Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Battlefield 4 - Usługa Battlelog 2.0 i silnik Frostbite 3

Arkad | 27-07-2013 12:03 |

Ubiegłoroczna strzelanka od studia DICE wciąż cieszy się sporą popularnością, zaś wprowadzenie usługi Premium przeniosło rozgrywkę na nowe tereny oraz dało nam możliwość korzystania z nowych rodzajów broni. Nie ma wątpliwości, że Battlefield 3 pomimo błędów technicznych to bardzo udany tytuł zmiatający konkurencyjne Call of Duty do studzienki kanalizacyjnej... Stworzenie kolejnej odsłony zostało oczywiście powierzone szwedzkiemu studiu DICE, które co jakiś czas prezentuje postępy w pracach nad samą grą oraz rozwój usług pobocznych. Do premiery Battlefielda 4 zostało jeszcze trochę czasu (światowy debiut został zapowiedziany na 29 października, w Polsce 31 października), więc deweloperzy mogą nas jeszcze zaskoczyć... Najnowsza odsłona gry będzie wspierana przez portal Battlelog 2.0, który pozwoli na jeszcze lepsze dopracowanie naszego żołnierza oraz obserwację postępów na wielu platformach (PC, konsole oraz urządzenia mobilne).

Nie zabraknie również nowego interfejsu użytkownika oraz wprowadzenia pewnych paneli do samej gry. Aplikacja na smartfony oraz tablety ma pozwolić na oglądanie statystyk w czasie rzeczywistym nawet podczas prowadzonej rozgrywki - będziemy mieli dostęp do wielu usług przeznaczonych w tym momencie jedynie dla komputerów PC. Kolejną ciekawą funkcją będzie BattleScreen, czyli dodatkowy monitor wyświetlany na przykład przy użyciu tabletu. Będziemy mogli na nim obserwować radar, statystyki, mapę lub inne ciekawe dane bez konieczności przerywania rozgrywki.

Film przedstawiający nową usługę Battlelog 2.0

W pewnych sytuacjach będziemy mogli zrzucać pociski, uaktywniać UAV lub robić zrzuty zaopatrzenia poprzez kliknięcie palcem na mapie. Gracz Battlefielda 4 będzie mógł również organizować specjalne misje w trybie multiplayer, które pozwolą na rywalizację ze znajomymi lub ogólnoświatową społecznością. Battlelog 2.0 to także światowy ranking graczy przedstawiany w czasie rzeczywistym - po jednym kliknięciu będziemy mogli sprawdzić które kraje oraz rejony świata spisują się najlepiej. Odstawmy jednak dodatkową usługę na bok i zajmijmy się samą grą... Battlefield 4 będzie korzystał z silnika Frostbite 3 wspierającego biblioteki DirectX 11.1. Ma to pozwolić na zwiększenie wydajności na komputerach osobistych oraz konsolach nowej generacji.

Oznacza to mniej więcej tyle, że nowa odsłona Battlefielda będzie bardziej zoptymalizowana pod urządzenia korzystające z oprogramowania Microsoftu oraz kart graficznych AMD. Różnice nie będą być może kolosalne, jednak da się zauważyć mały ukłon w stronę graczy posiadających wymienione wyżej produkty. Do obsługi bibliotek DirectX 11.1 jest potrzebny system Windows 8 lub Windows 8.1 oraz karta graficzna wspierająca wspomniany standard - jak dobrze wiemy, mikroarchitektura NVIDIA Kepler ma pewne problemy z pełnym wsparciem dla DirectX 11.1, więc AMD stoi prawdopodobnie na wygranej pozycji. Warto również wspomnieć, że Battlefield 4 może pojawić się w przyszłej promocji Never Settle.

Źródło: WCCF Tech / EA

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 3

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.