Wielka Brytania wprowadza nowe zasady reklamowania mikrotransakcji w grach. Mają wyeliminować niejasności
Nie ma co się oszukiwać – loot boksy czy też ogólniej rzecz biorąc mikrotransakcje, pozostaną kwestią sporną jeszcze na długie lata. "Do porządku" chcą z nimi dojść nie tylko rodzice nieletnich graczy, ale przede wszystkim większe podmioty – organizacje czy nawet całe państwa. Od jakiegoś czasu słyszymy, że ukrócenia tego zjawiska pragnie Australia czy Francja, nie inaczej jest z Wielką Brytanią. Ta ostatnia zdecydowała się właśnie na nowe podejście, które ma chronić zwłaszcza najmłodszych graczy przed przypadkowym "wtapianiem" pieniędzy na mikrotransakcje. Zmiany te mają dotyczyć reklamowania wspomnianych płatności.
Mikrotransakcje i reklamy w grach są bez wątpienia ogromną i bardzo lukratywną częścią tej branży. Wielka Brytania wprowadza jednak nowe zasady – reklamy tych płatności mają być bardziej przejrzyste.
Badania: dzieci wydają coraz więcej pieniędzy na mikrotransakcje
Brytyjskie ASA (Advertising Standards Authority) postanowiło zająć się tematem mikrotransakcji. W obrębie państwa wprowadzono ostatecznie nowe przepisy, które mają na celu poprawić przejrzystość tytułowych systemów zarabiania pieniędzy. Innymi słowy - reklamy gier czy też mikrotransakcji w grach, bez różnicy czy pojawią się w internecie, telewizji czy też w samej grze, mają wyraźnie pokazywać rzeczywisty koszt ewentualnych "mikrozakupów". Obecnie, gdy gramy w tytuł gatunku free-to-play, w wielu przypadkach (jeśli nie w większości), za realne pieniądze możemy zakupić wirtualne przedmioty ułatwiające nam zabawę.
EA: loot boksy są zupełnie etyczne. Są niczym jajko-niespodzianka
I tak, wykorzystując zakupione wcześniej elementy (np. gwiazdki czy koniczynki) możemy przyspieszyć wzrost jakiejś wirtualnej rośliny, czym zyskujemy przewagę w rankingach. Aby dowiedzieć się jednak, ile realnie przyjdzie nam zapłacić za tych kilka gwiazdek, najczęściej musimy przejść przez kilka ekranów i znaleźć się na ekranie zakupów. Dopiero tam stykamy się w informacją, że kupujemy 5 gwiazdek za 99 złotych. Zmiany, które wprowadziło brytyjskie ASA polegają na tym, że realny koszt (w realnej walucie) każdej mikrotransakcji ma być pokazywany na każdym materiale (planszy, wideo) reklamującym dany cyfrowy przedmiot.
Powiązane publikacje

LEGO 2K Drive - znamy datę premiery i szczegóły dotyczące rozgrywki. Gracze będą mogli zbudować własny pojazd
5
Cooler Master Synk X — innowacyjne wieloplatformowe krzesło haptyczne, które ma zapewnić nowy poziom immersji
20
Elden Ring nareszcie z Ray Tracingiem na PC. Twórcy ujawnili przy okazji zaktualizowane wymagania sprzętowe
26
Diablo IV dostaje poprawki tuż przed startem otwartej bety. Menedżer marki zdradza szczegóły
18