Wyniki finansowe AMD za drugi kwartał 2025 roku. Solidny przychód oraz duży wzrost w dziale kart graficznych Radeon
W ostatnim czasie Intel ogłosił swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2025 roku i podczas tego wydarzenia potwierdzono dalsze plany restrukturyzacyjne, w tym anulowanie planów na inwestycje w Polsce oraz Niemczech. Teraz przyszła na kolejną firmę z wielkiej trójki, o której najczęściej tutaj piszemy, a więc AMD. Producent potwierdził wyniki za drugi kwartał, które są całkiem niezłe, zarówno pod względem przychodu jak i zysków. Na nogi w końcu staje dział kart graficznych, a prognozy na trzeci kwartał są jeszcze bardziej optymistyczne.
Firma AMD zaprezentowała wyniki finansowe za drugi kwartał 2025 roku. Przedsiębiorstwo wygenerowało przychód na poziomie blisko 7,7 miliarda dolarów. W porównaniu do poprzednich kwartałów, solidny wzrost zanotował dział Gaming, składający się z kart graficznych oraz niestandardowych układów APU dla konsol PlayStation / Xbox.
Intel prezentuje wyniki finansowe za Q2 2025 i jednocześnie potwierdza rezygnację z inwestycji w Polsce oraz Niemczech
AMD wygenerowało w drugim kwartale przychód rzędu 7,685 mld dolarów, co jest nieco wyższym wynikiem w porównaniu do poprzedniego kwartału (7,438 mld dolarów). Odnotowano jest spory spadek marży brutto oraz wzrostu kosztów związanych z magazynowaniem towaru. AMD potwierdziło bowiem, że w drugim kwartale 2025 roku, wpływ na te wyniki miała kontrola eksportu wprowadzona przez rząd Stanów Zjednoczonych w odniesieniu do sprzętów z akceleratorami graficznymi AMD Instinct MI308 dla centrów danych. Ograniczenia związane z nowymi kontrolami doprowadziły do wzrostu zapasów, wycenionych na blisko 800 milionów dolarów, co z kolei poskutkowało dodatkowymi kosztami, negatywnie wpływającymi na marżę brutto oraz zysk operacyjny. Sytuacja ta powinna ustabilizować się już w trwającym obecnie, trzecim kwartale roku, co widać po przewidywanych wynikach. Samo AMD potwierdza również, że gdyby nie ograniczenia, rzeczywista marża utrzymałaby się na poziomie 54% (non-GAAP).
GAAP | Q2 2025 | Q2 2024 | Q1 2025 |
Przychód | 7,685 mld USD | 5,835 mld USD | 7,438 mld USD |
Marża brutto | 40% | 49% | 50% |
Koszty operacyjne | 3,193 mld USD | 2,595 mld USD | 2,930 mld USD |
Zysk operacyjny (strata) | (134) mln USD | 269 mln USD | 806 mln USD |
Zysk netto (strata) | 872 mln USD | 265 mln USD | 709 mln USD |
Zysk na akcję (strata) | 0.54 USD | 0.16 USD | 0.44 USD |
GAAP | Q2 2025 | Q2 2024 | Q1 2025 |
Przychód | 7,685 mld USD | 5,835 mld USD | 7,438 mld USD |
Marża brutto | 43% | 53% | 54% |
Koszty operacyjne | 2,429 mld USD | 1,837 mld USD | 2,213 mld USD |
Zysk operacyjny (strata) | 897 mln USD | 1,264 mld USD | 1,779 mld USD |
Zysk netto (strata) | 781 mln USD | 1,126 mld USD | 1,566 mld USD |
Zysk na akcję (strata) | 0.48 USD | 0.69 USD | 0.96 USD |
NVIDIA publikuje wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026. Wyniki działu Gaming najlepsze od lat
Finalnie zysk netto w odniesieniu do wyników GAAP wynosił w drugim kwartale dokładnie 872 miliony dolarów, natomiast dla non-GAAP jest to odpowiednio 781 milionów dolarów. Zgodnie z przewidywaniami przedsiębiorstwa, trzeci kwartał powinien zamknąć się z przychodem około 8,7 miliarda dolarów oraz z marżą brutto, która powróci do poziomu 54%. W drugim kwartale 2025 roku, najlepiej poradził sobie dział Client & Gaming, który łącznie wygenerował przychód rzędu 3,621 miliarda dolarów, co jest wynikiem o 69% lepszym rok do roku (2,140 mld USD) oraz o 23% lepszym kwartał do kwartału (2,941 mld dolarów).
Przychód | Q2 2025 | Q2 2024 | Q1 2025 |
Data Center | 3,240 mld USD | 2,834 mld USD | 3,674 mld USD |
Client & Gaming | 3,621 mld USD | 2,140 mld USD | 2,941 mld USD |
Embedded | 824 mln USD | 861 mln USD | 823 mln USD |
Wyniki finansowe Qualcomm za Q2 2025 ujawniają 17 proc. wzrost przychodów dzięki sektorom Automotive i IoT
Gdyby wydzielić osobno działy Client oraz Gaming, to ten pierwszy wygenerował 2,5 miliarda dolarów, co jest rekordowym wynikiem dla tego konkretnego segmentu działalności firmy (wynik o 69% lepszy rok do roku). Jest to zawdzięczane bardzo wysoką sprzedażą procesorów Ryzen, opartych na mikroarchitekturze Zen 5 (desktop oraz mobile). Z kolei dział Gaming wygenerował dodatkowo przychód rzędu 1,1 mld dolarów, co jest wynikiem o 73% lepszym rok do roku. Tutaj firma chwali się udaną premierą kart graficznych Radeon RX 9000 (RDNA 4) oraz wzrostem zamówień na niestandardowe układy APU dla konsol PlayStation oraz Xbox. Na drugim miejscu jest dział Data Center z rezultatem 3,240 miliarda dolarów - to o 14% lepszy wynik niż rok temu, ale jednocześnie o 12% niższy w porównaniu do pierwszego kwartału 2025 roku. Na ostatnim miejscu jest dział Embedded z przychodem 824 milionów dolarów.
Powiązane publikacje

Chińskie dochodzenie antymonopolowe przeciwko NVIDII może skutkować karami do 10 proc. rocznej sprzedaży firmy w regionie
12
Wirtualny minister AI w Albanii ma wyeliminować korupcję z przetargów publicznych wykorzystując algorytmy decyzyjne
37
UE zmusi WhatsApp i Signal do skanowania twoich zdjęć przed wysłaniem. Chat Control 2.0 oznacza masową inwigilację
115
Regulatorzy w USA chcą informacji od OpenAI, Meta i Character.AI o zabezpieczeniach chatbotów dla młodych użytkowników
6