Xbox One podkręcony i usprawniony - Premiera 22 listopada
Rywalizacja między Xbox One i PlayStation 4 nie tylko nie zwalnia, ale można wręcz powiedzieć, że im bliżej premiery tym nabiera coraz większego tempa. Nic dziwnego - wprowadzenie nowej generacji konsol trochę nadszarpnie budżety obydwu producentów, zaś ewentualne zwroty nastąpią dopiero po kilkunastu miesiącach udanej sprzedaży. Sytuację dodatkowo zaognia fakt, że Xbox One i PlayStation 4 pojawią się na rynku praktycznie w tym samym okresie, zaraz przed świętami Bożego Narodzenia, a wiadomo co się wtedy dzieje... Mało kogo stać na zakup od razu dwóch systemów, więc klienci będą musieli dokonać trudnego (dla nich samych i dla firmy) wyboru. Obydwie konsole pod względem technicznym będą do siebie bardzo zbliżone, dlatego Microsoft postanowił nieco wzmocnić parametry swojego urządzenia, podnosząc taktowanie układu graficznego oraz procesora...
GPU domyślnie pracowało z prędkością 800 MHz, zaś po podkręceniu wartość ta wzrosła do 853 MHz (~7%). Podobnie stało się z centralną jednostką obliczeniową, która z taktowania 1,6 GHz poszybowała do 1,75 GHz (~9%). Dzięki wyższym częstotliwościom gry powinny działać trochę szybciej, ale podzespoły będą niestety wydzielać więcej ciepła. Miejmy nadzieje, że Microsoft dobrał odpowiednie chłodzenie dla swojego urządzenia. Kolejna sprawa związana z Xbox One to brak wsparcia dla IllumiRoom. Przy pomocy kontrolera Kinect oraz rzutnika można zwiększyć rozmiary wyświetlanego obrazu, jednak zastosowanie tej technologii jest obecnie za drogie, aby pojawiło się w konsoli w czasie premiery.
Dla fanów trybu multiplayer Microsoft przygotował też pewną niespodziankę - Xbox One w czasie rzeczywistym będzie mogło obsłużyć nawet 8 kontrolerów, których zasięg ma wynosić około 9 metrów. Kiedy będziemy mogli zobaczyć najnowsze urządzenie firmy Microsoft na rynku? Premiera Xbox One odbędzie się 22 listopada obecnego roku w 13 krajach, niestety Polski nie znajdziemy na liście. Do szczęśliwej trzynastki zostali zaliczeni:
- Austria
- Australia
- Brazylia
- Stany Zjednoczone
- Kanada
- Niemcy
- Francja
- Wielka Brytania
- Irlandia
- Włochy
- Meksyk
- Hiszpania
- Nowa Zelandia
Pierwotnie konsola miała zadebiutować w 21 krajach, jednak prace związane z tłumaczeniem poleceń dla kontrolera Kinect, jak i całego interfejsu urządzenia, okazały się zbyt czasochłonne.
Źródło: The Verge
Powiązane publikacje

Witchfire - The Astronauts z siedmiominutowym materiałem z rozgrywki. Nadszedł czas na polowanie na wiedźmy
9
Onimusha - oryginalna seria gier od Capcomu doczeka się serialowej adaptacji anime. Debiut ukaże się na popularnej platformie VOD
1
Starfield - twórcy pochwalili się łączną liczbą nabywców gry. Gra po dwóch tygodniach tylko zyskała na popularności
31
The First Descendant - widowiskowy looter shooter oparty na Unreal Engine 5 dostępny przed debiutem
17