Świetna jakość wideo, mała obudowa, dobra funkcjonalność. Test kamery samochodowej Viofo A119 Mini 2
- SPIS TREŚCI -
W branży kamer samochodowych marka Viofo cieszy się ugruntowaną pozycją i dobrą reputacją na polskim rynku. Tworzy wideorejestratory, które są nieźle wycenione, a jednocześnie funkcjonalne i wyróżniające się pod względem jakości obrazu w danej cenie. Jednym z najlepszych przykładów jest cała seria kamer A119, a w szczególności model Mini, który spełniał powyższe założenia, a na dodatek posiadał kompaktowe wymiary, niewielki, ale przydatny wyświetlacz i był bardzo łatwy w obsłudze. Został pozytywnie odebrany przez użytkowników, więc na fali tej popularności producent postanowił stworzyć jego drugą generację, czyli właśnie Viofo A119 Mini 2. Ma on wiele cech wspólnych z poprzednikiem. Pozostawiono to, co sprawdziło się najlepiej, czyli w zasadzie całą obudowę, LCD, większość funkcji i obiektyw, ale ulepszono jakość obrazu w dzień i w nocy, dodano komendy głosowe oraz obsługę większych kart pamięci. Zapraszam do recenzji tego wideorejestratora.
Autor: Tomasz Duda
Viofo A119 Mini 2 to nowość na rynku i na start kosztuje 599 zł. Dysponuje tym samym procesorem, co poprzednik, czyli Novatek 96580, dzięki któremu może nagrywać wideo 2,5 K, jednak w praktyce maksymalna rozdzielczość została lekko podniesiona z 2560 x 1600 px do 2592 x 1944 px z płynnością 30 kl/s. Oczywiście jest też możliwość nagrywania w 60 kl/s, ale wtedy rozdzielczość jest już identyczna, jak u poprzednika, czyli 2560 x 1440 px. Najbardziej istotną zmianą jest jednak przesiadka ze starszego sensora światłoczułego Sony Starvis IMX335 na Sony Starvis 2 IMX675, który zwłaszcza w trybie HDR jest w stanie rejestrować wideo w zauważalnie lepszej jakości. Jest to kamera jednokanałowa, nagrywająca tylko obraz z przodu, ale w praktyce taki typ jest najczęściej wybierany przez kierowców, więc to nie stanowi problemu.
Wideorejestrator ma wiele różnych cech, ale najważniejszą z nich jest jakość nagranych filmów. Powinny one być ostre, wyraźne i czytelne. Pod tym względem Viofo A119 Mini 2 nie zawodzi. To jedna z lepszych kamer samochodowych w swojej cenie.
VIOFO WM1 - recenzja prawdopodobnie najlepszego dyskretnego wideorejestratora ze średniej półki cenowej
Obiektyw jest identyczny jak wcześniej, ma pole widzenia 140 stopni i całkiem dobrą jasność f/1,6, która w połączeniu z lepszym sensorem ma szansę zaoferować wyraźne nagrania również w słabszym oświetleniu. Na optykę można nałożyć opcjonalny filtr polaryzacyjny, który zmniejsza intensywność odblasków światła w szybie pojazdu, a to może polepszyć czytelność filmów, zwłaszcza tych nagranych w słoneczne dni. Na przykładowych nagraniach można zobaczyć jego wpływ na wyrazistość / czytelność obrazu. Ja pełną świadomością rekomenduję dokupienie tego filtru, bo w ostrym oświetleniu jakość jest znacznie lepsza. Poprzedni model miał funkcję komunikatów głosowych w języku polskim i tutaj też jest ona dostępna, ale dodano nowość w postaci komend głosowych, które użytkownik może wydawać kamerze w czasie jazdy. Dzięki temu możliwe jest sterowanie nagrywaniem wideo, rejestrowaniem zdjęć, mikrofonem, aktywacją Wi-Fi (2,4, 5 i 5,8 GHz) oraz wyświetlacza, bez użycia rąk, co oczywiście sprzyja bezpieczeństwu jazdy. Wadą natomiast jest to, że komendy te działają tylko po angielsku.
