YouTube Shorts - amerykańska odpowiedź na TikToka dostępna dla coraz większej liczby użytkowników. Globalny debiut niebawem
Amerykańscy (a także niektórzy polscy) użytkownicy aplikacji YT mogą już testować nową funkcję – YouTube Shorts / Krótkie filmy. Na dobrą sprawę możemy nazywać ją nie tyle dodatkiem, ile platformą działającą wewnątrz programu dla urządzeń mobilnych. To bezpośrednia odpowiedź na usługę TikTok, która może pochwalić się przeszło 1 mld aktywnych użytkowników miesięcznie. Jako że spora grupa osób korzystających z aplikacji zamieszkuje USA, Google postanowiło spróbować swoich sił w rzeczonym segmencie. Podczas testów realizowanych w formie wczesnej bety YouTube Shorts uzyskało już ponad 3,5 miliarda wyświetlań. Globalny debiut nowego formatu krótkich filmów ma być kwestią niedługiego czasu.
YouTube Shorts w wersji beta trafia do kolejnych użytkowników. Funkcja aplikacji YT pozwala na tworzenie krótkich filmów przy pomocy smartfona. Odpowiedź Google na aplikację TikTok niebawem zadebiutuje globalnie.
GTA V niczym serial TV. YouTuber tworzy projekt na bazie cutscenek i wyreżyserowanych ujęć. Wygląda to naprawdę dobrze
Przez ostatnie miesiące sekcja YouTube Shorts dostępna w aplikacji mobilnej YouTube była testowana w Indiach. Dziś nowy format pojawił się u wybranych użytkowników poza Indiami, natomiast w dalszym ciągu mamy do czynienia z wersją beta. Gigant z Mountain View nie przedstawił co prawda harmonogramu określającego lokalną wysyłkę aktualizacji, natomiast w sprawie można zauważyć pewien pośpiech spowodowany rosnącą potęgą TikToka. Każdy dzień zwłoki oznacza więc realne straty Google. Z tego też powodu, globalny „rollout” dla wszystkich użytkowników może być już kwestią tygodni.
YouTuber zbudował kartę graficzną GeForce RTX 2070 z 16 GB pamięci GDDR6. Operacja zakończona połowicznym sukcesem
Dobrze, ale czym w ogóle jest YouTube Shorts lub jak kto woli – funkcja „Krótkie filmy”? To sekcja będąca częścią aplikacji mobilnej YouTube. Znajdziemy w niej krótkie materiały wideo zbliżone wyglądem oraz schematem do filmików umieszczanych na TikToku. Głównym założeniem jest to, że treści powinny powstawać przy użyciu smartfona, upraszczając całą zabawę i wymuszając na użytkownikach kreatywność. Póki co, w wersji beta YouTube umieszcza krótkie materiały wideo, które debiutowały na platformie już jakiś czas temu (nawet kilka lat temu), ale swoją formą (krótkim czasem trwania) wpisują się w filozofię sekcji Shorts.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57