lumen
Everspace 2 został przeniesiony na Unreal Engine 5.3. Do gry wprowadzono funkcje Lumen oraz NVIDIA DLSS 3
Unreal Engine od lat pozostaje jednym z najpopularniejszych silników napędzających gry komputerowe. Choć najnowsza edycja nie jest na razie całkowicie pozbawiona problemów optymalizacyjnych, to raczej nie zmieni to jej pozycji rynkowej w najbliższej przyszłości. Z Unreal Engine korzysta między innymi kosmiczna strzelanka Everspace 2. Twórcy zdecydowali się przenieść produkcję na znacznie nowszą wersję silnika i dodać obsługę funkcji Lumen GI oraz NVIDIA DLSS 3.
Bit Reactor i Respawn wciąż pracują nad strategią w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Nowe informacje związane z projektem
Jednym ze stałych motywów ostatnich miesięcy są niestety masowe zwolnienia pracowników w wielu firmach. Do najgłośniejszych incydentów doszło w Embracer Group, gdzie utrącono chociażby projekt nowego Deus Exa. Ale czarne chmury pojawiły się też w przypadku Sony, Microsoftu, czy wreszcie Electronic Arts. Ci ostatni w konsekwencji zrezygnowali z gry o Mandalorianinie. Inne przedsięwzięcie zdaje się z kolei na szczęście trzymać.
Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 - znamy pełną specyfikację flagowego układu. Apple 17 Pro będzie miał silnego rywala
Wielkimi krokami zbliża się premiera nowego flagowego układu od Qualcomma, czyli jednostki Snapdragon 8 Gen 3. Tuż przed nią w sieci pojawiła się oficjalna specyfikacja oraz opis możliwości SoC. Wszystko wskazuje na to, że tegoroczny model będzie się bardzo wyróżniał w stosunku do poprzednich generacji. Na pokładzie znajdzie się wsparcie dla sprzętowego śledzenia promieni, a także obsługa generatywnej sztucznej inteligencji. Apple A17 Pro może czuć się zagrożony.
Unreal Engine 5.3 - nowa wersja silnika już dostępna do pobrania. Twórcom gier otworzono nowe możliwości
Chcąc stworzyć grę komputerową, twórcy mają obecnie ogromny wybór różnych silników gier od firm trzecich, które potrafią zaimponować swoimi możliwościami. Jednym z nich jest Unreal Engine od firmy Epic Games. Rozwijany od ponad dwóch dekad silnik oferuje aktualnie wiele technologii, których nie znajdziemy w konkurencyjnych rozwiązaniach. Najnowsza odsłona 5.3 przynosi za sobą szereg znaczących zmian, w tym dostęp do funkcji eksperymentalnych.
Satisfactory z aktualizacją, która przenosi grę na silnik Unreal Engine 5. Technologia Lumen przenosi grafikę na wyższy poziom
Bardzo udany tytuł Satisfactory, który jest swoistym połączeniem gier pokroju strategii ekonomicznej (budowanie fabryk) oraz symulacyjnych, otrzymał właśnie aktualizację wprowadzającą wielkie zmiany. Mimo że gra wciąż tkwi we wczesnym dostępie, to jest dość dynamicznie rozwijana. Update oznaczony numerem 8 przenosi grę z dotychczasowego silnika Unreal Engine 4, na obecną piątą wersję. Wraz ze zmianami Satisfactory zaczyna korzystać z nowej technologii Lumen.
Test chłodzenia Fractal Lumen S36 RGB - Zestaw AiO z miłym dla oka podświetleniem oraz pompką ukrytą w radiatorze
Kilkanaście lat temu chłodzenie wodne procesora było kompletną egzotyką, a najbardziej zatwardziali entuzjaści tworzyli układy na własną rękę. Wykorzystywano do tego pompki akwariowe, części samochodowe czy nawet domowe kaloryfery. Z czasem sytuacja jednak znacząco się poprawiła, a na rynku pojawiło się sporo firm oferujących dedykowane radiatory, rezerwuary, bloki, pompy i złączki. Aktualnie chłodzenie procesora czy karty graficznej cieczą jest banalnie proste i dostępne dla laika. Wszystko...
Fractal Design Lumen - Nowa rodzina chłodzeń procesora typu AiO w trzech różnych rozmiarach i podświetleniem ARGB LED
Fractal Design to szwedzka marka sprzętu komputerowego, która może pochwalić się szerokim portfolio udanych produktów. Od obudów, przez wentylatory i zasilacze, aż po chłodzenia procesora typu All in One. Dzisiaj pochylimy się nad ostatnią z wymienionych grup, bowiem Szwedzi zaprezentowali wczoraj nową rodzinę układów chłodzenia w postaci Lumen. W jej skład wchodzi sześć różnych modeli, różniących się od siebie rozmiarem oraz obecnością podświetlenia ARGB LED. Co ciekawe pompka w AiO od Fractal...
Unreal Engine 5 – Epic Games pokazało nowe demo technologiczne na Xbox Series X. UE5 jest już dostępne w early access
Nieco ponad rok temu Epic Games po raz pierwszy zaprezentowało możliwości silnika Unreal Engine 5. Mieliśmy wówczas okazję zobaczyć działające w czasie rzeczywistym na konsoli PS5 imponujące demo technologiczne Lumen in the Land of Nanite, przy którego opracowaniu wykorzystano Nanite (system zwirtualizowanej geometrii mikrowielokątów) i Lumen (narzędzie pozwalające na stworzenie scen z całkowicie dynamicznym oświetleniem globalnym). Silnik miał zadebiutować w 2021 roku, ale plany udało się spełnić...
Unreal Engine 5 ujawniony. Pokaz dema technologicznego na PS5
Firma Epic Games zapowiedziała silnik Unreal Engine 5, dzięki któremu jakość oprawy graficznej w nadchodzących grach na PC oraz konsolach nowej generacji ma wznieść się na nieosiągalny dotąd poziom. Podczas wydarzenia Summer Game Fest zaprezentowano próbkę możliwości nowego silnika za pomocą dema technologicznego działającego w czasie rzeczywistym na konsoli PlayStation 5. W jego przygotowaniu wykorzystano wysokowydajne narzędzia, dzięki którym będzie można osiągnąć znacznie lepsze rezultaty...
AMD Radeon RX 8000 - architektura RDNA 4 skupi się na Ray Tracingu. Z kolei RDNA 5 ma być zbudowane od podstaw
Test laptopa Apple MacBook Air z procesorem M3. Całkiem wydajny i elegancki, ale czy warty swojej ceny?
Intel prosi producentów płyt głównych o zmianę domyślnych ustawień BIOS-u. Sprawa ma związek z niestabilnością procesorów
AMD Radeon RX 8000 - nadchodząca seria kart graficznych ma bazować na niezbyt szybkich pamięciach GDDR6
Reklamy na YouTube zaatakują nawet po zatrzymaniu wideo. Google nie ma litości dla osób bez subskrypcji YouTube Premium