Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Test wydajności Watch Dogs 2 PC - Pies ganiał optymalizację?

Sebastian Oktaba | 03-12-2016 13:00 |

Test wydajności Watch Dogs 2 PC - Pies ganiał optymalizację?Premiera pecetowej edycji Watch Dogs 2 zamyka jesienny wysyp wielkoformatowych produkcji, wzbudzając spore zainteresowanie fanów sandboxów rozczarowanych koszmarną Mafią III, jednak do najnowszej propozycji Ubisoftu również podchodzących z ogromną nieufnością. Poprzednik wsławił się bowiem bardzo wysokimi wymaganiami sprzętowymi, pomimo zauważalnej redukcji oprawy wizualnej względem wcześniejszych zapowiedzi, zaś kumulacja obydwu czynników wywołała ogólne niezadowolenie graczy. Francuski koncern musiał zatem dopilnować, aby konwersja Watch Dogs 2 działała na blaszakach przyzwoicie, inaczej zafundowałby sobie kolejną antyreklamę. Optymalizacja miała oczywiście zostać dopieszczona, dlatego przesunięto premierę pecetowej wersji względem konsolowych, czego finalne efekty zaraz będą ocenianie.

Autor: Sebastian Oktaba

Watch Dogs 2 jest klasycznym sandboxem naśladującym formułę Grand Theft Auto, pozwalającym na swobodne zwiedzanie otwartego świata będącego areną wydarzeń - rozległego, wypełnionego pojazdami, przechodniami oraz najróżniejszymi zjawiskami losowymi. Takie produkcje są zazwyczaj rozchwytywane przez grających, jednak rzadko poprawnie zrealizowane przez twórców, ponieważ wymagają dobrego pomysłu, miodnej mechaniki oraz technologicznego kunsztu. Jak wyglądają nieudane podejścia do sandboxów najlepiej pokazuje jeszcze świeża Mafia III - przeraźliwie nudna, fatalnie zoptymalizowana i koszmarnie brzydka. Kiedyś podobne słowa wygłaszano pod adresem Watch Dogs, jednak sequel kardynalnych błędów poprzednika nie zamierza popełniać. Kontynuacja głośniej produkcji Ubisoftu nie wprowadza gruntownych zmian w rozgrywce, skupiając głównie na doszlifowaniu pomysłów z pierwowzoru, dlatego z grubsza wiadomo czego należy się spodziewać. Wymieniono natomiast lokację - zamiast pochmurnego Chicago, trafiamy teraz do słonecznego San Francisco, zatem klimat również nakreślono lżejszym piórem. Watch Dogs 2 jest produkcją weselszą, bardziej kolorową i wciągającą, niż oryginał uchodzący za przykład niewykorzystanego potencjału.

Francuski koncern musiał dopilnować, aby Watch Dogs 2 działał na blaszakach przyzwoicie, inaczej zafundowałby sobie kolejną antyreklamę. Optymalizacja miała zostać dopieszczona, czego efekty zaraz sprawdzę.

Test wydajności Watch Dogs 2 PC - Pies ganiał optymalizację? [6]

Podstawowa konfiguracja zdolna do uruchomienia Watch Dogs 2 powinna zawierać czterordzeniowy procesor Intel Core i5-2400S albo sześciowątkowego AMD FX-6120, czyli konstrukcje z pięcioletnim stażem rynkowym. Mając w pamięci ślamazarność działania poprzednika na dwurdzeniowcach, absolutnym minimum wydają się solidne modele czterowątkowe (Intel Core i3). Karty graficzne to również weterani - GeForce GTX 660 oraz Radeona HD 7870 pamiętają jeszcze początek epoki 28 nm układów, debiutowały bowiem w zamierzchłym 2012 roku. Producent podkreśla tutaj konieczność posiadania 2 GB VRAM. Obydwa podzespoły wypadałoby dokarmić 6 GB pamięci operacyjnej, aby spełnić minimalne wymagania sprzętowe. Konfiguracja rekomendowana zawiera czterordzeniowy procesor Intel Core i5-3470 oraz ośmiowątkowego AMD FX-8120, wydające się stosunkowo rozsądnymi propozycjami, zwłaszcza iż większość zalecanych konfiguracji ostatnimi czasy zawierała Intel Core i7-4790 / AMD FX-8350. Wskazywane karty graficzne to również niemłode GeForce GTX 970 albo Rade R9 290, natomiast ilość pamięci operacyjnej wynosi  8 GB, aczkolwiek Ubisoft nie podaje czego możemy się spodziewać posiadając takiego peceta. Obstawiam, że najwyższe ustawienia będą nieosiągalne.

Minimalna konfiguracja do Watch Dogs 2

  • Intel Core i5-2400S / AMD FX-6120
  • NVIDIA GeForce GTX 660 / AMD Radeon HD 7870 (2 GB)
  • 6 GB pamięci operacyjnej
  • 50 GB miejsca na dysku twardym
  • 64-bitowy system Windows 7 / 8.1 / 10

Zalecana konfiguracja do Watch Dogs 2:

  • Intel Core i5-3470 / AMD FX-8120
  • NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290 (4 GB)
  • 8 GB pamięci operacyjnej
  • 50 GB miejsca na dysku twardym
  • 64-bitowy system Windows 7 / 8.1 / 10

Watch Dogs 2 prawdopodobnie bazuje na usprawnionym silniku Disrupt, który napędzał poprzednika, jednak programiści konkretów nie zdradzili. Pewnym jest natomiast, że graficzne wodotryski pomagała implementować NVIDIA, ponieważ tytuł oficjalnie wciągnięto do programu partnerskiego The Way It's Meant to be Played, dzięki czemu w bardzo obszernych ustawieniach znajdziemy szereg ciekawych efektów. Wśród najważniejszych warto wymienić okluzję otoczenia HBAO+, realistyczne cieniowane PCSS i HFTS, wygładzanie krawędzi TXAA oraz natywne wsparcie technologii Ansel do łapania widowiskowych screenshotów. Obecność technik NVIDIA GameWorks zapewne budzi zaniepokojenie posiadaczy kart graficznych AMD Radeon, bowiem najczęściej modele Czerwonych wypadają w takich produkcjach znacznie poniżej oczekiwań. Jak sytuacja będzie wyglądała tym razem przekonamy się niebawem, niemniej wieloletnie doświadczenie podpowiada, że hierarchia na wykresach niektórych prawdopodobnie doprowadzi do szewskiej pasji... Dodam jeszcze na zakończenie wstępu, że Watch Dogs 2 można otrzymać gratis przy zakupie modeli GeForce GTX 1080 i GeForce GTX 1070.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Sebastian Oktaba
Liczba komentarzy: 167

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.