ASUS zabiera głos w związku z zamieszaniem wokół obsługi gwarancyjnej swojego sprzętu. Zapowiedziano zmiany
Problemy z obsługą gwarancyjną sprzętu elektronicznego nigdy nie przynoszą chluby producentom. Tego typu usługa powinna szanować uczciwych klientów, być niezawodna i w miarę szybka. Niedopuszczalne są sytuacje, gdy dana firma na siłę wyszukuje powody, aby nie uwzględnić roszczeń klientów. Z takimi okolicznościami mieliśmy ostatnio do czynienia w przypadku firmy ASUS. Tajwańska firma zdecydowała się oficjalnie zabrać głos w tej sprawie.
ASUS w oficjalnym oświadczeniu zapowiedział zmiany w procesie obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej sprzętu. Obejmą one jednak przede wszystkim rewizję cennika napraw i sposób komunikacji z klientami.
ASUS potrafi sporo policzyć sobie za naprawy serwisowe. Doświadczył tego pewien użytkownik z Kanady
O problemach z obsługą gwarancyjną sprzętu ASUS-a pisaliśmy kilka dni temu. Jak wykazali twórcy popularnego kanału YouTube Gamers Nexus, nie brakuje przypadków, gdy serwis tajwańskiej firmy z błahych powodów odmawia bezpłatnej naprawy, nalicza dodatkowe opłaty lub stosuje inne zabiegi pokroju wysyłania używanego i uszkodzonego zamiennika. W oficjalnym oświadczeniu przedsiębiorstwo przeprosiło osoby dotknięte niewłaściwą obsługą gwarancyjną i zapewniło, że wprowadzone zostaną zmiany do całego procesu. Firma odnosi się bezpośrednio do regionu Stanów Zjednoczonych i Kanady, ponieważ to głównie tam wystąpiły nieprawidłowości, które opisał Gamers Nexus.
ASUS ROG Ally X - nadchodzi odświeżona edycja handhelda. Lepsze podzespoły, ale podobna wydajność
ASUS zapewnia też, że ograniczona obsługa gwarancyjna jest i pozostanie bezpłatna. Jak możemy przeczytać, nigdy nie było intencją firmy, żeby naliczać dodatkowe opłaty, które nie są powiązane z danym uszkodzeniem sprzętu. Przedsiębiorstwo jest też świadome, że aktualnie stosowany proces komunikacji nie zawsze dobrze informował o tym fakcie klientów. Kwestia ta ma się w przyszłości zmienić. Modyfikacji ma zostać poddany natychmiastowo też cały proces naprawy sprzętu. ASUS ma przeanalizować i zmodyfikować cennik naprawy urządzeń, na które gwarancja wygasła. Ponadto klienci będą teraz otrzymywali pełną informację dotyczącą możliwych napraw (tak płatnych, jak i darmowych). Zmiany mają zostać wprowadzone też do zautomatyzowanego systemu mailowego, którego zadaniem jest między innymi wyjaśnienie klientom warunków obsługi gwarancyjnej konkretnego sprzętu.
ASUS na targach Computex 2024 zaprezentuje 14 laptopów z procesorami AMD Zen 5 z generacji APU Strix Point
Choć należy pozytywnie ocenić fakt, że ASUS zdecydował się przynajmniej częściowo odnieść do kwestii poruszonych przez Gamers Nexus, to niektóre z nich zostały całkowicie pominięte. W oświadczeniu tajwańskiej firmy nie znajdziemy bowiem nic na temat nieuwzględniania gwarancji z błahych i kompletnie niezwiązanych z daną usterką powodów. Firma też nie odniosła się do przypadków wysyłania używanych i odnowionych zamienników do części klientów. Czas pokaże, czy kroki podjęte przez ASUS-a poprawią w jakiś sposób obsługę gwarancyjną. Na razie należy pozostać wobec tego faktu sceptycznym.