Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wiedźmin 3: Dziki Gon zaktualizowany do wersji 4.02. Twórcy skupili się na poprawie wydajności i jakości oprawy graficznej

Kacper Szymanik | 13-03-2023 18:00 |

Wiedźmin 3: Dziki Gon zaktualizowany do wersji 4.02. Twórcy skupili się na poprawie wydajności i jakości oprawy graficznejGracze długo oczekiwali na premierę next-genowej aktualizacji do Wiedźmina 3: Dziki Gon. Nowa wersja pierwotnie miała zadebiutować w drugim kwartale 2022 r., jednak twórcy potrzebowali więcej czasu na jej dopracowanie. Ostatecznie posiadacze nowych konsol i wydajnych komputerów mogli ponownie zagłębić się w wiedźmiński świat 14 grudnia 2022 r. Niestety, nie obyło się bez problemów. Krytyczne uwagi dotyczyły przede wszystkim problemów z płynnością, które skutecznie utrudniały rozgrywkę. Studio CD Projekt RED poinformowało dziś o udostępnieniu kolejnej aktualizacji, która usuwa zgłaszane błędy i poprawia działanie tytułu.

Studio CD Projekt RED udostępniło listę zmian w aktualizacji 4.02. Skupiono się przede wszystkim na poprawie wydajności i jakości oprawy graficznej.

Wiedźmin 3: Dziki Gon zaktualizowany do wersji 4.02. Twórcy skupili się na poprawie wydajności i jakości oprawy graficznej [1]

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next Gen - Test wydajności kart graficznych. Potworne wymagania sprzętowe z ray tracingiem

Osoby grające na PC z pewnością zauważyły, że nowa wersja Wiedźmina 3: Dziki Gon ma trudności z pełnym wykorzystaniem możliwości, jakie oferują współczesne, wielordzeniowe procesory. Problem nasila się w lokacjach z dużą liczbą NPC, a szczególnie dotkliwy jest w Novigradzie - największym mieście w grze. W efekcie komputer generuje mniej klatek na sekundę, niż sugerowałaby jego moc obliczeniowa. Nowa aktualizacja, oprócz lepszego wykorzystania CPU, rozwiązuje problem z stutteringiem. Twórcy dodatkowo przywrócili okluzję otoczenia opartą na horyzoncie i usunęli błędy graficzne w Toussaint.

Wiedźmin 3: Dziki Gon zaktualizowany do wersji 4.02. Twórcy skupili się na poprawie wydajności i jakości oprawy graficznej [2]

Wiedźmin 3: Dziki Gon - debiutuje aktualizacja 4.01 do next-genowej wersji gry. Lista zmian jest całkiem długa

CD Projekt RED nie zapomniał o konsolach. Twórcy poprawili działanie tytułu w trybie wydajności na konsolach nowej generacji. Wersja na Xbox Series X lepiej zarządza pamięcią podczas rozgrywki z włączonym ray tracingiem, a posiadacze PlayStation 5 nie zobaczą już rozmazanych postaci podczas dialogów. Co więcej, ulepszono wygląd wody i umożliwiono dostosowanie poziomu rozmycia w ruchu. Oprócz tego wyeliminowano błędy w niektórych zadaniach i zagranicznych wersjach językowych.

Pełna lista zmian w aktualizacji 4.02:

PC

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja "Moje nagrody" nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

Konsole

  • Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Kto swe pole w czas zasiewa… - gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące "Miecze pierwszego sortu!" na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.

Efekty wizualne - PC i konsole nowej generacji

  • Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
  • Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
  • Dodano suwak rozmycia w ruchu. Można go znaleźć wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.

Zadania i rozgrywka (wszystkie platformy)

  • Przygotowania do bitwy - naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu "Poinformuj Avallac'ha, że wszystko zostało przygotowane".
  • Racja stanu - naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
  • Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I - naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.

Lokalizacja (wszystkie platformy)

  • Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
  • Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
  • Zaktualizowana czcionkę dla tradycyjnego chińskiego.

Twórcy podkreślają, że na liście znalazły się tylko najważniejsze zmiany - drobne poprawki nie zostały wymienione. 

Źródło: CD Projekt RED
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 57

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.