Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-gen na PC szerzej wykorzysta Ray Tracing, na co wskazuje bezpośrednio NVIDIA

Damian Marusiak | 02-12-2022 11:30 |

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-gen na PC szerzej wykorzysta Ray Tracing, na co wskazuje bezpośrednio NVIDIAJuż za kilkanaście dni na rynku pojawi się next-genowa wersja Wiedźmina 3: Dziki Gon, która otrzyma usprawnione funkcje graficzne jak również wsparcie dla Ray Tracingu. Wiedźmin 3: Dziki Gon w nowej wersji pojawi się zarówno na PC jak i konsolach obecnej generacji. Podczas niedawno odbytego pokazu, studio CD Projekt RED wskazywało na użycie Ray Tracingu w kontekście globalnego oświetlenia oraz okluzji otoczenia. Najnowszy wpis NVIDII sugeruje jednak szersze jego wykorzystanie.

Na stronie NVIDII pojawiła się zapowiedź next-genowej wersji Wiedźmina 3: Dziki Gon. Co ciekawe, według producenta układów graficznych, gra dużo szerzej wykorzysta Ray Tracing na PC, niż ujawnił to CD Projekt RED.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-gen na PC szerzej wykorzysta Ray Tracing, na co wskazuje bezpośrednio NVIDIA [1]

Wiedźmin 3: Dziki Gon na pierwszym konkretnym porównaniu wersji Ultra PC oraz Ultra Plus z edycji Next-gen

Według informacji opublikowanych na stronie NVIDII, PC wersja next-genowego Wiedźmina 3: Dziki Gon będzie obsługiwać Ray Tracing w łącznie czterech zastosowaniach: ulepszenie oświetlenia (RTGI - Ray Traced Global Illumination), ulepszona okluzja otoczenia, która ma na celu poprawę cieniowania wokół obiektów zasłaniających światło (Ray Traced Ambient Occlusion), poprawione cienie, które przy wsparciu Ray Tracingu będą charakteryzować się większą wiernością, przejrzystością oraz ich widocznością (Ray Traced Shadows), a także bardziej dopracowane odbicia np. w wodzie lub innych odbijających powierzchniach (Ray Traced Reflections). CD Projekt RED wspominał wyłącznie o globalnym oświetleniu oraz okluzji otoczenia, z kolei odbicia miały bazować na ulepszonej technice SSR. Być może dla PC wersji zastosowano Ray Tracing do wszystkich czterech ustawień, ale studio nie chciało dzielić się tą informacją podczas prezentacji.

Wiedźmin 3: Dziki Gon Next-gen na PC szerzej wykorzysta Ray Tracing, na co wskazuje bezpośrednio NVIDIA [2]

Wiedźmin Remake będzie grą w pełni otwartym świecie, jednak premiera odbędzie się później niż debiut Wiedźmina 4

NVIDIA potwierdza oczywiście wykorzystanie również techniki DLSS 3. Posiadacze kart GeForce RTX 4000 będą mogli w ten sposób zauważalnie zwiększyć liczbę klatek na sekundę. Posiadacze wszystkich układów GeForce RTX wykorzystają z kolei DLSS 2 wraz z zaimplementowanym wewnątrz Reflexem. Sama gra ma również oferować ustawienia Ultra+, które odznaczają się m.in. jeszcze większą szczegółowością tekstur, bardziej zaawansowaną geometrią, ulepszoną roślinnością oraz ogólnie lepszą jakością obiektów zarówno tych blisko bohatera, jak i renderowanych z większej odległości. Premiera next-genowego Wiedźmina 3 odbędzie się już 14 grudnia, a aktualizacja będzie darmowa dla wszystkich osób posiadających grę w bibliotekach.

Źródło: NVIDIA
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 70

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.