WoW Shadowlands z ray tracingiem. Zobacz screeny porównawcze
Hucznie zapowiadana technika śledzenia promieni (ang. ray tracing) nie jest na razie wdrażana w zbyt wielu grach. Powinno to się zmienić wraz z nachodzącymi tytułami, z których niestety wiele zostało przesuniętych na 2021 rok, oraz konsolami PlayStation 5 i Xbox Series X, które będą obsługiwać sprzętowo ray tracing. W związku z tym NVIDIA robi, co może, by powiększyć listę gier, dodając obsługę m.in. w takich klasykach jak Quake 2 albo popularnych produkcjach pokroju Minecrafta i World of Warcraft. W maju informowaliśmy Was o tym, że takowa opcja pojawiła się w wersji alfa nowego dodatku do rzeczonego MMORPG-a, ale dopiero teraz można ją przetestować dzięki nowym sterownikom firmy NVIDIA.
World of Warcraft: Shadowlands doczekało się obsługi ray tracingu, który ogranicza się jedynie do cieni. Różnice zobrazowano na screenach porównawczych z wersji beta gry.
Gry komputerowe z ray tracing i DLSS - dostępne i nadchodzące
Kilka miesięcy przyszło nam czekać na oficjalne dodanie obsługi ray tracingu w World of Warcraft. WoW Shadowlands, które jest już ósmym rozszerzeniem do wciąż cieszącego się niesłabnącym zainteresowaniem MMORPG-a, otrzymało ją w wydanych niedawno sterownikach firmy NVIDIA – 452.06 WHQL. Dodatek znajduje się obecnie w fazie beta, więc na razie nową opcję graficzną mogą sprawdzić jedynie osoby, którym udało się dostać do testów (zapisy do nich odbywają się na oficjalnej stronie internetowej, gdyby był ktoś zainteresowany). W innym przypadku trzeba czekać do premiery pełnej wersji, planowanej na koniec 2020 roku.
Ray tracing w World of Warcraft: Shadowlands ogranicza się jedynie do cieni.. Obsługa techniki śledzenia promieni sprawia, że stają się bardziej miękkie, wyglądają one naturalniej i przy ich tworzeniu wykorzystywane są dodatkowe źródła światła, co możecie sami ocenić na poniższych screenach pochodzących ze strony Wowhead. Opcję można ustawić na jednym z trzech poziomów (Fair, Good i High). Na niższych stopniach dochodzi do redukcji rozdzielczości i nawet wyłączenia cieni generowanych przez lokalne oświetlenie, co powinno poprawić wydajność. Według wstępnych doniesień NVIDIA GeForce RTX 2080 TI nie jest w stanie utrzymać 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 3440 x 1440 pikseli z ustawieniem ray tracingu na poziomie „dobrym”, a więc nie najwyższym. Gracze donoszą o spadkach FPS nawet o połowę, choć różnica w jakości cieni jest widoczna, to efekt nie wydaje się wart... Mamy jednak do czynienia z grą w wersji beta, więc proces optymalizacyjny jeszcze trwa. Niestety, WoW Shadowlands nie obsługuje techniki DLSS 2.0, dzięki której można byłoby poprawić wydajność.
Minecraft RTX - Test wydajności kart graficznych z ray tracing i DLSS
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
3
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124