YouTube - Już niedługo zapłacimy za brak reklam na filmach
Serwis YouTube to obecnie najpopularniejszy portal z materiałami wideo, który znajduje się w rękach Google. Wiadomo, że bardzo popularne kanały nie tworzą treści za darmo, bowiem odpowiednie programy i akcje pozwalają na opłacenie działalności oraz autora. Każdy z nas musi posiadać fundusze, aby móc zapłacić rachunki, czy kupić coś do jedzenia. YouTube dzięki możliwości wyświetlania reklam jest w stanie zapewnić właścicielom kanałów comiesięczne wypłaty. Ze strony twórcy jest to bardzo dobry biznes, ponieważ wstawianiem reklam zajmuje się sama firma Google, jednak ta sytuacja nie jest już tak atrakcyjna z punktu widzenia osoby oglądającej. Wielu osobom przeszkadzają natrętne reklamy, gdyż nie pomogą w spokoju obejrzeć materiału wideo, tylko muszą przeklinać się przez stertę wyskakujących komunikatów.
Wolicie oglądać reklamy, czy zapłacić i mieć święty spokój?
Google dobrze wie, że takie sytuacje występują, dlatego od pewnego czasu pojawiają się słuchy dotyczące wprowadzenia subskrypcji. Działałaby ona bardzo prosto – jeżeli zapłacimy określoną sumę, to na oglądanych przez nas filmach nie będą pojawiać się reklamy. Problem pojawia się jednak głębiej, gdyż trzeba znaleźć dobry sposób dysponowania tymi pieniędzmi tak, aby każdy twórca otrzymywał tyle, na ile sobie zapracował. Temat ten pozostawał w sferze teorii, jednak według najnowszych informacji płatna subskrypcja w serwisie YouTube zagości już za kilka miesięcy. Wieści te pochodzą od Roberta Kyncla, który pracuje w opisywanym portalu.
Nie są jednak znane szczegóły techniczne oraz przede wszystkim ceny. Nowa usługa zapewne będzie wchodzić stopniowo po to, aby Google mogło sprawdzić jak wygląda sytuacja z kupowaniem subskrypcji. Jesteśmy ciekawi kiedy płatny YouTube zawita do Polski oraz jak będą prezentować się dostępne pakiety.
Źródło: Recode
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57