Wiedźmin 3: Dziki Gon - 35 milionów dolarów na promocję gry
Gry komputerowe klasy AAA zawsze sprzedają się w milionowym nakładzie i przynoszą producentowi spore zyski - mało kto zastanawia się jednak, ile pieniędzy pochłania kampania oraz promocja produktu przed jego premierą. Największe studia przeznaczają oczywiście ogromny budżet na tego typu działania. Wiedźmin 3: Dziki Gon to niewątpliwie jedna z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Po kilku opóźnieniach premiery, CD Projekt RED może cieszyć się sporą popularnością nie tylko na polskim, ale także światowym rynku - dodatkowe miesiące pozwalają producentowi na lepszą promocję swojego produktu, dzięki czemu jego sukces jest już przesądzony. Istnieje wiele teorii spiskowych mówiących o tym, że wszelkie przełożenia debiutu są spowodowane przyczynami finansowymi lub właśnie marketingowymi.
CD Projekt RED: Idziemy zgodnie z wewnętrznym harmonogramem do zapowiedzianej daty premiery.
W chwili obecnej deweloperzy Wiedźmina 3: Dziki Gon zajmują się ponoć dopracowywaniem gry, zaś najważniejsze prace zostały już zakończone. Rzeczywiście, premiera zaplanowana na 19 maja 2015 roku nie pozwala na "rozgrzebywanie" wielu elementów, także producent musi skupić się na poprawie tych rzeczy, które nie funkcjonują jeszcze tak jak należy. CD Projekt RED oprócz informacji o rozwoju swojej produkcji ujawniło także budżet przeznaczony na kampanię reklamową najnowszej części przygód Geralta z Rivii.
Polskie studio w przeszłości wydało 2,5 miliona dolarów (pierwsza odsłona) oraz 10 milionów dolarów (druga odsłona) na promocję swoich gier, natomiast Wiedźmin 3: Dziki Gon jako najbardziej medialny produkt ma pochłonąć aż 35 milionów dolarów. CD Projekt RED chce przekonać jak najwięcej graczy z zachodnich krajów do zakupu polskiej superprodukcji. Mamy nadzieję, że wszelkie zapowiedzi mówiące o świetnej grafice, rozwiniętej fabule i bardzo dobrym systemie obsługi postaci zostaną spełnione.
Źródło: Eurogamer
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10