Xbox Live trafi na Nintendo Switch oraz systemy Android i iOS?
Microsoft nie będzie w stanie już konkurować w tradycyjny sposób na polu konsol stacjonarnych. Wydaje się, że firma zdawała sobie z tego sprawę od długiego czasu i niekoniecznie musi oznaczać to złe wieści dla marki Xbox. Od teraz ona stopniowo będzie przybierać formę ekosystemu usług, aniżeli wyłącznie mieć formę fizycznego sprzętu. Oczywiście konsole nigdzie nie odchodzą i mają grać one centralną rolę w strategii Phila Spencera, ale gigantowi z Redmond będzie zależało teraz na trafieniu ze swoimi usługami do jak najszerszego grona odbiorców. Tak naprawdę to poza konsolami Xbox Microsoft od czasów Ballmera nie był w stanie wydać produktu stricte konsumenckiego, który odniósłby sukces. I to między innymi sprawiło, że ciężko było stworzyć jakiś większy ekosystem. Sytuacja może się jednak wkrótce odmienić, gdyż Amerykanie planują wprowadzenie Xbox Live na urządzenia przenośne.
Xbox Live na urządzeniach przenośnych może pomóc w stworzeniu ekosystemu związanego m.in. ze streamingiem gier, który ma potencjał.
Xbox Live ma trafić na Nintendo Switch oraz smartfony i tablety z Android i iOS. Obecnie usługa jest dostępna na 400 milionach urządzeń a korzysta z niej 68 milionów aktywnych użytkowników. Microsoft przy ekspansji na kolejne platformy może potencjalnie sięgnąć ze swoimi usługami 2 miliardów urządzeń. Firma opracowała nowe devkity, które umożliwią połączenie usług na wszystkich z powyższych sprzętów. O planach dowiedzieliśmy się z dokumentów dotyczących nadchodzącego Game Developers Conference 2019 (GDC), które ma miejsce w marcu.
Kolejny duży show Xbox na E3: niezapowiedziane gry, PC, mobile
Ruch ten jest dla Microsoftu niezwykle istotny. Przede wszystkim powiązany jest on ze startem usługi Project xCloud umożliwiającej streaming gier na m.in. urządzenia mobilne. Oprócz tego, prawdopodobnie ułatwiłoby to implementację crossplayu. Przy coraz większej rozbudowie Xbox Game Pass, amerykańska firma także chce abyśmy mieli dostęp do swojej biblioteki gier na każdym urządzeniu i mogli rozkoszować się rozgrywką w każdej sytuacji. Ponadto Nintendo Switch ma bardzo szczątkową infrastrukturę sieciową i do tej pory ochoczo współpracowało z Microsoftem, zgadzając się na możliwość wspólnej rozgrywki sieciowej w kilku grach i na integrację z Xbox Live. Być może gry third-party na Switcha będą mogły dzięki temu mieć także achievementy. Szerzej o swoich planach firma opowie między 18 a 22 marca, kiedy to będzie odbywać się GDC.
Powiązane publikacje

Baldur's Gate 3 - jedna z największych fanowskich kampanii otrzymała pierwszą grywalną wersję
1
Monster Hunter Wilds - Poznaliśmy tryby wizualne dla konsol PlayStation 5 Pro oraz PlayStation 5
30
Vampire The Masquerade: Bloodlines - fanowski RTX Remaster na efektownych ujęciach ze znanej lokacji
12
Relic Entertainment - twórcy Company of Heroes i WH40K: Dawn of War wprowadzą mniejsze tytuły, możliwe powroty klasyków
21