Zegarki i opaski z funkcjami prozdrowotnymi oraz słuchawki TWS hitem 2020 roku. Rynek urósł aż o 15%
Według najnowszego raportu Canalys globalna sprzedaż słuchawek bezprzewodowych typu TWS oraz urządzeń ubieralnych, takich jak smartwatche i smartbandy z funkcjami prozdrowotnymi w 2020 wzrosła o 15%. Choć może wydać się to, co najmniej zaskakujące, wyniki segmentu zegarków i opasem można „zawdzięczać” pandemii koronawirusa. Jak to możliwe? Okazuje się, że zwiększone ryzyko zakażenia COVID-19 spowodowało, że konsumenci zaczęli, niekiedy przesadnie, dbać o swoje zdrowie i kondycję psychofizyczną. Smartwatche oraz smartbandy nie tylko zachęcają i wspierają wszelkiej maści aktywności, ale na bieżąco monitorują tętno oraz saturację użytkownika. Jak wytłumaczyć sukces słuchawek TWS?
Inteligentne zegarki, opaski fitness i bezprzewodowe słuchawki w 2020 roku sprzedawały się lepiej, niż przed pandemią koronawirusa. Czy COVID-19 przyczynił się do sukcesów rynkowych segmentu urządzeń ubieralnych i czy możemy spodziewać się podobnych wyników w 2021 roku?
Test Xiaomi Mi Watch – Niedrogi smartwatch blisko spokrewniony z opaską Mi Band zaskakuje liczbą dodatków
Po świetnym starcie rynek inteligentnych opasek i zegarków szum wokół segmentu nieco ucichł. Po kilku latach nastąpił kolejny „boom”, który osiągnął swój szczyt w ubiegłym roku. Biorąc pod uwagę to, że w związku z pandemią dochody wielu osób zmalały, a niektórzy zostali bez pracy, zainteresowanie gadżetami widoczne w danych dotyczących sprzedaży zaskakuje. Całkiem możliwe, że paradoksalnie to właśnie COVID-19, a konkretnie strach przez koronawirusem spowodował, że konsumenci zaczęli mocniej zwracać uwagę na kwestie zdrowotne. Smartwatche i opaski śledzące aktywność i monitorujące tętno oraz saturacje zwyczajnie w tym pomagają. To przełożyło się na wynik 10% wzrostu sprzedaży w 2020 roku w stosunku do wcześniejszego okresu. Sprzedano łącznie 432 miliony sztuk.
Test słuchawek Jabra Evolve2 30. Takie home office to ja rozumiem - Komfort i mikrofon z fantastyczną redukcją hałasów
Wzrost zanotowała także kategoria bezprzewodowych słuchawek, w przypadku której wynik okazał się o 20% wyższy niż w 2019 roku. Do klientów trafiło przeszło 185 milionów urządzeń. Do zestawów sprzedażowych coraz rzadziej dodawane są tak zwane „pchełki”, a praca zdalna często wymusza na nas korzystanie z akcesoriów audio. Według analityków Canalys rok 2021 będzie wyglądał podobnie, lecz wzrosty będą nieco słabsze z uwagi na ograniczenia łańcucha dostaw oraz niedobory komponentów. Za lwią część sprzedaży ujętej w statystykach odpowiadają Apple, Samsung, Xiaomi, Skullcandy, Fitbit i Sony.