Xiaomi goni Apple: Wyniki sprzedaży smartfonów za 2 kwartał 2019
IDC, międzynarodowa firma doradcza specjalizująca się w nowych technologiach i rynku ICT, podała do wiadomości publicznej wyniki sprzedażowe za drugi kwartał 2019, w segmencie smartfonów. Liczby nie kłamią - w porównaniu z ubiegłym rokiem, światowe dostawy smartfonów spadły o 2,3%. W drugim kwartale bieżącego roku, sprzedawcy wysłali łącznie 333,2 milionów telefonów, co jednak stanowi wzrost o 6,5%, ale tylko w porównaniu z poprzednim kwartałem. Wyzwania pojawiły się na wielu rynkach. Największe spadki kwartalne odnotowano w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Spadki w Chinach w pierwszej połowie 2019 r. były jednak mniej dotkliwe niż w drugiej połowie 2018 r. Samo Huawei, pomimo dużej niepewności co do przyszłości marki, zdołało utrzymać swoją pozycję i plasuje się na drugim miejscu pod względem udziałów na rynku.
IDC podało wyniki sprzedażowe za drugi kwartał 2019, w segmencie smartfonów. Zgodnie z wynikami sprzedażowymi, marka Xiaomi idzie niemal łeb w łeb z Apple. Na szczycie listy sprzedażowej króluje Samsung.
Jaki smartfon kupić? Polecane smartfony na lipiec i sierpień 2019
Ryan Reith, wiceprezes ds. nadzorowania urządzeń mobilnych IDC na świecie, podsumował wyniki następująco: "Gdy spojrzymy na szczyt udziałów w rynku, zobaczymy Samsunga, Huawei i Apple - każdy sprzedawca stracił trochę w ostatnim kwartale, ale gdy spojrzymy na dół listy, na kolejne trzy marki - Xiaomi, Oppo i Vivo - zobaczymy, że wszystkie zyskały. Częściowo jest to związane z terminem wprowadzania produktów na rynek, ale trudno nie założyć, że ten trend może się utrzymać". W 2Q19, pięciu największych dostawców stanowiło 69% całkowitego rynku, a dziesięciu największych dostawców stanowiło aż 87%. Ten trend sprawia, że rynek smartfonów coraz bardziej przypomina rynek PC. Co nieco może zmienić się wraz z pojawieniem się 5G. Wówczas wzrosną wyzwania dla każdego dostawcy, co przyniesie nowe rozwiązania, a więc możemy oczekiwać dość zaskakujących wyników.
Xiaomi Black Shark 2 Pro - gamingowy smartfon z Snapdragon 855+
Już dziś zaskakuje jednak (choć może nie wszystkich), że zgodnie z wynikami sprzedażowymi, marka Xiaomi idzie niemal łeb w łeb z Apple. Nie tylko dlatego, że zainteresowanie urządzeniami Apple zmalało, ale także dlatego, że wzrosło zainteresowanie urządzeniami Xiaomi. Amerykańska firma, w 2Q19 zdołała sprzedać 33,8 milionów iPhone'ów, podczas gdy Chińczykom udało się sprzedać 32,3 miliony modeli. Niepokonany zostaje Samsung, z 75,5 milionami sprzedanych jednostek. Reith zauważa, że kluczowym czynnikiem w drugim kwartale była dostępność znacznie ulepszonych urządzeń klasy średniej, które oferują wysokiej jakości konstrukcje i funkcje, jednocześnie znacznie obniżając cenę. Tak właśnie postąpił chociażby Samsung, ze swoją nową serią Galaxy A - to znaczy z wybranymi modelami wspomnianej serii.
Powiązane publikacje

Smartfony iPhone 17 Pro i Pro Max jednak bez antyrefleksyjnej powłoki ekranu. Flagowce Samsunga nadal pozostaną wyjątkowe
22
Premiera smartfona CMF Phone 2 Pro oraz słuchawek CMF Buds 2, Buds 2 Plus i Buds 2a. Opłacalność przede wszystkim
3
OnePlus 13T - premiera wyczekiwanego flagowca. Na pokładzie Snapdragon 8 Elite, 6,3-calowy ekran i bateria 6260 mAh
20
Premiera smartfonów Motorola razr 60 ultra, razr 60, edge 60 pro i edge 60. Ciekawe wykończenie, Android 15 i moto ai na pokładzie
10