quake 2 rtx
Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka
![Biblioteki Mesa Lavapipe wzbogacono o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Wydajność jest na razie niewielka](/files/Image/m165/42949.png)
Przeznaczone dla Linuksa biblioteki Mesa Lavapipe to w uproszczeniu software’owa implementacja API Vulkan. Nie może być w tym przypadku oczywiście mowy o wydajności zbliżonej do sprzętowo przyspieszanych rozwiązań, jednak biblioteki te wykorzystuje się w mniej wymagających zadaniach. Mesa Lavapipe zostało ostatnio wzbogacone o bazującą na procesorze obsługę Ray Tracingu. Jest to jednak na razie głównie ciekawostka.
Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000
![Cyberpunk 2077: Ray tracing także na kartach AMD Radeon RX 6000](/files/Image/m165/30977.jpg)
Niedawno wspominaliśmy o tym, że producent ze studia CD Projekt RED ujawnił, że na premierę gry Cyberpunk 2077 ray tracing będzie dostępny wyłącznie na kartach NVIDIA GeForce RTX 2000 i 3000. Mimo że każdy z czterech efektów, jakie pojawią się w RPG-u polskiego dewelopera, wykorzystuje API Microsoftu – DirectX Ray Tracing (DXR), które będzie obsługiwane przez nadchodzące karty graficzne AMD Radeon RX 6900 XT, RX 6800 XT i RX 6800. AMD ujawniło w oficjalnym komunikacie prasowym, że wszystkie wykorzystujące...
Test wydajności Quake II RTX - Ray tracing ma swoje wymagania
![Test wydajności Quake II RTX - Ray tracing ma swoje wymagania](/files/Image/m165/27631.jpg)
Quake II przeżywa ostatnimi czasy prawdziwy renesans, wróciwszy z emerytury dzięki fanowskiej modyfikacji oprawy graficznej wykorzystującej path tracing, która całkowicie przerobiła oświetlenie w ponad dwudziestoletniej produkcji. NVIDII pomysł reaktywacji wiekowego klasyka najwyraźniej się spodobał, postanowiła więc zmobilizowac programistów, zakasać rękawy i zaimplementować Quake II mocny ray tracingowy zastrzyk. Quake II RTX jest jeszcze ładniejszym wydaniem legendarnego shootera, mającym pokazać...
NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing
![NVIDIA będzie remasterować klasyczne gry, dodając ray-tracing](/files/Image/m165/27266.jpg)
Ray-tracing może tchnąć w stare tytuły nowe życie. Doskonale dowiodła tego NVIDIA prezentując w marcu tego roku 22-letni Quake 2 ze wspomnianym efektem. Ich odświeżona wersja klasyku id software dołożyła przy okazji HDR, globalną iluminację, światła wolumetryczne oraz wiele innych współczesnych rozwiązań wizualnych. W rezultacie, nie modyfikując absolutnie geometrii poziomów sprzed dwóch dekad udało się stworzyć całkowicie nowe szaty graficzne w imponujący sposób. Jak się okazuje, Quake...
Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca
![Quake II RTX z ray-tracingiem - gra dostępna za darmo od 6 czerwca](/files/Image/m165/26030.jpg)
Quake II RTX jest pierwszą grą na świecie, w której każda ścieżka promieni jest w pełni śledzona (path tracing), co oznacza że wszystkie efekty graficzne takie jak cienie, odbicia czy załamania światła połączone są w jeden algorytm ray tracingu. Rezultatem jest nowy wygląd Quake II, jednej z najpopularniejszych gier na świecie, wydanej oryginalnie w 1997 roku przez studio id Software. Firma NVIDIA ogłosiła właśnie, że tytuł będzie udostępniony do pobrania za darmo już 6 czerwca na stronie...
Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...
![Test wydajności Quake II - Path tracing na API Vulkan wstrząsa...](/files/Image/m165/25701.jpg)
Grudzień 1997 roku obfitował w szereg ważnych wydarzeń politycznych, kulturalnych i obyczajowych - podpisano Traktat Ottawski, TVP2 rozpoczęła emisję serialu Złotopolscy, natomiast id Software wypuściło finalną wersję Quake II. Sequel kultowego „kłejka” dosłownie wstrząsnął światem pierwszoosobowych strzelanin, wyznaczając kolejne granice względem zaawansowania oprawy wizualnej, kształtu kampanii fabularnej czy konstrukcji poziomów. Przeszło dwie dekady później Quake II ciągle trzyma się...
Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach
![Quake 2 RTX zaprezentowany. Gra na ostrych sterydach](/files/Image/m165/25386.jpg)
W styczniu bieżącego roku Christopher Scheid pochwalił się swoim dziełem, a więc projektem Q2VKPT, czyli legendarną grą Quake 2 z 1997 roku, którą nie tylko przeniósł do API Vulkan, ale dodał też w niej Ray Tracing. Już wtedy wielu graczy znających drugiego Quake'a mogło zobaczyć, jak RT może zmienić oblicze wiekowej gry. Dwadzieścia lat temu Ray Tracing już oczywiście istniał, ale nawet marzenie o obsłudze tej techniki w grach było ryzykowne, bo chyba każdy taki pomysł wtedy by zwyczajnie...
NVIDIA GeForce RTX 50 - poznaliśmy specyfikację rdzeni dla kart graficznych Blackwell. Jest kilka rozczarowań
NVIDIA zmienia cykl wydawania układów graficznych. Nadchodzi lawina nowych modeli, które będą się ukazywać co roku
Jaka karta graficzna do gier? Kupić AMD Radeon czy NVIDIA GeForce? Polecane karty graficzne na czerwiec 2024
Historia PurePC bez cenzury z okazji 18. urodzin - Początki bywały trudne, jednak wyszliśmy na prostą i pozostajemy niezależni
Test smartfona Google Pixel 8a - czysty Android z 7-letnim wsparciem i genialny aparat. Czy trzeba czegoś więcej?