Wsparcie NVIDIA PhysX i APEX dla konsoli PlayStation 4
NVIDIA ogłosiła dzisiaj wsparcie dla nadchodzącej konsoli Sony PlayStation 4 poprzez pakiety programistyczne (SDK) NVIDIA PhysX oraz NVIDIA APEX. Firma najwidoczniej postanowiła uszczknąć nieco dochodowego tortu, jakim bez wątpienia będzie nowa konsola od japońskiego giganta. Twórcy gier stosują wspomniane technologie do detekcji zderzeń oraz symulacji postaci, ubrań, płynów, cząstek i innych elementów w szerokiej gamie platform - komputerach, konsolach stacjonarnych i przenośnych oraz urządzeniach mobilnych. NVIDIA PhysX to prawdopodobnie najbardziej rozpowszechniony silnik fizyki wykorzystywany do projektowania i wykonywania realistycznych efektów w czasie rzeczywistym. Przenosząc tworzenie treści w środowisku PhysX na wyższy poziom, technologia NVIDIA APEX pozwala deweloperom na tworzenie skomplikowanych środowisk fizycznych.
Programiści mogą zwiększyć ilość i jakość elementów podlegających zniszczeniu, zaprojektować mgłę oraz inne efekty cząsteczkowe tworzące realistycznie wyglądającą rozgrywkę. Podobnie jest z odzieżą, która może reagować na każdy ruch postaci w grze. Technologie NVIDIA PhysX i APEX zaprojektowano tak, aby współpracowały z różnymi architekturami procesorów, jednak ich akceleracja wymaga karty graficznej NVIDIA z serii GeForce 8 lub nowszej.
Źródło: NVIDIA
Powiązane publikacje

Widzieliśmy grę The Blood of Dawnwalker w akcji. Odmienne style gry oraz swoboda w wykonywaniu zadań to największe atuty
20
Syberia Remastered otrzymała datę premiery. Zwiastun bezpośrednio porównujący oryginał z nową wersją
25
Hollow Knight: Silksong - wyczekiwana od dawna odsłona kultowej gry wreszcie z datą premiery, i to nieodległą
5
Pragmata - niekonwencjonalne futurystyczne TPP na 15-minutowym gameplayu. Przemierzanie wrogich lokacji i boss
18