Wirtualna rzeczywistość w wykonaniu Unreal Engine
W trakcie konferencji GNSS 2012 zorganizowanej przez amerykański Instytut Nawigacji w Nashville, która została poświęcona zagadnieniom dotyczącym nawigacji satelitarnej, zaprezentowano także bardzo ciekawe wykorzystanie Unreal Engine. Na zamieszczonym w rozwinięciu materiale widać mężczyznę ubranego w 20 czujników 3-Space Sensor firmy Yost Engineering, którego ruchy są bezpośrednio przekazywane do komputera i „ożywiają” wirtualną postać. Jeśli chodzi o koszt takiego urządzenia, to wynosi około 6000 dolarów, ale technologia motion capture w takim wydaniu naprawdę robi wrażenie. Dalej jest jeszcze ciekawiej - pamiętacie może rewolucyjną lecz zarzuconą technologię VR i specjalne hełmy z końca lat 90-tych? Jest duża szansa, że niebawem podobne rozwiązania wrócą do łask, bowiem przemysł rozrywkowy desperacko szuka czegoś nietuzinkowego...
Jednak Yost Engineering nie w głowie wchodzić na rynek gier, bowiem ambitnie mierzy w kierowanie pojazdami bezzałogowymi, edukację czy opiekę medyczną. W założeniu będzie to zabawka do pracy i nauki... ale to jeszcze się okaże. Wszak zwiedzanie muzeów albo obserwowanie okolicy z lotu ptaka, wcale nie wyklucza zaadaptowania tej technologii na potrzeby gier, prawda? Wystarczy tylko sypnąć groszem...
Źródło: YouTube
Powiązane publikacje

Syberia Remastered otrzymała datę premiery. Zwiastun bezpośrednio porównujący oryginał z nową wersją
15
Hollow Knight: Silksong - wyczekiwana od dawna odsłona kultowej gry wreszcie z datą premiery, i to nieodległą
2
Pragmata - niekonwencjonalne futurystyczne TPP na 15-minutowym gameplayu. Przemierzanie wrogich lokacji i boss
16
Path of Exile 2 - nadchodzi nowy, duży update. Kolejny akt kampanii i mnóstwo znaczących zmian. Weekend grania za darmo
27