Witchfire: krótki gameplay duchowego spadkobiercy Painkillera
Nad grą pt. Witchfire redakcja PurePC pochyliła się już z końcem 2017 roku, kiedy to polskie studio deweloperskie The Astronauts Adriana Chmielarza podczas The Game Awards 2017 zaprezentowało swój nowy projekt, będący właśnie tytułem Witchfire. Po zapowiedzi o projekcie zupełnie ucichło, jednak według sporadycznych wypowiedzi samego Chmielarza - gra ma się dobrze. Pod koniec ubiegłego roku pojawił się króciutki gameplay, dziś zaś pora na kolejnych kilka sekund z tego duchowego spadkobiercy Painkillera. Twórcy w odpowiedziach na pytania dotyczące daty premiery stawiają sprawę krótko: "będzie gotowe wtedy, gdy będzie gotowa". Najgorsze co może się bowiem przydarzyć deweloperom do pośpiech związany z obiecaną datą premiery, co często skutkuje kiepskiej jakości produkcją.
Witchfire - gra Adriana Chmielarze, duchowy następca Painkillera właśnie dostał krótki gameplay trailer. Data premiery wciąż nie jest znana.
Witchfire będzie pierwszoosobową strzelanką, która ma w pełni pokazać możliwości technologiczne fotogrametrii, nadającej oprawie graficznej większy realizm. Technika ta została z pomyślnością użyta w innej grze The Astronauts - w Zaginięciu Ethana Cartera. Jednak zamiast do Ethana, Witchfire ma być bardziej zbliżone do jeszcze innej produkcji Chmielarza - do Painkillera. W nowej strzelance liczyć się będzie bowiem przede wszystkim refleks, a naszym zadaniem będzie zabijanie bossów, całych hord potworów (z naciskiem na wiedźmy) w pięknym, acz niebezpiecznym świecie fantasy.
Witchfire Gameplay WIP Snippet z 10 kwietnia 2019.
Chociaż dotychczasowe gry Adriana Chmielarza dość mocno bazowały na fabule (a na pewno mocno bazowało Zaginięcie Ethana Cartera, bo Painkiller to już w nieco mniejszym stopniu), to w Witchfire nie ma co liczyć na wielowątkową historię - tytuł nie jest grą opartą na fabule. Twórcy zaznaczają, że mimo to będzie co odkrywać i rozszyfrowywać, produkcja będzie także pełna sekretów. Tytuł tworzony jest w oparciu o silnik Unreal Engine 4 i póki co wiadomo, że pojawi się na pecetach. I choć dotąd mówiło się o premierze z końcem tego roku, studio zaznacza, że data nie została jeszcze ostatecznie ustalona.
Witchfire Teaser z 7 grudnia 2017.
Powiązane publikacje

Alan Wake 2 - wydawca po cichu podwyższył cenę Edycji Standardowej oraz Deluxe na PC oraz konsolach
53
S.T.A.L.K.E.R. 2 z kolejnym wyciekiem danych. Twórcy apelują do graczy o niekorzystanie z opublikowanych materiałów
36
Cyberpunk 2077: Phantom Liberty - znany informator wskazuje na debiut rozszerzenia jeszcze latem tego roku
48
Silent Hill: Ascension - eksperymentalne, interaktywne doświadczenie w kultowym uniwersum. Konami kusi zwiastunem
6