Zatłoczona restauracja? Google ma na to gotowe rozwiązanie!
Kolekcjonowanie anonimowych danych przez amerykańską wyszukiwarkę dotyczących wizyt w firmach i lokalach usługowych umożliwiło Google’owi prezentowanie zgrabnych statystyk odwiedzin oraz czasu ich trwania na Mapach, a także w wynikach wyszukiwania. Dziś dowiemy się z map jeszcze więcej. Amerykańska firma postanowiła ułatwić nam delektowanie się posiłkami na mieście poprzez lepsze planowanie wizyt w restauracjach. W wynikach wyszukiwania oraz na Mapach Google dostrzeżemy od dziś charakterystyczny wykres, który podopowiada, kiedy możemy spodziewać się godziny szczytu w wybranym lokalu. Dowiemy się także ile czasu średnio goście spędzają w lokalach.
Wybierz dzień i zaplanuje posiłek, podpowiemy kiedy najlepiej wybrać się do jednej z restauracji - zdaje się mówić do nas Google.
Wyszukiwarka i Mapy Google coraz częściej otaczane są dodatkowymi informacjami, z których chętnie korzystamy planując wyprawę do miasta, kina lub do kawiarni. Oprócz ocen użytkowników, wyszukiwarka zdradzi nam także Popularne godziny, monitorując na bieżąco ruch w restauracjach. Co z tego wynika? Prawdopodobnie unikniemy tłoku, wybierając się na burgera, a frytki zawsze będą gorące, jeśli będziemy przywiązywać większą uwagę do tzw. Popularnych godzin. Firma Alphabet zaczyna wtykać nos w coraz więcej aspektów naszego życia. To prawda, że dobrze zaplanowana wizyta, wspomagana przez Mapy Google ma większą szansę się udać, ale prezentowane statystyki wpłyną także na postępowania wygłodzonych klientów, którzy częściej wybiorą po prostu krótszą kolejkę. No chyba że ocena klientów sąsiadującej z popularnym lokalem jadłodajni spadnie mocno poniżej przeciętnej...
Google wprowadza porównywarkę telefonów w wyszukiwarce
Dodatkowa funkcjonalność zbudowana na bazie danych zgromadzonych w obrębie znanej już usługi Popularne godzin wizyt i czas ich trwania oddaje do rąk posiadaczy smartfonów i tabletów potężny i wygodny mechanizm umożliwiający planowanie posiłków i znacznie lepszą optymalizację naszego czasu. Niewątpliwie usługa ta będzie miała duży wpływ na krajobraz otaczających nas restauracji, co potencjalnie może przełożyć się na lepszą jakość usług. Z drugiej strony zawsze można wziąć coś z dowozem na miejsce, uprzednio sprawdzając, czy na trasie pomiędzy lokalem dostawcy a naszym biurem nie stoi na przeszkodzie jakiś uliczny korek.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57