Viofo A119 Mini 2 | 70mai A500S | Mio MiVue 848 | |
Wielkość ekranu | 1,2" | 2" | 2,7" |
Rozdzielczość nagrywania | 2592 x 1944 w 30 FPS / 2560 x 1440 w 60 oraz 30 FPS / 1920 x 1080 w 60 oraz 30 FPS | 2592 x 1944 w 30 FPS / 2560 x 1920 w 30 FPS / 1920 x 1440 w 30 FPS | 1920 x 1080 w 60 oraz 30 FPS / 1280 x 720 w 30 FPS |
Sensor optyczny | Sony Starvis 2 IMX675 | Sony Starvis IMX335 | Sony STARVIS CMOS |
Jasność obiektywu / przysłona | f/1.6 | f/1.8 | f/1.8 |
Format nagrywania | .MP4 (H.264) | .MP4 (H.265 lub H.264) | .MP4 (H.264) |
Kąt widzenia optyki | 140° | 140° | 150° |
Nagrywanie dźwięku | Tak | Tak | Tak |
Wbudowany GPS | Tak (w uchwycie) | Tak | Tak |
Wi-Fi | Tak | Tak | Tak |
Sensor przeciążeń | Tak | Tak | Tak |
Obsługa kart pamięci | Tak, do 512 GB | Tak, do 128 GB | Tak, do 256 GB |
Pojemność akumulatora | nieokreślona (kondensator) | 500 mAh | nieokreślona (kondensator) |
Wymiary | 74,5 x 46 x 41 mm | 83 x 60,5 x 37,9 mm | 87,5 x 62,3 x 41,5 mm |
Ostrzeżenie przed fotoradarami | Nie | Nie | Tak |
Ostrzeżenie przed odcinkowym pomiarem prędkości | Nie | Nie | Tak |
Tryb parkingowy | Tak, pasywny lub aktywny przy użyciu adaptera Viofo HK4 | Tak, pasywny lub aktywny przy użyciu adaptera 70mai UP02 | Tak, pasywny lub aktywny przy użyciu adaptera SmartBox |
Nagrywanie zdarzeń | Tak | Tak | Tak |
Tryb zdjęć | Tak, z koordynatami GPS, możliwość robienia zdjęć podczas nagrywania | Tak, z koordynatami GPS, możliwość robienia zdjęć podczas nagrywania | Tak, z koordynatami GPS, możliwość robienia zdjęć podczas nagrywania |
Obsługa kamery tylnej | Nie | Tak, RC06 | Tak, A30, A50 |
Gniazdo zasilania | USB typu C | micro USB | mini USB |
Inne | Automatyczne uruchomienie, wykrywanie ruchu i wstrząsów w trybie parkingowym, obsługa za pomocą aplikacji, komunikaty głosowe po polsku, polecenia głosowe po angielsku | Automatyczne uruchomienie, wykrywanie wstrząsów w trybie parkingowym, komunikaty głosowe po polsku, obsługa za pomocą aplikacji, funkcja asystenta kierowcy | Automatyczne uruchomienie, wykrywanie ruchu, bezterminowa aktualizacja baz fotoradarów, alert przekroczenia prędkości, obsługa za pomocą aplikacji, funkcja asystenta kierowcy |
Cena | około 600 zł | około 450 zł | około 800 zł |
Na pokładzie jest łączność Bluetooth, więc z kamerą sparować można przycisk do szybkiego zabezpieczania filmów jednym kliknięciem. Jest on niewielki i można go przykleić w pobliżu kierownicy lub nawet na niej. Ten maleńki pilot jest opcjonalnym, dodatkowo płatnym akcesorium. Wideorejestrator ma też odbiornik GPS, a w zasadzie jest on umieszczony w uchwycie przyklejanym do szyby pojazdu. Pozwala on rejestrować na filmie nie tylko lokalizację geograficzną, ale też prędkość samochodu. Viofo A119 Mini 2 może również pracować w trybie parkingowym z detekcją ruchu, przy czym do jego aktywacji konieczne jest użycie opcjonalnego adaptera do stałego zasilania Viofo HK4 Hardwire Kit. Kamera rzecz jasna nagrywa wideo w pętli, ma czujnik wstrząsów, uruchamia się automatycznie po przekręceniu kluczyka lub wciśnięciu przycisku, a do zdalnego łączenia można wykorzystać darmową aplikację na smartfony z Androidem lub iOS. Warto też dodać, że wspierane są karty pamięci o wyższej pojemności, niż w poprzednim modelu, aż do 512 GB, co jest ukłonem dla kierowców, którzy spędzają sporo czasu za kółkiem w ciągu doby i chcą uniknąć przedwczesnego nadpisania starszych nagrań. Kamera nie ma akumulatora, lecz kondensator, który może nie pozwala na dłuższe działanie bez zewnętrznego zasilania, ale za to jest bardziej odporny na wysokie i niskie temperatury oraz zużywa się znacznie wolniej.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- następna ›
- ostatnia »
- SPIS TREŚCI -
Powiązane publikacje

Corsair Virtuoso Pro to słuchawki do wszystkiego, które nie są do niczego. Zobacz recenzję
28
Recenzja słuchawek bezprzewodowych Teufel Real Blue Pro. Czy warto dopłacać względem poprzedniego modelu? Przekonaj się
27
Corsair HS80 MAX Wireless - test słuchawek dla graczy. Niesamowite pozycjonowanie dźwięków i mikrofon na wagę złota
14
Mio MiVue 955WD - recenzja wideorejestratora 4K z dodatkową kamerą tylną. Mio próbuje swych sił w wyższej półce
24