YouTube Shorts - amerykańska odpowiedź na TikToka dostępna dla coraz większej liczby użytkowników. Globalny debiut niebawem
Amerykańscy (a także niektórzy polscy) użytkownicy aplikacji YT mogą już testować nową funkcję – YouTube Shorts / Krótkie filmy. Na dobrą sprawę możemy nazywać ją nie tyle dodatkiem, ile platformą działającą wewnątrz programu dla urządzeń mobilnych. To bezpośrednia odpowiedź na usługę TikTok, która może pochwalić się przeszło 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie. Jako że spora grupa osób korzystających z aplikacji zamieszkuje USA, Google postanowiło spróbować swoich sił w rzeczonym segmencie. Podczas testów realizowanych w formie wczesnej bety YouTube Shorts uzyskało już ponad 3,5 miliarda wyświetlań. Globalny debiut nowego formatu krótkich filmów ma być kwestią niedługiego czasu.
YouTube Shorts w wersji beta trafia do kolejnych użytkowników. Funkcja aplikacji YT pozwala na tworzenie krótkich filmów przy pomocy smartfona. Odpowiedź Google na aplikację TikTok niebawem zadebiutuje globalnie.
GTA V niczym serial TV. YouTuber tworzy projekt na bazie cutscenek i wyreżyserowanych ujęć. Wygląda to naprawdę dobrze
Przez ostatnie miesiące sekcja YouTube Shorts dostępna w aplikacji mobilnej YouTube była testowana w Indiach. Dziś nowy format pojawił się u wybranych użytkowników poza Indiami, natomiast w dalszym ciągu mamy do czynienia z wersją beta. Gigant z Mountain View nie przedstawił co prawda harmonogramu określającego lokalną wysyłkę aktualizacji, natomiast w sprawie można zauważyć pewien pośpiech spowodowany rosnącą potęgą TikToka. Każdy dzień zwłoki oznacza więc realne straty Google. Z tego też powodu, globalny „rollout” dla wszystkich użytkowników może być już kwestią tygodni.
YouTuber zbudował kartę graficzną GeForce RTX 2070 z 16 GB pamięci GDDR6. Operacja zakończona połowicznym sukcesem
Dobrze, ale czym w ogóle jest YouTube Shorts lub jak kto woli – funkcja „Krótkie filmy”? To sekcja będąca częścią aplikacji mobilnej YouTube. Znajdziemy w niej krótkie materiały wideo zbliżone wyglądem oraz schematem do filmików umieszczanych na TikToku. Głównym założeniem jest to, że treści powinny powstawać przy użyciu smartfona, upraszczając całą zabawę i wymuszając na użytkownikach kreatywność. Póki co, w wersji beta YouTube umieszcza krótkie materiały wideo, które debiutowały na platformie już jakiś czas temu (nawet kilka lat temu), ale swoją formą (krótkim czasem trwania) wpisują się w filozofię sekcji Shorts.