X018: Microsoft oficjalnie przejmuje studia Obsidian i inXile
Wbrew licznym obietnicom wczorajsza konferencja Xbox X018 nie obfitowała w emocjonujące premiery oraz huczne zapowiedzi. Bez wątpienia było to jednak wielkie święto dla fanów sprzętu do grania od giganta z Redmond, a i padło w jej trakcie kilka ważnych ogłoszeń. Dla wielu osób najważniejsze będzie z pewnością to na temat nowych studiów developerskich, które Microsoft przyjął pod swoje skrzydła: Obsidian Entertainment i inXile Entertainment. Przedstawiciele firmy zapowiedzieli, że mimo włączenia ich do struktur Microsoft Studios, obydwa zespoły będą cieszyły się dużą swobodą i w dalszym ciągu będą mogły zajmować się produkcją gier, z którymi radzą sobie najlepiej.
Można przypuszczać, że w związku z przejęciem studiów Obsidian i inXile na Xboxa już niedługo zawita sporo klasycznych RPG-ów.
Microsoft bliski przejęcia studia Obsidian Entertainment
Informacja o przejęciu Obsidian Entertainment nie jest dla nas wielkim zaskoczeniem, bowiem już przed miesiącem pojawiły się na ten temat pierwsze przecieki. Podczas konferencji X018 fakt ten został oficjalnie potwierdzony, a los twórców popularnych gier RPG przypieczętowany. Dla przypomnienia, to właśnie utalentowanej ekipie z Obsidian zawdzięczamy takie tytuły jak m.in. Fallout; New Vegas, Star Wars: Knights of the Old Republic 2 i Neverwinter Nights 2, a także nieco świeższe produkcje pokroju South Park: The Stick of Truth czy Pillars of Eternity.
Torment: Tides of Numenera - dostępny w przedsprzedaży
Nieco większym zaskoczeniem okazał się komunikat o zakupie inXile Entertainment. Może nie jest to studio o renomie Obsidianów, jednak także ono wsławiło się w ostatnich latach kilkoma głośnymi RPG-ami, w tym m.in. Wasteland 2, Torment: Tides of Numenara czy The Bard's Tale IV. Jak więc widać ostatnim zakupom giganta z Redmond towarzyszy pewien bardzo wyraźny motyw przewodni, a posiadacze sprzętu Microsoftu już niedługo mogą spodziewać się wysypu gier fabularnych w starym, dobrym stylu. Pozostaje mieć tylko nadzieję by wkroczenie na scenę nowego właściciela nie obiło się negatywnie na jakości produkcji.
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
1
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
9
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124