Wiedźmin 3: Dziki Gon - Wymagania sprzętowe będą wysokie
Wiedźmin 3: Dziki Gon wyrasta na najważniejszą premierę 2014 roku, zaś entuzjaści cRPG wprost nie mogą się doczekać, kiedy znowu pokierują losami białowłosego zabijaki potworów. Polskie studio doskonale zdaje sobie sprawę, że dysponuje świetną marką i zamierza maksymalnie wykorzystać jej potencjał, przygotowując absolutnie najlepszą odsłonę Wiedźmina ze wszystkich dotychczasowych. Zadanie do łatwych nie należy, ponieważ już poprzednik zawiesił poprzeczkę bardzo wysoko, jednak chcieć znaczy móc. CD Projekt RED znalazło sposób na uatrakcyjnienie zabawy i postanowiło pójść w kierunku otwartego świata oraz jeszcze większej swobody, zamykając trylogię o Geralcie z Rivii w sposób na jaki zasłużyła - spektakularny. Oprócz świetnej fabuły, skomplikowanych charakterów i zaawansowanego rozwoju postaci, mocny nacisk położono także na oprawę wizualną Wiedźmin 3: Dziki Gon, która będzie stała na najwyższym poziomie. Autorski silnik REDengine 3 prezentuje się znakomicie, ale programiści nie dają złudzeń pecetowym graczom - wymagania sprzętowe na pewno będą wysokie... Jak bardzo?
Od strony technicznej Wiedźmin 3: Dziki Gon zapowiada się apetycznie, bowiem jest od początku do końca tworzony z myślą o wydajnych komputerach i nowych konsolach, więc o żadnych kompromisach nie może być mowy. Zresztą, sam REDengine 3 stanowi potężne narzędzie, które pozwoli wygenerować grafikę o jakości nie gorszej, niż oferuje CryEngine 3, ale będzie znacznie lepiej przystosowany do produkcji cRPG z widokiem trzecioosobowym. Niewykluczone, że Wiedźmin 3: Dziki Gon wykorzysta biblioteki DirectX 11.1 i 11.2, aczkolwiek na chwilę obecną producent nie zabrał stanowiska w tej sprawie. Screeny oraz filmiki mówią chyba same za siebie - szykuje się prawdziwa uczta dla oczu.
Warto mieć jednak na uwadze, że Wiedźmin 3: Dziki Gon przygarnęła pod swoje troskliwe skrzyła NVIDIA, więc na starcie otrzymamy wsparcie dla PhysX i HBAO+, niemniej włączenie zaawansowanej fizyki prawdopodobnie zabije każdy sprzęt. Prezentacja realistycznego futra wilków, wymagała do uzyskania płynności (65 FPS) dwóch GeForce GTX Titan przy rozdzielczości 1024x768! Owszem, optymalizacje mogą znacznie poprawić sytuację, ale raczej na cuda nie należy liczyć. Podczas ostatniego spotkania prasowego twórcy zostali wprost zapytani o wymagania sprzętowe, zaś odpowiedź była jednoznaczna - będą wyższe tzn: Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie potrzebował lepszego sprzętu, niż Wiedźmin 2: Zabójcy Królów w dniu premiery. Ups...
Źródło: Dsogaming / IGN