Wiedźmin 4 - filmowy zwiastun za kulisami. CD Projekt RED i Platige Image na 10-minutowym materiale o trailerze i koncepcie historii
Trochę trzeba było czekać na pierwsze konkretniejsze informacje o kontynuacji kluczowej marki CD Projekt RED, ale jak już takowa się pojawiła, z miejsca stała się jednym z głównych tematów ostatnich tygodni. Wiedźmin 4 zadebiutuje nieprędko, więc niejeden zwiastun przed nami. Na razie zaś skoncentrowano się na szczegółowym omówieniu tego, co już widzieliśmy. CD Projekt RED i Platige Image nie próżnowali, serwując dłuższy materiał wideo.
CD Projekt RED wespół z Platige Image przygotowali wideo szczegółowo omawiające filmowy zwiastun Wiedźmina 4.
Wiedźmin 4 oficjalnie ujawniony! Pierwszy trailer potwierdza nową protagonistkę, którą pokierujemy w grze
Uniwersum Wiedźmina powoli się rozwija. Najważniejszym punktem jest oczywiście powrót Ciri, która koniec końców została łowczynią potworów. Jeszcze w pierwszej połowie grudnia Redzi z pomocą Platige Image wypuścili niezwykle efektowny filmowy zwiastun. Teraz udostępnili liczący blisko 13 minut materiał omawiający najważniejsze jego aspekty. Przede wszystkim podkreśla się, że stanowił on coś znacznie więcej niż jakiś efekciarski pokaz. Ciri poszła w ślady Geralta, ale od początku wyraźnie podchodzi do swoich zadań w inny, bardziej emocjonalny sposób. Misję kręcącą się wokół złożonej w ofierze wiejskiej dziewczyny traktuje osobiście, postrzegając Mioni bardziej jako młodszą siostrę aniżeli część zadania, a paralele pomiędzy młodą dziewczyną i wiedźminką są widoczne od samego początku (np. monolog ojca tej pierwszej równie dobrze mógłby być kwestiami Geralta). Otwarcie buntuje się przeciwko wioskowym przesądom i wbrew wszystkiemu usiłuje wywalczyć dla Mioni szczęśliwe zakończenie.
Wiedźmin 4 z nowymi informacjami - polski głos Ciri, obecność Geralta w grze oraz kanoniczne zakończenie Wiedźmina 3
Twórcy starają się przy tym zachować filozofię prozy Sapkowskiego tudzież wschodnioeuropejską mentalność - niejednoznaczność podejmowanych decyzji, odcienie szarości i tak dalej. Duży nacisk położono na motion capture. Cały proces miał liczyć sobie dwa tygodnie i obejmował m.in. bardzo dokładne odtwarzanie wiedźmińskiego stylu walki oraz zsynchronizowanie całości z animacjami. Ważna dla efektu końcowego była praca kamery, wzbogacająca ogólną perspektywę i wraz z wysiłkami animatorów pozwalająca na iście filmowe doświadczenie.
Powiązane publikacje

Cronos: The New Dawn - polscy deweloperzy udostępnili pierwsze 35 minut gry. Silent Hill spotyka Dead Space
8
Warner Bros. może jeszcze planować kolejną grę-usługę w świecie DC Comics. Osobliwe ogłoszenie na stronie WB Games Montréal
10
Witchfire - oto prawdopodobnie największy update od studia The Astronauts. Nowy region, broń, sprzęt i masa poprawek
20
HBO Max – filmowe i serialowe nowości VOD na 28 lipca - 3 sierpnia 2025. Wśród premier Ministerstwo Niebezpiecznych Drani
6