Valve Index: Specyfikacja gogli VR twórców Steama. Ruszył preorder
Z końcem marca Valve opublikowało zaskakującą grafikę, zwiastującą zupełnie nowy headset dedykowany rzeczywistości wirtualnej. Urządzenie nazwano jako Valve Index i wydawało się ono być urządzeniem autorskim, nie zaś produktem wykonanym przy współpracy z długoletnim partnerem VR, HTC. Początkowo internauci zastanawiali się, czy nie jest to aby primaaprilisowy żart, jednak Valve ostatecznie potwierdził prace nad goglami. Ba, bardzo prawdopodobne, że wówczas prace te zostały już ukończone, dlatego że już dziś urządzenie debiutuje w sklepach w przedsprzedaży, a co za tym idzie - poznaliśmy jego pełną specyfikacje oraz mamy dostęp do kolejnych zdjęć.
Gogle Valve Index można zamawiać już w preorderze, choć oficjalna data premiery to 1 lipca. Pełny zestaw będzie kosztowac aż 4669 złotych.
Valve Index - pierwsze skrawki informacji dotyczące specyfikacji
Gogle Valve Index można zamawiać już w preorderze, choć oficjalna data premiery to 1 lipca. Pełny zestaw będzie kosztować aż 4669 złotych. Gogle bez kontrolerów i stacji bazowej kosztują zaś 2339 złotych. Jest to opcja zakupowa dla tych osób, które posiadają już jeden z kompatybilnych zestawów: HTC Vive lub Vive Pro. Jeśli chodzi o rozdzielczość, to znajdziemy tu takie same parametry jak w Vive Pro - 1440×1600 pikseli dla każdego z oczu przy zastosowaniu wyświetlaczy LCD. Producent zapewnia o stałym odświeżaniu na poziomie 120 Hz oraz 144 Hz w trybie eksperymentalnym. Gogle mają cechować się polem widzenia większym o 20 stopni, niż w przypadku HTC Vive. Wszystko dlatego, że oferują zmianę ustawień dla odległości źrenic, a także odległości soczewki od oka. Bazowo kąt widzenia wynosi około 130 stopni.
Valve Index - właściciel Steama zapowiada własny headset VR
Jakie wymagania musimy spełnić, by korzystać z tego urządzenia? Nasza platforma komputerowa musi bazować na 8 GB pamięci RAM, co najmniej 2-rdzeniowym procesorze z Hyper Threadingiem oraz na karcie graficznej z wolnym złączem DP (co najmniej Nvidia 970 lub AMD Radeon RX480). Do podłączenia kamer potrzebne będzie z kolei wolne złącze USB 3.0. Z kolei zalecanym CPU i GPU jest już układ czterordzeniowy oraz karta GeForce GTX 1070. Wróćmy jeszcze na chwilę do samych kontrolerów. Pracują one także ze wspomnianymi zestawami HTC i kosztują 1309 złotych. Znajdziemy na nich 6 przycisków raz aż 87 sensorów, śledzących pozycję dłoni użytkownika.
Powiązane publikacje

IBM patentuje druk 4D, wykorzystujący materiały z pamięcią kształtu oraz algorytmy sztucznej inteligencji
19
Roboty pracujące w sortowni paczek? Figure przedstawia możliwości ulepszonego modelu VLA o nazwie Helix
53
Microsoft przedstawia układ kwantowy Majorana 1. Krok w stronę miliona kubitów na chipie, który otwiera drzwi do ery kwantowej
68
Helix sprawi, że roboty humanoidalne staną się lepsze. Nowy model AI umożliwia im pracę z obiektami, których nigdy nie widziały
21