Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Nokia liderem

lukasrz | 24-07-2006 10:26 |

Logo firmy NokiaDzięki nowym produktom firma Nokia pozostaje liderem światowego rynku telefonów komórkowych, tuż za nią jest amerykańska Motorola, istniejąca na rynku od 1928 roku. I to właśnie Motorola zyskała najwięcej w drugim kwartale tego roku, według specjalistów sprzedaż wzrosła o 26%. "Rynek telefonów komórkowych rośnie do miliarda jednostek w tym roku. W pierwszej połowie roku zostało sprzedanych 461 milionów" - powiedział analityk Neil Mawston, z amerykańskiej firmy Strategy Analytics.

W pierwszym kwartale wzrost rynku kształtował się na poziomie poniżej 30 proc., ale kiedy pojawiły się obawy, że mogą wzrosnąć zapasy, ponieważ rynek zwalnia, Mawston powiedział, że nie widział żadnego nagromadzenia zapasów, o którym warto wspomnieć.

Motorola sprzedała 51,9 miliona aparatów telefonicznych (o 53 proc. więcej) w drugim kwartale, zwiększając swoje udziały w rynku o 2 proc. do 22 proc. "Motorola w tej chwili to niebezpieczny konkurent. Zbliża się do Nokii krok za krokiem, i to jest problem dla Nokii" - powiedział analityk z FIM Group.

Innym znaczącym graczem był japońsko-szwedzki producent telefonów komórkowych Sony Ericsson Mobile Communications, który zwiększył sprzedaż o 33 proc. i z 7 proc. udziałem w światowym rynku odebrał czwarte miejsce firmie LG Electronics. LG straciło udziały w rynku z powodu słabej sprzedaży na rynkach Korei Południowej i Ameryki Północnej.

Lider rynku Nokia rozwijał się odrobinę szybciej niż rynek, zwiększając dostawy o 29 proc. (sprzedał 78,4 miliona aparatów telefonicznych) przy 33 proc. udziale w rynku. Nokia mogła rozwijać się znacznie szybciej, gdyby nie naciski ze strony Motoroli. Nokia poinformowała, że jej zyski w drugim kwartale wzrosły o 43 proc. do 1,42 miliarda dolarów, podczas gdy średnia cena sprzedaży telefonu komórkowego spadła w pierwszym kwartale o 3 euro. Analitycy twierdzą, że Nokia czerpie korzyści z powodu wczesnego wejścia na rozwijające się rynki azjatyckie. Dzięki szerokiemu wyborowi tanich, łatwych w obsłudze telefonów komórkowych, w niektórych krajach zyskała ponad 50 procentowy udział w rynku.

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 0
Ten wpis nie ma jeszcze komentarzy. Zaloguj się i napisz pierwszy komentarz.
x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.