WhatsApp wita się z reklamami. Treści sponsorowane to nie jedyna zmiana od Mety, gdyż firma zaoferuje... płatną subskrypcję
Wśród komunikatorów internetowych najpopularniejszym stale jest WhatsApp, czyli oprogramowanie należące do firmy Meta, która jest również właścicielem kilku platform społecznościowych (Facebook, Instagram, a także Threads). Przedsiębiorstwo poinformowało właśnie o zmianach, które wkraczają do omawianego komunikatora - będą one korzystne dla reklamodawców, ale już "nieco" mniej dla użytkowników. WhatApp doczekał się bowiem obecnych już (niemal) wszędzie reklam.
Reklamy swoim zasięgiem obejmują naprawdę sporo usług i wciąż wkradają się do kolejnych, które do tej pory od nich stroniły. Ich ofiarą padł właśnie WhatsApp, który zaserwuje użytkownikom reklamy na karcie Aktualizacje.
Mariia Shalabaieva/Unsplash
WhatsApp dla iPadów dostępny do pobrania. Darmowa aplikacja w edycji dla systemu iPadOS trafiła do App Store
Takiego ruchu ze strony przedsiębiorstwa Meta można było się spodziewać, aczkolwiek trzeba przyznać, że nie wpłynie on za bardzo na odbiór WhatsAppa przez użytkowników. Wszystko przez fakt, że zmiany są ograniczone tylko do wspomnianej karty Aktualizacje, a więc do sekcji Kanały i Status. Jeśli więc korzystamy z WhatsAppa tylko po to, żeby wysyłać wiadomości lub wykonywać połączenia (karta Czaty), to możemy ich nawet nie zauważyć. Reklamy pojawiać się będą w statusie, czyli krótkich relacjach od znajomych, innych użytkowników lub firm. Na WhatsAppie obecne są również napomknięte kanały, które można obserwować. Teraz będzie można zapłacić firmie Meta, aby kanał wyświetlał się innym jako treść sponsorowana.
*Ciekawostka: z omawianej karty Aktualizacje codziennie korzysta 1,5 miliarda użytkowników.
WhatsApp wprowadza Społeczności oraz przydatne usprawnienia związane z grupami. Kto skorzysta na zmianach?
Co więcej, Meta umożliwia również wspieranie swoich ulubionych kanałów poprzez subskrypcję, dzięki której mamy "otrzymywać specjalne aktualizacje w zamian za miesięczną opłatę". Na jakiej podstawie będą nam wyświetlane reklamy? Firma skorzysta z takich informacji, jak 'kraj, miasto, język, obserwowane kanały i sposób, w jaki wchodzimy w interakcje z reklamami'. Meta podkreśla jednak, że nigdy nie sprzeda naszego numeru telefonu żadnemu reklamodawcy, ani też nie skorzysta z prowadzonych przez nas konwersacji po to, aby pokazywać spersonalizowane pod tym kątem reklamy. Podsumowując: z treściami sponsorowanymi spotkamy się zarówno w sekcji Status, jak i Kanały, ale nie na karcie Czaty, gdzie wysyłamy wiadomości do znajomych. Z oficjalną informacją zapoznamy się pod tym adresem.
Źródła: The Verge, WhatsApp Blog, Grafika mobilna: Dima Solomin/Unsplash, Ikona: ViconsDesign/Flaticon
Powiązane publikacje

Windows Vista zawitał do systemu Windows 11... tak jakby. Microsoft już odniósł się do nostalgicznego błędu
50
Emulator PlayStation 3 aPS3e trafia do sklepu Google Play, jednak użytkownicy mają powody do narzekań
11
Kolejna usługa od Google wkrótce straci ważność. Gry bez instalacji na Androidzie odejdą jeszcze w 2025 roku
3
AMD ROCm 7 - premiera platformy obliczeniowej dla sztucznej inteligencji i rynku HPC, która przynosi znaczy wzrost wydajności
11