YouTube będzie luźniej traktować przemoc w grach wideo
Gry wideo w wielu kontekstach nadal są traktowane w bardziej restrykcyjny sposób aniżeli inne formy rozrywki czy sztuki. Nie wspominając już o tym, że są jako pierwsze upatrywane jako źródło przemocy, choć naukowcy temu przeczą. YouTube wprowadza teraz zmiany w swoim systemie i nie będzie traktować "symulowanej" przemocy w grach wideo na równi z tą w rzeczywistym świecie. Obowiązują one od 2 grudnia, a ich wprowadzenie oznacza, że większość materiałów związanych z grami wideo nie będzie już wymagała potwierdzenia wieku. Niestety nie rozwiązuje to wszystkich problemów, szczególnie związanych z monetyzacją tego typu zawartości.
YouTube wprowadza zmiany na swojej platformie. Dzięki nim przemoc z gier wideo nie będzie już zrównana z tą ze świata rzeczywistego.
YouTube ma zamiar nadal restrykcyjnie podchodzić do moderowania treści przedstawiających brutalne sceny w świecie rzeczywistym, ale będzie luźniej podchodziło do materiałów z grami wideo. Oznacza to, że będą one mogły być lepiej wyeksponowane na platformie, a w końcu w medium gier takich produkcji nie brakuje. Jeśli jednak dany klip będzie traktował w przeważającej części o rozczłonkowywaniu, dekapitacji i ukazywał poważne obrażenia ciała, YouTube mimo wszystko ograniczy ich widoczność.
YouTube wprowadza nową funkcję. Inspiracją był... Pornhub
Niestety, twórcy zawartości mogą być nadal niepocieszeni, gdyż zmiana standardów na YouTube nie będzie obowiązywać reklam, a więc nadal duża część materiałów może być odcięta od monetyzacji. Susan Wojcicki, CEO firmy, przyznała na Gaming Creator Summit w listopadzie 2019, że YouTube działa w imieniu reklamodawców (czy ktoś czuje się zaskoczony?). Z kolei owi reklamodawcy z reguły unikają newralgicznych tematów (a więc powiązanych np. z przemocą) i gry wideo nie są zbyt wysoko na liście ich priorytetów. Dzieje się tak również ze względu na to, że gry są dość nową gałęzią reklamy. Wojcicki obiecuje, że będą prowadzone rozmowy na ten temat, aby uświadomić reklamodawcom potencjał tej branży.
Powiązane publikacje

Meta kontra FTC. Kevin Systrom ujawnia, że Mark Zuckerberg postrzegał Instagram jako zagrożenie dla Facebooka
23
OpenAI rozważa zakup przeglądarki Chrome od Google, co oznacza potencjalną rewolucję w dostępie do sztucznej inteligencji
22
Użytkownicy skarżą się, że ChatGPT zbyt często ich chwali. Czy sztuczna inteligencja przestała mówić prawdę?
44
Facebook traci znaczenie wśród młodszych pokoleń. Wewnętrzne e-maile Meta pokazują rosnące problemy z atrakcyjnością platformy
57