Wolfenstein II: The New Colossus - ujawniono wymagania gry
Pewnie spora część graczy czeka już na piątkową premierę Assassin's Creed: Origins. Jednak tego samego dnia na półki sklepowe trafi bodaj najbardziej wyczekiwana strzelanina przygotowana z myślą o pojedynczym graczu. Mowa oczywiście o Wolfenstein II: The New Colossus. Choć do premiery pozostało już tylko kilka dni, do tej pory nie ujawniono oficjalnych wymagań sprzętowych. Na szczęście to się zmieniło, bowiem dzisiaj wydawca gry, firma Bethesda, ujawniła zarówno minimalną jak również rekomendowaną konfigurację. Pierwsza z nich została przygotowana z myślą o rozdzielczości 720p, druga z kolei - do grania w 1080p. Jak zwykle w przypadku gier AAA wymagania sprzętowe wyglądają... co najmniej dziwnie, zwłaszcza w kontekście procesora.
Procesor Intel Core i7-3770 w minimalnej specyfikacji, by móc odpalić grę w rozdzielczości 720p? Ktoś mocno pojechał po bandzie...
Wolfenstein II: The New Colossus - będzie ostra rozwałka!
Na kilka dni przed światową premierą, wydawca gry - firma Bethesda oraz producent - studio MachineGames ujawniły oficjalne wymagania sprzętowe gry Wolfenstein II: The New Colossus, a więc kontynuacji przygód B.J. Blazkowicza. Deweloper podał zarówno minimalną jak również rekomendowaną konfigurację, przy czym pierwsza z nich pozwoli na grę w 60 FPS w niskich ustawieniach oraz rozdzielczości 1280x720 pikseli. Druga z kolei pozwoli na ustawienie wysokich detali, przy zachowaniu 60 FPS oraz rozdzielczości 1920x1080 pikseli. Gdyby tak popatrzeć na wymagania, można by założyć, że gra ma wysokie zapotrzebowanie na mocny procesor...
Minimalne wymagania sprzętowe gry Wolfenstein II: The New Colossus:
- Procesor: Intel Core i7-3770 3,4 GHz / AMD FX-8350 4,0 GHz
- Pamięć RAM: 8 GB pamięci RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 770 4 GB / AMD Radeon R9 290 4 GB
- Wymagana ilość pamięci VRAM: 4 GB VRAM
- Wersja bibliotek DirectX: DirectX 11
- Dysk twardy: 55 GB wolnej przestrzeni dyskowej
- System operacyjny: Windows 7 64-bit
- Rekomendowane ustawienia: LOW / 60 FPS / 720p
Rekomendowane wymagania sprzętowe gry Wolfenstein II: The New Colossus:
- Procesor: Intel Core i7-4770 3,4 GHz / AMD FX-9370 4,4 GHz
- Pamięć RAM: 16 GB pamięci RAM
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1060 6 GB / AMD Radeon RX 470 4 GB
- Wymagana ilość pamięci VRAM: 4 GB VRAM
- Wersja bibliotek DirectX: DirectX 11
- Dysk twardy: 55 GB wolnej przestrzeni dyskowej
- System operacyjny: Windows 7 64-bit
- Rekomendowane ustawienia: HIGH / 60 FPS / 1080p
Trzeba przyznać, że nie są to wcale takie małe wymagania, zwłaszcza biorąc pod uwagę zastosowany silnik, jakim jest idTech 6, wykorzystany już w grze DOOM. Można się wprawdzie tutaj spodziewać lepszej jakości oprawy, lepszych tekstur czy bardziej dopakowanych opcji graficznych. Dziwi jednak rzekoma konieczność posiadania mocnego 4-rdzeniowego i 8-wątkowego procesora Intel Core i7 w minimalnych ustawieniach. Wygląda na to, że gra ma apetyt na wątki... albo po prostu wymagania pod tym względem są wyolbrzymione. Warto także zwrócić uwagę na zestawienie kart graficznych, zwłaszcza w przypadku rekomendowanych ustawień. Słabszy Radeon RX 470 sparowany z mocniejszym GTX 1060 sugeruje, że to na kartach AMD gra może lepiej działać. Do tego gra wykorzystuje również dodatkowo API Vulkan, a wiadomo że to na produktach AMD ta funkcja lepiej działa. Studio podało również do wiadomości szczegóły dotyczące wyboru opcji graficznych. Tych jest kilka(naście), możecie je sprawdzić poniżej tego akapitu.
Opcje graficzne Wolfenstein II: The New Colossus:
- Jakość tekstur
- Jakość oświetlenia
- Jakość cieni
- Jakość okluzji kierunkowej
- Jakość refleksów
- Jakość rozbryzgów krwi, dziur po kulach i efektów ognia
- Motion Blur
- Jakość oświetlenia wolumetrycznego
- Filtrowanie wzorów / tekstur
- Tryb renderowania
- Aberracja chromatyczna
- Głębia ostrości
- Skalowanie rozdzielczości
- Tryb antyaliasingu: FXAA, SMAA, TAA, TSSAA
- Wybór proporcji ekranu: 4:3, 16:9, 16:10, 21:9
- Wybór pola widzenia: od 70 FOV do 120 FOV
- Wsparcie dla rozdzielczości 4K: TAK
Powiązane publikacje

StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
7
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
3
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10
The Elder Scrolls IV: Oblivion - Remastered bije rekordy. Zdobył 4 mln graczy w 4 dni. Tak wygląda odrodzenie legendy RPG
124