Za 4 lata możemy nie dostać już gier komputerowych w pudełku
Cyfryzacja to nie tylko bankowość elektroniczna czy e-maile zamiast standardowej poczty. To także przeniesienie sztuki i w pewnym sensie kultury, do urządzeń elektronicznych. Od wielu lat obserwujemy więc dystrybucje filmów czy muzyki poprzez sieć, a do tego zacnego grona w pewnym momencie zmasowaną siłą dołączyły także i gry wideo. Producentom czy dystrybutorom nie przeszkadza już nawet ich rozmiar - gra która wymaga 70 GB pobrania danych to dziś żadna nowość i żaden problem zważywszy na prędkości Internetu. I pomimo udogodnień jakie niesie sieć, wielu z nas wciąż kolekcjonuje fizyczne nośniki z filmami, muzyką czy grami nie tyle w obawie, że taki Steam nam je kiedyś odbierze, ale może z sentymentu bądź pewnych przyzwyczajeń. A i na pewno z tego samego powodu, dla którego wielu z nas woli czytać prawdziwą książkę od e-booka. Ale według analityków czasy te mogą skończyć się już w 2022 roku, kiedy to najwyraźniej 100% gier całkowicie przejdzie jedynie na dystrybucję cyfrową.
Analitycy mówią, że istnieje duża szansa, że w 2022 roku gry wideo kupimy tylko w formie cyfrowej. Będzie to z pewnością cios dla kolekcjonerów.
Steam prawdę ci powie: pokaże ile pieniędzy wydałeś na gry
Na portalu USgamer.net czytamy słowa jednego z amerykańskich analityków - Pipera Jaffray'a. Mówi on, że pewnym jest, iż w nadchodzących latach 100% gier dystrybuowanych będzie jedynie w formie cyfrowej. Podkreśla też, że o ile trudno jest podać ów okres z dokładnością do miesięcy, to osobiście obstawia na 2022 rok, mówiąc, że jest on realistyczną datą. Jak wiemy z doświadczenia, głos analityka nie jest jakąś znowu wyrocznią, niemniej należy wziąć pod uwagę, że wiele z podobnych technologicznych zapowiedzi sprawdzało się na przestrzeni minionych lat.
Udostępnij nam swój komputer do kopania, a my damy ci gry...
Obserwacje dokonane przez Jaffray'a i innych analityków powstały m.in. na bazie dochodów, które generują firmy takie jak chociażby Rockstar ze swoim GTA Online. Skoro deweloperzy i wydawcy zorientują się w końcu, że sprzedaż pudełkowa nie jest tak opłacalna jak cyfrowa, obraz gamingu mocno się zmieni. W raporcie, analityk poruszył także temat streamingu gier przytaczając słowa CEO Ubisoftu, który jest przekonany, że po kolejnej edycji konsol, następne będą już zaprojektowane specjalnie pod streaming.
Powiązane publikacje

Ubisoft rozpoczął legendarną wyprzedaż. Dużo głośnych gier przecenionych nawet o 85%, w tym Star Wars Outlaws
38
Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
7
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
20
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6