Amazon Go: 3000 samoobsługowych sklepów do końca 2021 roku
Bloomberg poinformował o planach Amazona, który obok kolejnych eksperymentów z metodami dostaw właśnie szykuje się do ekspansji w duży amerykańskich miastach. Najbliższe kilka lat to dla Amazona rozbudowa sieci samoobsługowych sklepów Amazon Go, których sieć ma rozrosnąć się do 3000 placówek handlowych pozbawionych kasjerów. Aby dokonać zakupów w Amazon Go wystarczy jedynie konto na Amazonie oraz aplikacja uruchomiona na smartfonie (Android lub iOS). Do tej pory powstały zaledwie cztery sklepy Amazon Go: trzy znajdują się w Seattle, jeden w Chicago. Niestety, nie ma żadnych wieści o planach Amazona związanych z rozbudową sieci sklepów Amazon Go w Europie.
Amazon szykuje kolejną rynkową rewolucję, tym razem planując rozbudowę sieci sklepów z przekąskami.
Szef Amazona, Jeff Bezos dostrzega lukę na amerykańskim rynku, która ma wypełnić siec Amazon Go, w której klient znajdzie gotowe przekąski. Obecnie w USA istnieje ok. 155 000 niewielkich sklepów z żywnością (122 500 z nich to sklepy zlokalizowane przy stajach benzynowych), takich jak np. sieć 7-Eleven. Do końca tego roku Amazon Go ma otworzyć do 10 sklepów własnej sieci, w przyszłym roku w USA zostanie otwarte kolejne 50 samoobsługowych sklepów tej sieci. Największa ekspansja Amazon Go przewidziana jest na lata 2020-2021, wtedy sieć sklepów Amazona ma rozrosnąć się do 3000 placówek.
Szef Amazon chce przenieść ciężki przemysł na... Księżyc
Zakupy w sklepach Amazon Go są obecnie dokonywane za pośrednictwem aplikacji na urządzenia mobilne, dostępnej w App Store i Google Play Store. Klient odwiedzający sklep Amazon Go po prostu pakuje do torby towary, wychodząc ze sklepu widzi podsumowanie na ekranie smartfona. Rozliczenie zakupów i płatność za towary dokonywana jest za pośrednictwem aplikacji i konta w serwisie Amazon. Rozrost sieci sklepów Amazon Go będzie wymagała poważnych nakładów finansowych ze strony Amazona – nieoficjalnie wiadomo, że otworzenie pierwszego sklepu w Seattle kosztowało około 1 miliona dolarów. Jeśli Amazon znajdzie dla swojej sieci dobre lokalizacje w dużych aglomeracjach miejskich może zagrozić dominującej pozycji 7-Eleven oraz sklepów oferujących kanapki i przekąski, takich jak Subway.