Apple i Creative ogłaszają porozumienie
Firmy Apple i Creative Technology Ltd. ogłosiły zawarcie szerokiego porozumienia kończącego wszystkie spory prawne pomiędzy firmami. Apple zapłaci Creative 100 mln dolarów za licencję na wykorzystywanie przyznanego niedawno firmie Creative patentu we wszystkich produktach Apple. Spółka Apple odzyska część tej kwoty jeżeli Creative licencjonuje ten patent innym podmiotom. Ponadto, spółki ogłosiły, że Creative weźmie udział w programie Apple „Made for iPod” i jeszcze w tym roku zaprezentuje asortyment własnych akcesoriów dla produktów iPod. Firmy Apple i Creative Technology Ltd. ogłosiły zawarcie szerokiego porozumienia kończącego wszystkie spory prawne pomiędzy firmami. Apple zapłaci Creative 100 mln dolarów za licencję na wykorzystywanie przyznanego niedawno firmie Creative patentu we wszystkich produktach Apple. Spółka Apple odzyska część tej kwoty jeżeli Creative licencjonuje ten patent innym podmiotom. Ponadto, spółki ogłosiły, że Creative weźmie udział w programie Apple „Made for iPod” i jeszcze w tym roku zaprezentuje asortyment własnych akcesoriów dla produktów iPod. „Firma Creative odniosła duży sukces uzyskując omawiany patent,” powiedział Steve Jobs, szef firmy Apple. „Zawarte porozumienie rozstrzyga wszystkie nasze spory z Creative, w tym pięć trwających jeszcze postępowań i likwiduje stan niepewności związany z przedłużającymi się sporami prawnymi.”
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawartego polubownie porozumienia z Apple a także z otwarcia nowych możliwości współpracy dla obu firm”, powiedział Sim Wong Hoo, prezes zarządu i dyrektor generalny Creative. „Firma Apple stworzyła ogromny rynek produktów iPod, a nasze uczestnictwo w programie „Made for iPod” otworzy nowe możliwości sprzedaży głośników Creative, nowych słuchawek dousznych i nagłownych, a także przyszłych produktów wykorzystujących technologię X-Fi, poprawiającą jakość dźwięku. Spodziewamy się, że jednorazowa opłata licencyjna w wysokości 100 mln dolarów zwiększy nasz wskaźnik dochodu z akcji o około 85 centów w bieżącym kwartale, kończącym się 30 września 2006.”
# # #
Spółka Apple zainicjowała rewolucję komputerów osobistych w latach ’70, wprowadzając na rynek model Apple II, a w następnej dekadzie zredefiniowała pojęcie komputera osobistego serią Macintosh. Dziś Apple jest nadal liderem branży w dziedzinie innowacji, wyróżniając się produktami takimi jak wielokrotnie nagradzane komputery stacjonarne i przenośne, system operacyjny OS X, iLife i aplikacje profesjonalne. Apple przewodzi również awangardzie cyfrowej rewolucji w muzyce oferując przenośne odtwarzacze iPod i muzykę za pośrednictwem internetowego sklepu iTunes.
# # #
Creative (Nasdaq: CREAF) to światowy lider w dziedzinie rozrywki cyfrowej dla komputerów osobistych i Internetu. Sławny dzięki kartom dźwiękowym Sound Blaster i zapoczątkowaniu rewolucji w multimediach, Creative rozwija cyfrową rozrywkę na platformie PC poprzez takie produkty, jak sławne na całym świecie osobiste odtwarzacze audio Zen i MuVo. Innowacyjny sprzęt, oryginalne technologie, aplikacje i usługi oferowane przez firmę Creative wykorzystują możliwości oferowane przez Internet i pozwalają klientom korzystać z najwyższej jakości cyfrowej rozrywki - o każdej porze i w każdym miejscu.
