znajduje się wybrana prezentacja lub jakikolwiek inny dokument poprzez kabel HDMI. I to wszystko! Dokument automatycznie pojawi się na głównym ekranie spotkania, a także stanie się widoczny dla wszystkich uczestników pokazu, którzy pracują np. zdalnie z innego miejsca. To kolejna zaleta inteligentnej platformy do organizacji służbowego spotkania, dzięki któremu znacznie oszczędzamy czas na prezentację nowych rozwiązań w firmie. Urządzenia zwiększa produktywność podczas takich spotkań, zmniejsza opóźnienia wywołane przykładowo przez problemy z połączeniem wybranych osób do wideokonferencji. Usprawnia także proces prezentacji oraz udostępniania firmowych treści w trakcie spotkań. Jest to świetne rozwiązanie dla firm, które chcą ułatwić sobie życie podczas wideoprezentacji. Oczywiście jest jedno ale - cena. Nie jest to bez wątpienia tanie urządzenie, bowiem koszt brutto sięga obecnie około 8300 złotych. Niemniej na tego rodzaju platformę nie patrzy się przez pryzmat specyfikacji czy wydajności. Te elementy nie odgrywają tutaj dużej roli. Największymi zaletami są stabilność działania, płynność, dostosowanie do pracy w wybranej aplikacji, intuicyjny system Microsoft Windows 10 IoT Enterprise, dodatkowe zabezpieczenia i możliwość zdalnego sterowania innymi urządzeniami, a także 3-letnia gwarancja typu On-site. Taka inwestycja w firmie szybko się zwróci, a sprzęt będzie służył przez lata.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 6

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.