Zabezpieczenia DRM gier Ubisoft rozjuszyły Guru3D
Mamy Was w nosie - takie motto najwyraźniej przyświeca firmie Ubisoft, która nawet z legalnymi klientami obchodzi się dość szorstko. Na czym polega cała sprawa? Jak zapewne zauważyliście do testów kart graficznych używane są zazwyczaj pełne wersje gier komputerowych, a serwis Guru3D postanowił wprowadzić do swojej procedury tytuł Anno 2070. Na początku wszystko wydawało się iść w dobrym kierunku... Do czasu, gdy redaktorzy zaczęli testy na czwartej konfiguracji sprzętowej. Gra w magiczny sposób zablokowała swoją zawartość, gdyż system DRM Solidshield Tages SAS 3 pozwala zainstalować program tylko na trzech różnych komputerach, nawet gdy zmianie ulega jedynie karta graficzna... Zdegustowana redakcja serwisu przeczytała więc dokładnie umowę licencyjną, w której jest jasno napisane, że Ubisoft „pozwala” użytkownikowi na trzy zmiany sprzętowe... Jeśli pragniemy wymienić na przykład kartę graficzną po raz czwarty, to musimy skontaktować się z firmą, która "bez problemu i za darmo" umożliwi nam kolejne aktywacje...
Redaktorzy nie małpy, czytać potrafią, zatem postanowili zastosować się do instrukcji. Jednak po skontaktowaniu z oddziałem Ubisoft zażenowanie urosło do poziomu Himalajów, gdyż dział wsparcia technicznego stwierdził, iż po wykorzystaniu trzech aktywacji gra nie może być dalej instalowana. Serwis Guru3D postanowił zażądać od dystrybutora zwrotu kosztów, ponieważ gra nie spełnia zapisów licencyjnych, zaś redakcja postanowiła nie korzystać już więcej z produktów Ubisoft. Dystrybutor postanowił jednak "podarować" serwisowi kolejne należne aktywacje, przez co artykuł o kartach graficznych może być kontynuowany. Sprawcę całego zamieszania należałoby spytać, czy kolejny już strzał w kolano naprawdę nie boli?
Above results are taken in High Quality mode AA enabled 16xAF and all settings at its highest
Źródło: Guru3D
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57