Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Google wykorzysta Twój wizerunek w reklamach

Morfeusz888 | 14-10-2013 12:07 |

Google to niewątpliwie internetowy gigant liczący się na rynku usług oraz oprogramowania, który od czasu do czasu funduje nam szumy medialne związane ze swoimi nowościami godzącymi zazwyczaj w użytkowników. Te ostatnie szczególnie dotyczą tematu prywatności, z którym Google nie radzi sobie najlepiej. Wiele razy korporacja lądowała w sądzie z pozwu innej firmy lub też samych użytkowników - raz proces wygrywała, innym przegrywała, jednak metodyka działań pozostała wciąż ta sama. Google robi wszystko, aby gromadzone dane można było jak najszerzej wykorzystać. W końcu z tego firma się utrzymuje... Rozpędzona korporacja z Mountain View pochwaliła się właśnie swoją najnowszą usługą, która może okazać się prawdziwą niespodzianką dla wielu użytkowników. Google wpadło na kolejny genialny pomysł opierający się na naszym wizerunku umieszczonym w reklamach produktów...

Załóżmy, że w poprzedni weekend wybraliśmy się do restauracji z naszymi znajomymi. Dobre jedzenie, przyjemna obsługa, ogólnie wspaniały klimat - wszystko jak najbardziej na plus. Przypadkowo w serwisie Google+ natrafiliśmy na reklamę owej restauracji i postanowiliśmy ocenić ją na 5 gwiazdek w pełni zasłużenie. Co wtedy się dzieje? Nasza opinia staje się widoczna dla znajomych i możemy sprawdzić kto ocenił dany podmiot oraz na jaką notę się zdecydował. W sumie nic groźnego.

System rekomendacji produktów z naszym wizerunkiem

Załóżmy jednak, że z czasem owa restauracja bardzo się popsuła - jedzenie absolutnie nie smakuje, obsługa nie szanuje swoich klientów, a na profilu Google+ nadal widnieje 5 gwiazdek, które sami osobiście wystawiliśmy. Google na szczęście pozostawia nam jeszcze wybór... Wchodząc do ustawień naszego profilu możemy zadecydować czy chcemy brać udział w tego typu kampaniach reklamowych, czy też nie. Zmiany wejdą w życia 11 listopada obecnego roku, także mamy niecały miesiąc czasu na podjęcie stosownej decyzji.

Źródło: Google

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 2

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.