Wiedźmin 3: Dziki Gon - Kolejny patch, poprawa wydajności na PC
Deweloperzy ze studia CD Projekt RED nie mogą jeszcze świętować sukcesu swojej najnowszej produkcji, gdyż gra zaprezentowana niemal tydzień temu zaskakuje nawet swoich twórców - mówiąc prościej, osoby odpowiedzialne za sprawy techniczne muszą cały czas obserwować swoje skrzynki odbiorcze i czym prędzej naprawiać ujawnione błędy. Okazuje się, że Wiedźmin 3: Dziki Gon będzie potrzebował łatania jeszcze przez jakiś czas, a wszystko to za sprawą nowych problemów, które spędzają sen z powiek programistom. Całkiem niedawno został udostępniony patch w wersji 1.03 przynoszący sporo zmian w funkcjonowaniu gry, jednak wspomniana łatka ważąca kilkaset megabajtów najwidoczniej nie wystarczyła do naprawy wszystkich ujawnionych bugów. Na oficjalnej stronie Wiedźmina ukazała się informacja o nowej aktualizacji.
To jeszcze nie koniec łatania Wiedźmina 3: Dziki Gon.
Wbrew pozorom, nie mówimy tutaj o aktualizacji zawierającej około 600 zmian, która została jakiś czas temu zapowiedziana przez CD Projekt RED - mamy do czynienia z kolejnymi patchem naprawiającym ujawnione błędy. Zmiany dotykają po trochu kwestii graficznych i wydajnościowych, ale również mechaniki obsługi gry oraz nowych funkcji. Nie zabrakło polepszenia wydajności NVIDIA HairWorks. Oto pełna lista zmian w aktualizacji ważącej ponad 500 MB:
- Dodano możliwość przypisywania klawiszy
- Poprawa systemu dialogów (zapętlanie się)
- Zmiana zachowania wojowników Dzikiego Gonu pod wpływem znaku Aksji
- Naprawa błędu podpalania się chmur gazowych
- Rozdzielczość 1280 x 720 jest już poprawnie wyświetlana
- Naprawa zachowania łodzi podczas cutscenek
- Poprawiono jakość renderowania tekstur przy ustawieniach High oraz Ultra
- Kolejne usprawnienia w NVIDIA HairWorks (wydajność)
- Dodatkowe karty do gry w Gwinta podczas Prologu
- Naprawa importu postaci z Wiedźmina 2 dla graczy ze znakami diakrytycznymi w nazwie
- Zmiany poprawiające stabilność i wydajność gry
- Poprawa minimalizowania przy pomocy ALT + Tab
- Aktualizacja ikony gry
- Zwiększenie rozmiaru okna z łupem
- Naprawa błędu okna porównywania przedmiotów (wykraczanie poza granice)
- Poprawa systemu ulepszania przedmiotów należących do zestawów
- Małe poprawki w interfejsie gry w Gwinta
- Dodanie niektórych brakujących tłumaczeń
Jak to zwykle bywa, nie wszystkie błędy zostały naprawione w ostatnim patchu, a niektórzy donoszą nawet o pojawieniu się kolejnych problemów. Co więcej, niektórzy zauważyli poprawę wydajności, zaś inna grupa użytkowników twierdzi, że Wiedźmin 3: Dziki Gon zaczął działać gorzej... CD Projekt RED ma twardy orzech do zgryzienia i na pewno nie obędzie się bez kolejnych kilku łatek.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
18
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
6
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
11