Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wielka Brytania wprowadza nowe zasady reklamowania mikrotransakcji w grach. Mają wyeliminować niejasności

Dominik Wiśniewski | 27-09-2021 20:00 |

Wielka Brytania wprowadza nowe zasady reklamowania mikrotransakcji w grach. Mają wyeliminować niejasnościNie ma co się oszukiwać – loot boksy czy też ogólniej rzecz biorąc mikrotransakcje, pozostaną kwestią sporną jeszcze na długie lata. "Do porządku" chcą z nimi dojść nie tylko rodzice nieletnich graczy, ale przede wszystkim większe podmioty – organizacje czy nawet całe państwa. Od jakiegoś czasu słyszymy, że ukrócenia tego zjawiska pragnie Australia czy Francja, nie inaczej jest z Wielką Brytanią. Ta ostatnia zdecydowała się właśnie na nowe podejście, które ma chronić zwłaszcza najmłodszych graczy przed przypadkowym "wtapianiem" pieniędzy na mikrotransakcje. Zmiany te mają dotyczyć reklamowania wspomnianych płatności.

Mikrotransakcje i reklamy w grach są bez wątpienia ogromną i bardzo lukratywną częścią tej branży. Wielka Brytania wprowadza jednak nowe zasady – reklamy tych płatności mają być bardziej przejrzyste. 

Wielka Brytania wprowadza nowe zasady reklamowania mikrotransakcji w grach. Mają wyeliminować niejasności [1]

Badania: dzieci wydają coraz więcej pieniędzy na mikrotransakcje

Brytyjskie ASA (Advertising Standards Authority) postanowiło zająć się tematem mikrotransakcji. W obrębie państwa wprowadzono ostatecznie nowe przepisy, które mają na celu poprawić przejrzystość tytułowych systemów zarabiania pieniędzy. Innymi słowy - reklamy gier czy też mikrotransakcji w grach, bez różnicy czy pojawią się w internecie, telewizji czy też w samej grze, mają wyraźnie pokazywać rzeczywisty koszt ewentualnych "mikrozakupów". Obecnie, gdy gramy w tytuł gatunku free-to-play, w wielu przypadkach (jeśli nie w większości), za realne pieniądze możemy zakupić wirtualne przedmioty ułatwiające nam zabawę.

Wielka Brytania wprowadza nowe zasady reklamowania mikrotransakcji w grach. Mają wyeliminować niejasności [2]

EA: loot boksy są zupełnie etyczne. Są niczym jajko-niespodzianka

I tak, wykorzystując zakupione wcześniej elementy (np. gwiazdki czy koniczynki) możemy przyspieszyć wzrost jakiejś wirtualnej rośliny, czym zyskujemy przewagę w rankingach. Aby dowiedzieć się jednak, ile realnie przyjdzie nam zapłacić za tych kilka gwiazdek, najczęściej musimy przejść przez kilka ekranów i znaleźć się na ekranie zakupów. Dopiero tam stykamy się w informacją, że kupujemy 5 gwiazdek za 99 złotych. Zmiany, które wprowadziło brytyjskie ASA polegają na tym, że realny koszt (w realnej walucie) każdej mikrotransakcji ma być pokazywany na każdym materiale (planszy, wideo) reklamującym dany cyfrowy przedmiot. 

Źródło: Eteknix
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 35

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.