Zaawansowany system reputacji w Xbox One
W konsoli Xbox 360 istnieje specjalny system, który pozwala na wyrażanie swojej opinii o graczach spotkanych w świecie cyfrowej rozrywki. Dzięki pięciogwiazdkowej skali oraz kilku opcji pomocniczych możemy ocenić ich zachowanie. W najnowszej generacji Microsoft chce bardzo mocno rozwinąć istniejące już rozwiązanie - pragnie stworzyć system, który będzie na podstawie odpowiednich danych wyszukiwać przeciwników o podobnym do nas charakterze. Zaczynając od podszewki, każdy gracz będzie obserwowany przez specjalne algorytmy, których zadaniem jest analizowanie naszego zachowania. Jeżeli po porażce dziękujemy za dobrą grę i po prostu twierdzimy, że tym razem nam nie wyszło, otrzymamy dodatnie punkty. Gdy zaczniemy przeklinać na innych graczy lub rzucać obelgami, system to wykryje, uzna nasze zachowanie za niepożądane oraz przydzieli punkty ujemne. Po co to wszystko?
Głównym zadaniem systemu jest tak zwane grupowanie użytkowników. Osoby posiadające niską reputację nie będą mogły dołączyć do graczy, którzy posiadają dużo punktów dodatnich. Użytkownik będący na bakier z dobrymi manierami będzie mógł jedynie dołączyć do gry z osobami o podobnym statusie społecznym. Ma to za zadanie odizolowanie graczy, którzy chcą się dobrze bawić od tych, co chcą psuć całą rozrywkę. Kontrolowane będą również takie zachowania jak uciekanie zaraz po porażce oraz celowe spowalnianie łącza. Pomysł wydaje się bardzo ciekawy, teraz tylko czekać na efekty praktyczne.
Źródło: CVG
Powiązane publikacje

GTA 6 oficjalnie z datą premiery. Niestety na wyczekiwaną grę Rockstar Games poczekamy jeszcze długo
79
Borderlands 4 - 20 minut nowego materiału. Pokaz pierwszych grywalnych Vault Hunterów i spojrzenie na mechaniki gry
21
EA Sports WRC nie doczeka się kontynuacji. Dawniej cenione studio Codemasters rezygnuje z kolejnych gier rajdowych
52
Ubisoft rozpoczął legendarną wyprzedaż. Dużo głośnych gier przecenionych nawet o 85%, w tym Star Wars Outlaws
76