Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国
 

Wpadka Huawei - internauci przyłapali producenta na kłamstwie

Wpadka Huawei - internauci przyłapali producenta na kłamstwieJuż od najmłodszych lat uczymy się, żeby za bardzo nie wierzyć w reklamy, ponieważ ich twórcy lubią naginać rzeczywistość do swoich potrzeb. Mimo to oczekujemy, że firmy będą trzymały się pewnych granic, po których przekroczeniu mamy już do czynienia z najzwyklejszym kłamstwem. Na ich przekroczeniu przyłapano firmę Huawei, która rozpoczęła akcję marketingową swojego najnowszego flagowego smartfona, Huawei P30. Jak się okazuje, producent prezentując możliwości aparatu wyczekiwanego urządzenia wykorzystał zdjęcia wykonane przez profesjonalnych fotografów klasycznymi lustrzankami. Nie byłoby to problemem, gdyby kontekst kampanii nie sugerował, że mamy do czynienia ze zdjęciami wykonanymi smartfonem.

Zdjęcia wykorzystane przez Huawei do promowania nowego flagowca zostały wykonane lustrzankami przez profesjonalnych fotografów.

Wpadka Huawei - internauci przyłapali producenta na kłamstwie [3]

Huawei P30 Pro - pierwsze rendery i wstępna specyfikacja

Wspomniane kontrowersje dotyczą teaserów, które producent zamieścił w kilku wpisach na popularnym w Chinach serwisie społecznościowym Weibo. Zapowiedzi skupiały się na aparacie, urządzenia, a ściślej rzecz biorąc na jego nietypowej konstrukcji z wykorzystaniem peryskopowego zoomu oraz na możliwościach, jakie technologia ta oferuje użytkownikom. O ile sama funkcja rzeczywiście zapowiada się na przełom i stanowi kolejny powód, dla którego klasyczne aparaty przechodzą do lamusa, o tyle same fotografie prezentowały się nieco zbyt dobrze jak na fotografie wykonane telefonem. No i rzeczywiście - internauci szybko odnaleźli wszystkie z nich w popularnych bazach ze zdjęciami stockowymi wraz z informacjami, że wykonano je z pomocą klasycznych lustrzanek. W tym miejscu warto podkreślić, że choć producent nie pisał wprost, jakoby sample zostały wykonane nadchodzącym flagowcem, tak kontekst kampanii mocno to sugerował, wprowadzając tym samym konsumentów w błąd.,

Huawei P30 i P30 Pro - Premiera nowych smartfonów już 26 marca

Wpadka Huawei - internauci przyłapali producenta na kłamstwie [1]
Jeden z udostępnionych przez Huawie teaserów...

Zagranie Huawei nie należy do szczególnie eleganckich i w tym miejscu należą się producentowi słowa krytyki, choć trzeba uczciwie przyznać, że nie jest to jedyna firma, którą na podobnym kłamstewku przyłapano. Przykładowo, nie dalej jak pod koniec zeszłego roku niemal identyczny trick zastosował Samsung, promując tryb portretowy w Samsungu Galaxy A8 Star. Cofając się dalej w przeszłość znajdziemy takich sytuacji jeszcze więcej. Nie oznacza to jednak, że z tego tytułu można puszczać je płazem. Wykorzystywanie zdjęć być może jest powszechne, jednak w opisanym tutaj przypadku trudno znaleźć dla niego inne wytłumaczenie jak próba wprowadzenia w błąd słabiej zorientowanych w temacie konsumentów. Takie sytuacje nigdy nie powinny mieć miejsca i zasługują na potępienie.

Test smartfona Huawei Mate 20 Pro – Najlepszy w klasie premium?

Wpadka Huawei - internauci przyłapali producenta na kłamstwie [2]
...i zdjęcie stockowe datowane na rok 2009.

Źródło: GSMArena
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 58

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.