Xbox One X będzie sprzedawany poniżej kosztów produkcji
Xbox 360 oraz PlayStation 3 mają jedną, bardzo ciekawą cechę wspólną. Nie, nie chodzi mi o to, że na obu tych maszynkach można grać. Pewnie mało kto z Was wie, że obie te konsole sprzedawane były ze stratą, a to oznacza, że zarówno Microsoft jak i Sony musiały dokładać do nich z własnej kieszeni. Powodem była m.in. mocna jak na tamte czasy specyfikacja techniczna obu urządzeń. Jak to mogło się opłacać? Otóż obaj producenci mieli zarabiać głównie na grach i usługach związanych z ówczesną generacją konsol. Dziś taki model biznesowy wydaje się niemal nie do pomyślenia, a jednak Microsoft i tak postanawia się w niego ponownie wpakować. Pytanie tylko, czy tym razem taka strategia może się opłacić?
Prezes Microsoftu wyjaśnił, że jego firma zamierza czerpać zyski przede wszystkim z gier kierowanych na konsole oraz usług typu Xbox Live Gold.
Mowa konkretnie o konsoli Xbox One X, wcześniej znanej jako Project Scorpio. Ma ona zapewnić wysoką wydajność umożliwiającą grę w 4K, jednak okupowane jest to dosyć wysoką ceną startową w wysokości 499 dolarów - dla porównania, konkurencyjne PlayStation 4 Pro wyceniane jest na 399 dolarów. Od razu powstaje pytanie, jak Microsoft zamierza na tym zarabiać? Cóż, nie zamierza, przynajmniej na razie. Phil Spencer w wywiadzie dla serwisu Business Insider przyznał, że nowy Xbox sprzedawany będzie za koszt produkcji jednego egzemplarza, a nawet nieco taniej. Z czasem jednak, gdy dostęp do komponentów będzie łatwiejszy gigant z Redmond zapewne zacznie czerpać zyski również z samych konsol.
Microsoft Xbox One X - specyfikacja, premiera i cena nowej konsoli
Prezes Microsoftu wyjaśnił, że jego firma zamierza zarabiać przede wszystkim z gier kierowanych na konsole oraz usług typu Xbox Live Gold czy z innych rzeczy mniej lub bardziej związanych z samym urządzeniem. Przyznam szczerze, że byłoby to zrozumiałe, gdyby Xbox One rzeczywiście posiadał sporo gier na wyłączność, a kolejne były tylko kwestią czasu. Jak już pewnie wiecie, podczas targów E3 nie zaprezentowano ich zbyt wiele (w dodatku pojawią się one również na PC), dlatego taki model biznesowy w tym przypadku może być bardzo ryzykowny.
Powiązane publikacje

Borderlands 4 - twórcy biorą się za poprawki licznych problemów. Działanie na PC podstawowym priorytetem
3
GOG - ważna aktualizacja recenzji użytkowników. Znacznie więcej znaków i rozszerzone zarządzanie nimi
11
Ninja Gaiden 4 - zaprezentowano nowy gameplay, a w nim zaawansowana prezentacja debiutującej w serii postaci Yakumo
1
Battlefield 6 ze szczegółami wydań konsolowych. Gra na PlayStation 5 Pro zadziała w rozdzielczości do 4K i 60 FPS
65