Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Świetna jakość wideo, mała obudowa, dobra funkcjonalność. Test kamery samochodowej Viofo A119 Mini 2

Tomasz Duda | 05-06-2023 15:00 |

Świetna jakość wideo, mała obudowa, dobra funkcjonalność. Test kamery samochodowej Viofo A119 Mini 2W branży kamer samochodowych marka Viofo cieszy się ugruntowaną pozycją i dobrą reputacją na polskim rynku. Tworzy wideorejestratory, które są nieźle wycenione, a jednocześnie funkcjonalne i wyróżniające się pod względem jakości obrazu w danej cenie. Jednym z najlepszych przykładów jest cała seria kamer A119, a w szczególności model Mini, który spełniał powyższe założenia, a na dodatek posiadał kompaktowe wymiary, niewielki, ale przydatny wyświetlacz i był bardzo łatwy w obsłudze. Został pozytywnie odebrany przez użytkowników, więc na fali tej popularności producent postanowił stworzyć jego drugą generację, czyli właśnie Viofo A119 Mini 2. Ma on wiele cech wspólnych z poprzednikiem. Pozostawiono to, co sprawdziło się najlepiej, czyli w zasadzie całą obudowę, LCD, większość funkcji i obiektyw, ale ulepszono jakość obrazu w dzień i w nocy, dodano komendy głosowe oraz obsługę większych kart pamięci. Zapraszam do recenzji tego wideorejestratora.

Autor: Tomasz Duda

Viofo A119 Mini 2 to nowość na rynku i na start kosztuje 599 zł. Dysponuje tym samym procesorem, co poprzednik, czyli Novatek 96580, dzięki któremu może nagrywać wideo 2,5 K, jednak w praktyce maksymalna rozdzielczość została lekko podniesiona z 2560 x 1600 px do 2592 x 1944 px z płynnością 30 kl/s. Oczywiście jest też możliwość nagrywania w 60 kl/s, ale wtedy rozdzielczość jest już identyczna, jak u poprzednika, czyli 2560 x 1440 px. Najbardziej istotną zmianą jest jednak przesiadka ze starszego sensora światłoczułego Sony Starvis IMX335 na Sony Starvis 2 IMX675, który zwłaszcza w trybie HDR jest w stanie rejestrować wideo w zauważalnie lepszej jakości. Jest to kamera jednokanałowa, nagrywająca tylko obraz z przodu, ale w praktyce taki typ jest najczęściej wybierany przez kierowców, więc to nie stanowi problemu.

Wideorejestrator ma wiele różnych cech, ale najważniejszą z nich jest jakość nagranych filmów. Powinny one być ostre, wyraźne i czytelne. Pod tym względem Viofo A119 Mini 2 nie zawodzi. To jedna z lepszych kamer samochodowych w swojej cenie.

Świetna jakość wideo, mała obudowa, dobra funkcjonalność. Test kamery samochodowej Viofo A119 Mini 2 [nc1]

VIOFO WM1 - recenzja prawdopodobnie najlepszego dyskretnego wideorejestratora ze średniej półki cenowej

Obiektyw jest identyczny jak wcześniej, ma pole widzenia 140 stopni i całkiem dobrą jasność f/1,6, która w połączeniu z lepszym sensorem ma szansę zaoferować wyraźne nagrania również w słabszym oświetleniu. Na optykę można nałożyć opcjonalny filtr polaryzacyjny, który zmniejsza intensywność odblasków światła w szybie pojazdu, a to może polepszyć czytelność filmów, zwłaszcza tych nagranych w słoneczne dni. Na przykładowych nagraniach można zobaczyć jego wpływ na wyrazistość / czytelność obrazu. Ja pełną świadomością rekomenduję dokupienie tego filtru, bo w ostrym oświetleniu jakość jest znacznie lepsza. Poprzedni model miał funkcję komunikatów głosowych w języku polskim i tutaj też jest ona dostępna, ale dodano nowość w postaci komend głosowych, które użytkownik może wydawać kamerze w czasie jazdy. Dzięki temu możliwe jest sterowanie nagrywaniem wideo, rejestrowaniem zdjęć, mikrofonem, aktywacją Wi-Fi (2,4, 5 i 5,8 GHz) oraz wyświetlacza, bez użycia rąk, co oczywiście sprzyja bezpieczeństwu jazdy. Wadą natomiast jest to, że komendy te działają tylko po angielsku.

