Watch Dogs Legion - wymagania sprzętowe dla Ray Tracingu i DLSS
Już pod koniec tego miesiąca zadebiutuje Watch Dogs Legion, czyli trzecia część popularnej serii gier akcji od Ubisoftu. Producent już około miesiąca temu opublikował bardzo obszerne wymagania sprzętowe dla wersji PC, które dotyczyły rozgrywki zarówno z aktywnym Ray Tracingiem jak również z wyłączoną funkcją. Dość nieoczekiwanie Ubisoft zaprezentował dzisiaj zaktualizowane wymagania dla wersji PC, które w dużej mierze związane są właśnie z technikami śledzenia promieni oraz dodatkowo DLSS 2.0. Nowe wymagania zostały przedstawione dla trzech rozdzielczości - Full HD, Quad HD oraz 4K Ultra HD i zawierają nowe już karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 3000 z rodziny Ampere. Sprawdźcie co dokładnie się zmieniło w wymaganiach.
Ubisoft opublikował zaktualizowane wymagania sprzętowe wersji PC - zmiany dotyczą gry z włączonym Ray Tracingiem oraz DLSS w rozdzielczościach Full HD, Quad HD oraz 4K.
W przypadku wymagań bez aktywnego Ray Tracingu oraz DLSS zmieniła się jedna rzecz - w rozdzielczości 4K i ustawień ultra zniknęła karta AMD Radeon VII, zamiast niej znajdziemy natomiast nową kartę NVIDIA GeForce RTX 3080. Więcej zmian zaszło natomiast w przypadku wymagań dla gry z włączonym śledzeniem promieni oraz DLSS 2.0. Ray Tracing w rozdzielczości Full HD, na ustawieniu medium wraz z DLSS 2.0 (Quality) wymaga teraz karty przynajmniej GeForce RTX 2060, a więc podstawowego układu NVIDIA Turing.
Wymagania | Ustawienia High / 1080p | Ustawienia Very High / 1440p | Ustawienia Ultra / 2160p |
Ray Tracing / DLSS 2.0 | Ray Tracing Medium DLSS 2.0 Quality |
Ray Tracing High DLSS 2.0 Quality |
Ray Tracing Ultra DLSS 2.0 Performance |
Procesor | Intel Core i5-8400 AMD Ryzen 5 2600 |
Intel Core i5-9600 AMD Ryzen 5 3600 |
Intel Core i9-9900K AMD Ryzen 7 3700X |
Karta graficzna | NVIDIA GeForce RTX 2060 | NVIDIA GeForce RTX 3070 | NVIDIA GeForce RTX 3080 |
Pamięć RAM | 16 GB, Dual Channel | 16 GB, Dual Channel | 16 GB, Dual Channel |
Dysk | 45 GB | 45 GB | 45 GB (+20 GB na tekstury wysokiej rozdzielczości) |
System | Windows 10 | Windows 10 | Windows 10 |
API | DirectX 12 | DirectX 12 | DirectX 12 |
Jeśli zechcemy pograć w rozdzielczości 2560x1440 pikseli z Ray Tracingiem ustawionym na poziom wysoki oraz z aktywnym DLSS 2.0 w trybie Quality, musimy wyposażyć się przynajmniej w kartę GeForce RTX 3070. Sądzimy, że podobną wydajność tutaj zaoferuje również karta GeForce RTX 2080 Ti - tutaj nastąpiła duża zmiana, bowiem RTX 2080 Ti w pierwotnych wymaganiach był wymagany do wymaksowanej gry w 4K z włączonym Ray Tracingiem na Ultra. Obecnie do rozdzielczości 4K i najwyższych ustawień śledzenia promieni wraz z DLSS 2.0 z włączonym profilem Performance wymagana jest karta NVIDIA GeForce RTX 3080. Wkrótce premiera, z pewnością sprawdzimy jak przedstawione wymagania dla DXR oraz DLSS będą się miały do rzeczywistości.
Powiązane publikacje

Oprogramowanie Nintendo Switch 20.0.0 - Wirtualne Karty Gier, GameShare i przygotowanie systemu na premierę Switch 2
1
StarCraft - nowa odsłona legendarnej serii może nie być tworzona przez zespół Blizzarda. Południowokoreańska firma na horyzoncie
15
Ghost of Yōtei - garść informacji o grze twórców Ghost of Tsushima. Nielinearna kampania, historia i inne
5
Klasyka Star Wars wchodzi do GOG Preservation Program, w tym Dark Forces, Battlefront i X-Wing. Wyprzedaż gier z uniwersum
10