Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nowa europejska stolica kultury: Twój dom

Arkad | 02-07-2015 13:40 |

Nowa europejska stolica kultury: Twój domOgłoszono wyniki dorocznego badania Samsung Techonomic Index 2015, stanowiącego najbardziej wszechstronną analizę interakcji Europejczyków z technologią. Dane pokazują, że mamy obecnie do czynienia z renesansem bogatego życia domowego w każdym jego aspekcie – edukacji, kulturze i kulinariach. W drugiej edycji badanie zostało rozszerzone do 18 krajów europejskich i odkrywa zwyczaje osób dorosłych dotyczące użytkowania oraz zakupów urządzeń elektronicznych i artykułów gospodarstwa domowego. Wyniki Samsung Techonomic Index II pokazują, że dom w roku 2015 stał się czymś więcej niż tylko miejscem spożywania posiłków, odpoczynku i snu. To środek naszego osobistego wszechświata kulturalnego – miejsce pracy i nauki oraz centrum rozrywki, w którym łączymy się z najbliższymi i czerpiemy inspirację z otaczającego nas świata. Technologia wzbogaca to doświadczenie.

W Europie zaobserwowano pięciokrotny wzrost wydatków gospodarstw domowych na treści edukacyjne w ciągu ostatniego roku. Technologia otwiera także przed Polakami nowe możliwości kształcenia, z których chętnie korzystają. Polskie gospodarstwa domowe wydają miesięcznie więcej na materiały edukacyjne (11,67 euro) niż na gry mobilne (8,7 euro), pobieranie książek (10,21 euro), filmów (8,08 euro), czy muzyki (8,73 euro). W miarę jak wydłuża się czas poświęcany na naukę, zmniejsza się nasze przywiązanie do gier mobilnych. Jedynie jedna trzecia (31 procent) Polaków przyznaje się do regularnego nawyku grania w gry, co jest zgodne z europejskimi trendami (33 procent).

Nowa europejska stolica kultury: Twój dom

Ostatni rok przyniósł znaczny wzrost zainteresowania konsumentów technologią mobilną 4G, a także wzrost liczby urządzeń podłączonych do internetu, takich jak inteligentne telewizory i tablety. Większa ilość podłączeń do sieci umożliwia nam poszerzenie wiedzy, zdobycie nowych umiejętności, odkrywanie sztuki i poznawanie różnych kultur – a wszystkim tym możemy cieszyć się z domowego zacisza.

Nowa europejska stolica kultury: Twój dom

Oglądanie seriali, nowości filmowych, internetowe kursy językowe i tutoriale na YouTube – gospodarstwa domowe w Polsce coraz częściej zwracają się w stronę internetu, aby zaspokoić głód wiedzy i odkrywać nowe rzeczy. 70% Polaków korzysta ze streamingu filmów, TV i treści video a 60% z nas czyta cyfrowe książki lub czasopisma.

Nowa europejska stolica kultury: Twój dom

Mamy dziś w zasięgu ręki niezwykle bogate możliwości dostępu do treści edukacyjnych i rozrywkowych we własnym domu. Trwająca dominacja portali społecznościowych – przez smartfony, tablety i komputery regularnie korzysta z nich 76% Polaków, oznacza, że życie w ramach gospodarstw domowych ma teraz więcej powiązań społecznych niż kiedykolwiek przedtem. Wzrasta również potencjał Internetu rzeczy, ponieważ rośnie ilość posiadanych przez nas urządzeń podłączonych do sieci i ewoluuje sposób, w jaki z nich korzystamy.

Nowa europejska stolica kultury: Twój dom

Pomimo powszechnego korzystania ze smartfonów, tabletów i innych urządzeń służących rozrywce, telewizja ponownie stała się preferowanym w domu medium służącym oglądaniu różnych treści. Dla europejskich rodzin oglądanie telewizji przy jednoczesnym umieszczaniu wpisów na Twitterze oraz pobieranie treści stało się nową normą. W Polsce więcej czasu spędzamy na oglądaniu telewizji (3 godziny 16 minut ) niż na korzystaniu z laptopów (3 godziny 13 minut). Telewizory pozostają więc najczęściej wykorzystywanym urządzeniem podczas typowego dnia w domach Polaków.

Nowa europejska stolica kultury: Twój dom

Samsung Electronics stworzył badanie Samsung Techonomic Index w celu śledzenia sposobu, w jaki ludzie podchodzą do technologii i korzystają z niej. Dzięki temu firma Samsung może lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i zaspokajać je, opracowując nowe produkty. Kompleksowe badanie oparte jest na internetowej ankiecie obejmującej 18 000 respondentów w wieku od 16 lat wzwyż w 18 krajach Europy.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.