Założona w 1981 r., firma Creative Technology ma swoją siedzibę w Singapurze. Firma Creative Labs Europe została założona w 1993 r., aby zyskać większy udział w rosnącym rynku europejskim. Jej siedziba oraz Europejskie Centrum Techniczne (EOTC) mieszczą się w Dublinie (Irlandia) i zapewniają sprawne, dostosowane do potrzeb rynku europejskiego zaopatrzenie. Zapewniają też wsparcie techniczne klienta wspomagając pracę biur sprzedaży krajach Beneluksu, Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Europejski oddział firmy Creative zatrudnia obecnie około 400 pracowników.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z zawartego polubownie porozumienia z Apple a także z otwarcia nowych możliwości współpracy dla obu firm”, powiedział Sim Wong Hoo, prezes zarządu i dyrektor generalny Creative. „Firma Apple stworzyła ogromny rynek produktów iPod, a nasze uczestnictwo w programie „Made for iPod” otworzy nowe możliwości sprzedaży głośników Creative, nowych słuchawek dousznych i nagłownych, a także przyszłych produktów wykorzystujących technologię X-Fi, poprawiającą jakość dźwięku. Spodziewamy się, że jednorazowa opłata licencyjna w wysokości 100 mln dolarów zwiększy nasz wskaźnik dochodu z akcji o około 85 centów w bieżącym kwartale, kończącym się 30 września 2006.”
# # #
Spółka Apple zainicjowała rewolucję komputerów osobistych w latach ’70, wprowadzając na rynek model Apple II, a w następnej dekadzie zredefiniowała pojęcie komputera osobistego serią Macintosh. Dziś Apple jest nadal liderem branży w dziedzinie innowacji, wyróżniając się produktami takimi jak wielokrotnie nagradzane komputery stacjonarne i przenośne, system operacyjny OS X, iLife i aplikacje profesjonalne. Apple przewodzi również awangardzie cyfrowej rewolucji w muzyce oferując przenośne odtwarzacze iPod i muzykę za pośrednictwem internetowego sklepu iTunes.
# # #
Creative (Nasdaq: CREAF) to światowy lider w dziedzinie rozrywki cyfrowej dla komputerów osobistych i Internetu. Sławny dzięki kartom dźwiękowym Sound Blaster i zapoczątkowaniu rewolucji w multimediach, Creative rozwija cyfrową rozrywkę na platformie PC poprzez takie produkty, jak sławne na całym świecie osobiste odtwarzacze audio Zen i MuVo. Innowacyjny sprzęt, oryginalne technologie, aplikacje i usługi oferowane przez firmę Creative wykorzystują możliwości oferowane przez Internet i pozwalają klientom korzystać z najwyższej jakości cyfrowej rozrywki - o każdej porze i w każdym miejscu.
Założona w 1981 r., firma Creative Technology ma swoją siedzibę w Singapurze. Firma Creative Labs Europe została założona w 1993 r., aby zyskać większy udział w rosnącym rynku europejskim. Jej siedziba oraz Europejskie Centrum Techniczne (EOTC) mieszczą się w Dublinie (Irlandia) i zapewniają sprawne, dostosowane do potrzeb rynku europejskiego zaopatrzenie. Zapewniają też wsparcie techniczne klienta wspomagając pracę biur sprzedaży krajach Beneluksu, Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. Europejski oddział firmy Creative zatrudnia obecnie około 400 pracowników.
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Powiązane publikacje
Posty użytkowników Reddita ponownie zostały sprzedane. Tym razem nabywcą danych jest OpenAI
57TikTok może umożliwić przesyłanie nawet 60-minutowych filmów. Platforma stanie się konkurencją dla YouTube'a?
17Meta płaci użytkownikom za popularne posty na Threads. Zarobki influencerów mogą sięgnąć nawet 20 tys. zł
32Reklamy na YouTube zaatakują nawet po zatrzymaniu wideo. Google nie ma litości dla osób bez subskrypcji YouTube Premium
171Post News - rywal Twittera (X) niebawem przestanie istnieć. Ambicje konkurencji są wielkie, ale obalenie giganta nie jest łatwe
21Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.