  Viofo A119 Mini 2 70mai A500S Mio MiVue 848
Wielkość ekranu 1,2" 2" 2,7"
Rozdzielczość nagrywania 2592 x 1944 w 30 FPS / 2560 x 1440 w 60 oraz 30 FPS / 1920 x 1080 w 60 oraz 30 FPS 2592 x 1944 w 30 FPS / 2560 x 1920 w 30 FPS / 1920 x 1440 w 30 FPS 1920 x 1080 w 60 oraz 30 FPS / 1280 x 720 w 30 FPS 
Sensor optyczny Sony Starvis 2 IMX675 Sony Starvis IMX335 Sony STARVIS CMOS
Jasność obiektywu / przysłona f/1.6 f/1.8 f/1.8
Format nagrywania .MP4 (H.264) .MP4 (H.265 lub H.264) .MP4 (H.264)
Kąt widzenia optyki 140° 140° 150°
Nagrywanie dźwięku Tak Tak Tak
Wbudowany GPS Tak (w uchwycie) Tak Tak
Wi-Fi Tak Tak Tak
Sensor przeciążeń Tak Tak Tak
Obsługa kart pamięci Tak, do 512 GB Tak, do 128 GB Tak, do 256 GB
Pojemność akumulatora nieokreślona (kondensator) 500 mAh nieokreślona (kondensator)
Wymiary 74,5 x 46 x 41 mm 83 x 60,5 x 37,9 mm 87,5 x 62,3 x 41,5 mm
Ostrzeżenie przed fotoradarami Nie Nie Tak
Ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości Nie Nie Tak
Tryb parkingowy Tak, pasywny lub aktywny przy użyciu adaptera Viofo HK4 Tak, pasywny lub aktywny przy użyciu adaptera 70mai UP02 Tak, pasywny lub aktywny przy użyciu adaptera SmartBox
Nagrywanie zdarzeń Tak Tak Tak
Tryb zdjęć Tak, z koordynatami GPS, możliwość robienia zdjęć podczas nagrywania Tak, z koordynatami GPS, możliwość robienia zdjęć podczas nagrywania Tak, z koordynatami GPS, możliwość robienia zdjęć podczas nagrywania
Obsługa kamery tylnej Nie Tak, RC06 Tak, A30, A50
Gniazdo zasilania USB typu C micro USB mini USB
Inne Automatyczne uruchomienie, wykrywanie ruchu i wstrząsów w trybie parkingowym, obsługa za pomocą aplikacji, komunikaty głosowe po polsku, polecenia głosowe po angielsku Automatyczne uruchomienie, wykrywanie wstrząsów w trybie parkingowym, komunikaty głosowe po polsku, obsługa za pomocą aplikacji, funkcja asystenta kierowcy Automatyczne uruchomienie, wykrywanie ruchu, bezterminowa aktualizacja baz fotoradarów, alert przekroczenia prędkości, obsługa za pomocą aplikacji, funkcja asystenta kierowcy
Cena około 600 zł około 450 zł około 800 zł

Na pokładzie jest łączność Bluetooth, więc z kamerą sparować można przycisk do szybkiego zabezpieczania filmów jednym kliknięciem. Jest on niewielki i można go przykleić w pobliżu kierownicy lub nawet na niej. Ten maleńki pilot jest opcjonalnym, dodatkowo płatnym akcesorium. Wideorejestrator ma też odbiornik GPS, a w zasadzie jest on umieszczony w uchwycie przyklejanym do szyby pojazdu. Pozwala on rejestrować na filmie nie tylko lokalizację geograficzną, ale też prędkość samochodu. Viofo A119 Mini 2 może również pracować w trybie parkingowym z detekcją ruchu, przy czym do jego aktywacji konieczne jest użycie opcjonalnego adaptera do stałego zasilania Viofo HK4 Hardwire Kit. Kamera rzecz jasna nagrywa wideo w pętli, ma czujnik wstrząsów, uruchamia się automatycznie po przekręceniu kluczyka lub wciśnięciu przycisku, a do zdalnego łączenia można wykorzystać darmową aplikację na smartfony z Androidem lub iOS. Warto też dodać, że wspierane są karty pamięci o wyższej pojemności, niż w poprzednim modelu, aż do 512 GB, co jest ukłonem dla kierowców, którzy spędzają sporo czasu za kółkiem w ciągu doby i chcą uniknąć przedwczesnego nadpisania starszych nagrań. Kamera nie ma akumulatora, lecz kondensator, który może nie pozwala na dłuższe działanie bez zewnętrznego zasilania, ale za to jest bardziej odporny na wysokie i niskie temperatury oraz zużywa się znacznie wolniej.

Świetna jakość wideo, mała obudowa, dobra funkcjonalność. Test kamery samochodowej Viofo A119 Mini 2 [nc1]

Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 61

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.