Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Xbox One będzie obsługiwał środowisko DirectX 12?

Arkad | 10-03-2014 16:35 |

Konsole do gier mają to do siebie, że przez wiele lat nie są modyfikowane pod względem specyfikacji technicznej, a zmiany polegają głównie na dopieszczeniu innych komponentów takich jak system chłodzenia czy też obudowa. Z tego względu układy graficzne oraz procesory są przez dłuższy czas takie same, więc nie ma mowy o dostarczaniu coraz to nowszych technologii dla graczy - jak się okazuje, tym razem Microsoft razem z AMD mogą nieco zakombinować i zaskoczyć klientów swoją strategią. O czym mowa? W sieci coraz częściej pojawiają się doniesienia na temat nowego środowiska DirectX 12 tworzonego przez Microsoft. Na razie jest jeszcze za daleko od premiery aby spekulować na temat kompatybilności API z systemem Windows 8.1 lub 8, jednak najnowsza konsola z serii Xbox One jest niemal pewnym odbiorcą nowej technologii Microsoftu - strona internetowa poświęcona DirectX 12  jeszcze do niedawna wyświetlała tylko pięć logotypów należących do AMD, Intela, NVIDII, Qualcomma oraz Microsoftu.

Teraz w lewym dolnym rogu pojawił się także symbol Xbox One, co może świadczyć o włączeniu konsoli do listy kompatybilności środowiska. Mówiąc szczerze, ominięcie najnowszego urządzenia byłoby bardzo dziwne i mogłoby spowodować straty wizerunkowe u producenta. Patrząc na całą sprawę obiektywnie dostrzegamy, że DirectX 12 jest tak jakby odpowiedzią na API Mantle i zmieniające się wpływy twórców na rynku gier komputerowych - Microsoft nie chce utracić kolejnych części swojego bastionu, więc musi powalczyć z technologią konkurencji.

Xbox One wciągnięty na listę urządzeń kompatybilnych z DirectX 12?

Co tak naprawdę wprowadzi dwunastka? Liczymy na podobne efekty jak w API Mantle, czyli zwiększenie wydajności dla słabszych procesorów poprzez niskopoziomowy dostęp do komponentów urządzenia. Być może Xbox One znacząco zyska na wprowadzeniu DirectX 12? Już 20 marca w San Francisco na wydarzeniu Game Developers Conference Microsoft ujawni szczegóły swojej technologii i w jakiś sposób nakieruje nas na swój tok myślenia.

Źródło: Microsoft

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 4

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.