Virgin Hyperloop: Pierwsza załogowa podróż zakończona sukcesem
W miniony weekend, a konkretnie we wczorajsze, niedzielne popołudnie, odbył się pierwszy załogowy test ultraszybkiego systemu transportu Virgin Hyperloop. Pasażerowie będący, rzecz jasna, pracownikami firmy, odbyli podróż na dystansie 500 metrów, która może wydać się niezwykle skromna, ale tak naprawdę stanowi kolejny, tym razem – milowy krok do stworzenia systemu połączeń pomiędzy różnymi lokacjami. Pomysł na umieszczenie kapsuły Pegasus w rurze próżniowej od początku projektu zapowiadał się interesująco, ale jeszcze nigdy wcześniej nie próbowano testować technologii na prawdziwych pasażerach. Sprawdźmy więc, jaką prędkość udało się osiągnąć kapsule i na ile odbiega ona od założeń.
Pierwszy załogowy test Virgin Hyperloop zakończył się sukcesem. Współzałożycielowi firmy, Joshowi Giegelowi, towarzyszyła szefowa działu obsługi pasażerów Sara Luchian. Jaki będzie następny krok?
SpaceX: Na Marsa i Księżyc polecimy prosto z morskiej platformy
Tęgie głowy tego świata eksperymentują z przeróżnymi formami transportu, tak aby dostarczyć możliwie najefektywniejszy sposób zbiorowego przemieszczania się na duże odległości. Choć na ten moment prym wiodą podniebne rejsy, w bliżej nieokreślonej przyszłości może dość na tym polu do niemałej rewolucji. Kto będzie za nią odpowiadać? Zakładając, że kolejne testy będą kończyć się podobnymi sukcesami, możemy z całkiem dużym prawdopodobieństwem określić „kolej próżniową” Virgin Hyperloop potencjalną alternatywą dla samolotów.
SpaceX: Falcon 9 wyniósł kapsułę Dragon na orbitę. Wielki sukces
W planach Virgin Hyperloop jest stworzenie toru, który będzie w stanie rozpędzić wieloosobową kapsułę pasażerską do prędkości 1080 km/h, czyli 670 mph. Tytułowy test odbywający się na torze DevLoop zlokalizowanym na pustyni 30 minut od Las Vegas nie był tak zjawiskowy. Przejazd był ograniczony prędkością 100 mph, czyli około 160 km/h. Warto również dodać, że długość toru to zaledwie 500 metrów i nie należało spodziewać się efektowniejszego wyniku. Grunt, że proces zakończył się sukcesem. Testy bezzałogowe w 2017 roku pozwoliły osiągnąć prędkość 386 km/h (240 mph), ale wczoraj liczył się komfort pasażerów.