Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

WhatsApp wita się z reklamami. Treści sponsorowane to nie jedyna zmiana od Mety, gdyż firma zaoferuje... płatną subskrypcję

Natan Faleńczyk | 17-06-2025 10:00 |

WhatsApp wita się z reklamami. Treści sponsorowane to nie jedyna zmiana od Mety, gdyż firma zaoferuje... płatną subskrypcjęWśród komunikatorów internetowych najpopularniejszym stale jest WhatsApp, czyli oprogramowanie należące do firmy Meta, która jest również właścicielem kilku platform społecznościowych (Facebook, Instagram, a także Threads). Przedsiębiorstwo poinformowało właśnie o zmianach, które wkraczają do omawianego komunikatora - będą one korzystne dla reklamodawców, ale już "nieco" mniej dla użytkowników. WhatApp doczekał się bowiem obecnych już (niemal) wszędzie reklam.

Reklamy swoim zasięgiem obejmują naprawdę sporo usług i wciąż wkradają się do kolejnych, które do tej pory od nich stroniły. Ich ofiarą padł właśnie WhatsApp, który zaserwuje użytkownikom reklamy na karcie Aktualizacje.

WhatsApp wita się z reklamami. Treści sponsorowane to nie jedyna zmiana od Mety, gdyż firma zaoferuje... płatną subskrypcję [1]
Mariia Shalabaieva/Unsplash

WhatsApp dla iPadów dostępny do pobrania. Darmowa aplikacja w edycji dla systemu iPadOS trafiła do App Store

Takiego ruchu ze strony przedsiębiorstwa Meta można było się spodziewać, aczkolwiek trzeba przyznać, że nie wpłynie on za bardzo na odbiór WhatsAppa przez użytkowników. Wszystko przez fakt, że zmiany są ograniczone tylko do wspomnianej karty Aktualizacje, a więc do sekcji Kanały i Status. Jeśli więc korzystamy z WhatsAppa tylko po to, żeby wysyłać wiadomości lub wykonywać połączenia (karta Czaty), to możemy ich nawet nie zauważyć. Reklamy pojawiać się będą w statusie, czyli krótkich relacjach od znajomych, innych użytkowników lub firm. Na WhatsAppie obecne są również napomknięte kanały, które można obserwować. Teraz będzie można zapłacić firmie Meta, aby kanał wyświetlał się innym jako treść sponsorowana.

*Ciekawostka: z omawianej karty Aktualizacje codziennie korzysta 1,5 miliarda użytkowników.

WhatsApp wita się z reklamami. Treści sponsorowane to nie jedyna zmiana od Mety, gdyż firma zaoferuje... płatną subskrypcję [2]
Źródło: WhatsApp Blog

WhatsApp wprowadza Społeczności oraz przydatne usprawnienia związane z grupami. Kto skorzysta na zmianach?

Co więcej, Meta umożliwia również wspieranie swoich ulubionych kanałów poprzez subskrypcję, dzięki której mamy "otrzymywać specjalne aktualizacje w zamian za miesięczną opłatę". Na jakiej podstawie będą nam wyświetlane reklamy? Firma skorzysta z takich informacji, jak 'kraj, miasto, język, obserwowane kanały i sposób, w jaki wchodzimy w interakcje z reklamami'. Meta podkreśla jednak, że nigdy nie sprzeda naszego numeru telefonu żadnemu reklamodawcy, ani też nie skorzysta z prowadzonych przez nas konwersacji po to, aby pokazywać spersonalizowane pod tym kątem reklamy. Podsumowując: z treściami sponsorowanymi spotkamy się zarówno w sekcji Status, jak i Kanały, ale nie na karcie Czaty, gdzie wysyłamy wiadomości do znajomych. Z oficjalną informacją zapoznamy się pod tym adresem.

Źródła: The Verge, WhatsApp Blog, Grafika mobilna: Dima Solomin/Unsplash, Ikona: ViconsDesign/Flaticon

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 28

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.