Washington Post - Blokowanie treści za blokowanie reklam
W sieci zaczyna rozgrywać się coraz ostrzejsza bitwa pomiędzy reklamodawcami i właścicielami stron, a czytelnikami. Nie od dziś wiadomo, że wiele witryn internetowych utrzymuje się głównie z wyświetlanych reklam, jednak użytkownicy sieci bardzo często nie cierpią takiej formy zarabiania pieniędzy. W akcje sprzeciwu bardzo często instalowane jest oprogramowanie do blokowania reklam. Takie pozycje jak AdBlock, czy też uBlock powinny być każdemu znane. Niestety takie postępowanie sprawia, że witryna nie zarabia i kończy działalność lub szuka innego sposobu na zarabianie pieniędzy. Z tego też tytułu możemy znaleźć samo uruchamiające się materiały wideo bądź… blokowanie treści. Znany portal Washington Post rozpoczął testy różnych technologii, które będą miały za zadanie wykrywać użytkowników korzystających z AdBlocka i blokować im dostęp do treści.
Dlaczego wydawnictwo zdecydowało się na zastosowanie tak ostrych środków? Rzecznik gazety wypowiedział się wprost:
“Bez dochodów z reklam nie będziemy wstanie uprawiań dziennikarstwa na takim poziomie, jaki jest od nas oczekiwany.”
Nie ukrywamy, że jest to szczera prawda. Blokowanie reklam to pozbawianie zysków - z drugiej jednak strony wiele witryn internetowych stosuje bardzo natrętne reklamy, które są tak nachalne, że użytkownikowi nie pozostaje nic, jak tylko ich blokada. Póki co nikt jeszcze nie wynalazł złotego środka na rozwiązanie tego problemu, lecz podejrzewamy, że coraz więcej serwisów zacznie stosować metodę blokowania treści za blokowanie reklam.