Wolfenstein: Youngblood otrzyma patch z ray tracingiem i DLSS
Kilka miesięcy temu zadebiutowała gra Wolfenstein: Youngblood, będąca swoistym spin-offem głównej serii. Gra na długo przed premierą była reklamowana jako jeden z tytułów obsługujących techniki Ray Tracingu oraz DLSS. Niestety w momencie premiery gracze wyposażeni w układy NVIDIA GeForce RTX nie mogli wykorzystać pełni możliwości swoich GPU. Studio MachineGames obiecało dodanie wsparcia dla śledzenia promieni w czasie rzeczywistym oraz DLSS w jakiś czas po premierze gry. Tym razem dość długo czekaliśmy na obiecane wsparcie, jednak NVIDIA w końcu podzieliła się szczegółami na temat aktualizacji dla Wolfensteina Youngblood, która wprowadzi obsługę DXR oraz DLSS. Patch pojawi się jeszcze w czasie trwania targów CES w Las Vegas.
Wolfenstein: Youngblood nareszcie doczeka się obsługi Ray Tracingu oraz DLSS. W tym tygodniu wydany zostanie patch dodający obie techniki plus dodatkowo pojawi się wsparcie dla NVIDIA Highlights.
Jeszcze w tym tygodniu pojawi się aktualizacja dla gry Wolfenstein: Youngblood, która doda wsparcie dla Ray Tracingu (śledzenia promieni w czasie rzeczywistym), DLSS oraz NVIDIA Highlights. W tym celu również najnowsze sterowniki NVIDIA Game Ready 441.87 posiadają odpowiednie optymalizacje dla gry z włączonymi obiema technikami. Do działania również wymagana jest nowa wersja systemu Windows 10 oraz odpowiednia karta graficzna - przynajmniej NVIDIA GeForce RTX 2060. NVIDIA deklaruje, że przy tej karcie graficznej z włączonym DLSS możemy liczyć na 60 FPS w rozdzielczości Full HD i aktywnym DXR. Dla rozdzielczości 2560x1440 z włączonym DLSS rekomendowany jest GeForce RTX 2070, natomiast dla rozdzielczości 3840x2160 pikseli - GeForce RTX 2080. Przy obu kartach również powinniśmy liczyć na przynajmniej 60 klatek na sekundę.
Test wydajności Wolfenstein II: The New Colossus PC - Ist das gut?!
W przypadku najmocniejszej konsumenckiej karty jaką obecnie jest GeForce RTX 2080 Ti, w rozdzielczości 4K przy włączonym DLSS oraz z aktywnym Ray Tracingiem powinniśmy liczyć nawet na ponad 100 klatek na sekundę. NVIDIA wypuściła również materiał wideo porównujący grę z włączonym oraz wyłączonym DLSS. Na pierwszy rzut oka obie wersje wyglądają bardzo podobnie i dopiero przy dużym przybliżeniu konkretnych ujęć da się zaobserwować niewielkie rozmycie ekranu. Z pewnością będzie to jedna z lepszych implementacji tej funkcji. Warto również pamiętać o tym, że im wyższa będzie rozdzielczość w grze, tym więcej FPS-ów zyskamy przy aktywnym DLSS.
Powiązane publikacje

NVIDIA będzie pierwszym klientem litografii TSMC A16. Nadchodzą duże zmiany we współpracy gigantów na najbliższe lata
17
Karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 Founders Edition nadal są produkowane. Producent zaprzecza niedawnym plotkom
16
Karty Intel Arc Pro B50 z architekturą Xe2 i 16 GB pamięci GDDR6 za 349 dolarów sprzedają się jak świeże bułeczki
30
NVIDIA GeForce NOW - rozpoczęto ulepszanie serwerów, aby zaoferować użytkownikom wydajność klasy GeForce RTX 5080
44