Xiaomi pierwszy w historii zostało drugą co do wielkości marką smartfonów. Oto dane IDC, Canalys i Counterpoint
IDC (International Data Corporation) publikuje raport „Worldwide Quarterly Mobile Phone Tracker” za drugi kwartał 2021 roku. W myśl danych, rynek smartfonów wzrósł o 13,2% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Samsung pozostaje liderem, natomiast niebezpiecznie zbliża się do niego Xiaomi, które odnotowało progres liczby sprzedanych urządzeń na poziomie 86,6%. Dane pokrywają się z raportami innych agencji analitycznych – Canalys, Strategy Analytics oraz Counterpoint. Xiaomi przekształca swój model biznesowy, stając się przeciwnikiem gigantów. Warto zatrzymać się na chwilę przy twardych liczbach opisujących liderów segmentu. Jest to bowiem preludium do przyszłych zmian, na które wpłynie zamknięcie działu mobilnego LG.
Raporty IDC, Canalys oraz Counterpoint pokazują stan rynku mobilnego w Q2 2021 roku. Choć Samsung pozostaje liderem, firmę dogania Xiaomi, które wprowadziło do sklepów ponad 52 mln smartfonów.
Samsung Galaxy S21 5G vs Apple iPhone 12 – Porównanie flagowych smartfonów największych konkurentów
Canalys, Couterpoint oraz Strategy Analytics opublikowały swoje raporty już wcześniej. Teraz otrzymaliśmy nowe dane od IDC, które stanowią potwierdzenie dotychczasowych informacji. Wynika z nich, że liderem pozostaje Samsung, który sprzedał 59 mln urządzeń, zajmując 18,8% rynku. Zaraz za nim znajduje się Xiaomi z wynikiem 53,1 mln smartfonów wprowadzonych na rynek, co stanowi 16,9% całego segmentu. Dalej mamy już Apple (44,2 mln i 14,15), OPPO (32,8 mln i 10,5%) oraz Vivo (31,6 mln i 10,1%). Reszta (92,4 mln) odpowiada za pozostałe 29,5% rynku. Jak widać, gigant z Państwa Środka staje się poważnym konkurentem koncernu z Korei.
Test Xiaomi Mi 11 Lite 5G – Wydajność, aparat oraz akumulator smartfona zostawiają konkurencję w tyle
Samsung odnotował bowiem wzrost na poziomie 9,3%, podczas gdy Xiaomi osiągnęło progres wysokości 86,6%. Całkiem nieźle poradzili sobie również OPPO (37%) oraz Vivo (33,7%). W drugim kwartale 2021 roku wprowadzono do segmentu łącznie 313,2 mln smartfonów, co stanowi wzrost o 13,2%. Biorąc pod uwagę to, że świat elektroniki użytkowej przeżywa kryzys producenci, mają powody do radości. Możemy jednak spodziewać się kolejnych zmian związanych z zamknięciem działu LG Mobile oraz ciągłymi spadkami Huawei.
Powiązane publikacje

Tajwan ogranicza eksport technologii TSMC. Nowe regulacje mają chronić najważniejsze procesy przed zagraniczną konkurencją
28
Wielka Brytania planuje zakazać aplikacji AI tworzących deepfake dzieci. Ofcom i rząd UK podejmują stosowne działania
35
IBM zainwestuje 150 mld USD w USA, a konkretniej w rozwój AI, komputerów kwantowych, a także produkcji lokalnej
14
Prawnicy MyPillow użyli AI i wpadli w pułapkę fikcyjnych spraw. Grożą im naprawdę poważne konsekwencje
72