YouTube wspiera transmitowanie obrazu na żywo przy 60 FPS
Użytkownicy Internetu posiadają coraz szybsze łącza i dzięki temu mają dostęp do materiałów o lepszej jakości - wiele osób zwraca uwagę tylko na rozdzielczość obrazu, ale spory wpływ na odbiór treści ma również jego szybkość. Jeszcze do niedawna największy serwis z wideo nie umożliwiał odtwarzania filmów z prędkością 60 klatek na sekundę. Mowa tutaj oczywiście o portalu YouTube należącym obecnie do Google - w ubiegłym roku wprowadzono nareszcie możliwość wrzucania filmów w rozdzielczości Full HD i 60 FPS, a jakiś czas temu rozpoczęto testy odtwarzania materiałów 4K (3840 x 2160 pikseli) w tej samej prędkości. Przez cały ten czas nie modyfikowano jednak usługi transmitowania obrazu na żywo, przez co zaczęła ona wyraźnie odstawać od pozostałej części serwisu, nie mówiąc już nawet o konkurencyjnych platformach takich jak Twitch.
Lepiej późno niż wcale.
Okazuje się, że Google zauważyło nareszcie potrzebę wprowadzenia 60 FPS do swojej funkcji strumieniowania, dzięki czemu widzowie będą mogli cieszyć się większą płynnością materiałów dostarczanych na żywo. Usługa transmitowania od YouTube w odróżnieniu od Twitcha wykorzystuje HTML5 - jest to zdecydowanie lepsze rozwiązanie niż technologia Flash, która nadmiernie obciąża procesor i potrafi powodować wiele problemów. Odtwarzacz pozwala oczywiście na wybranie niższej rozdzielczości (np. 720p zamiast 1080p) przy zachowaniu 60 klatek na sekundę.
Co więcej, urządzenia niewspierające odtwarzania 60 FPS automatycznie otrzymają strumień z 30 klatkami na sekundę. YouTube pozwoli nam także na przewinięcie strumienia i obejrzenie wcześniejszego materiału z nawet z dwukrotnie większą prędkością - na to wszytko pozwala HTML5. Google współpracuje z Elgato oraz XSplit (dostawcy aplikacji do streamowania) w celu zapewnienia wsparcia dla nowych metod transmisji na YouTube. Dowiedzieliśmy się także o próbie wyeliminowania sporego opóźnienia, które utrudnia kontakt posiadacza kanału z użytkownikami piszącymi na czacie.
Źródło: Engadget
Powiązane publikacje

China Mobile osiąga 280 Gbps w testach 6G. Pobieranie 50 GB pliku trwa zaledwie 1,4 sekundy. Wszystko dzięki satelicie
53
Qualcomm pracuje nad Wi-Fi 8. Nowy standard zrewolucjonizuje sposób łączenia się z Internetem w domu i biurze
27
Jaki Linux do gier? Który układ graficzny? Nowe statystyki ze Steam ukazują, jak wygląda granie w świecie Open Source (częściowo)
101
Cloudflare uruchamia system Pay Per Crawl dla monetyzacji botów AI szukających danych treningowych
9