Zgłoś błąd
X
Zanim wyślesz zgłoszenie, upewnij się że przyczyną problemów nie jest dodatek blokujący reklamy.
Błędy w spisie treści artykułu zgłaszaj jako "błąd w TREŚCI".
Typ zgłoszenia
Treść zgłoszenia
Twój email (opcjonalnie)
Nie wypełniaj tego pola
.
Załóż konto
EnglishDeutschукраїнськийFrançaisEspañol中国

Uwielbiana przez graczy Zelda: A Link to the Past stała się właśnie grywalna na Nintendo Switch oraz PC

Natan Faleńczyk | 01-02-2023 13:00 |

Uwielbiana przez graczy Zelda: A Link to the Past stała się właśnie grywalna na Nintendo Switch oraz PCW serwisie GitHub od zawsze można znaleźć sporo ciekawych projektów. Nie inaczej jest tym razem. Dzięki inżynierii wstecznej będziemy mogli zagrać w dokładną kopię Zeldy 3 - uznanej przez spore grono osób za grę wszechczasów. Uruchomimy ją nie tylko na komputerach z systemem Windows, Mac OS i Linux, ale także na Nintendo Switch. Z pewnością warto lepiej przyjrzeć się całemu projektowi, z uwagi na jego złożoność i dodane funkcje.

The Legend of Zelda: A Link to the Past - kultowa gra od Nintendo właśnie stała się możliwa do uruchomienia na PC oraz Nintendo Switch. Wszystko za sprawą inżynierii wstecznej. No i zdolnego programisty ;)

Uwielbiana przez graczy Zelda: A Link to the Past stała się właśnie grywalna na Nintendo Switch oraz PC [1]

Nowy Nintendo Switch z obsługą ray tracingu i DLSS 2.2? Wskazówka znaleziona w rzekomym kodzie źródłowym

Użytkownik GitHub'a "xander-haj" podzielił się jakiś czas temu wynikami swojej pracy, nad reimplementacją (czyli przystosowania oprogramowania tak, aby działało na innej platformie) trzeciej części Zeldy. Prawdopodobnie nie muszę nikomu przedstawiać tej gry. Wydana w 1991 roku na konsoli SNES, niejednokrotnie zdobywała wiele nagród, w tym tytuł "Gry Roku" (1992) czy też "Gry Wszechczasów". W serwisie Metacritic oceniona jest na 95/100. Sama gra jest prequelem w stosunku do wydanych pierwszych dwóch części. Dzięki inżynierii wstecznej gra będzie mogła być uruchamiana na innych platformach. Napisana w języku C zawiera w sobie gigantyczne 80 tysięcy linijek kodu! Cała praca tego programisty jest naprawdę zdumiewająca.

Uwielbiana przez graczy Zelda: A Link to the Past stała się właśnie grywalna na Nintendo Switch oraz PC [2]

Dzięki MAME do grona emulowanych urządzeń na Internet Archive dołączają... stare kalkulatory

Zelda jest całkowicie grywalna od początku do końca. Pomimo tego, że jest klonem oryginału, zawiera w sobie te same poziomy i przeciwników. Praktycznie nie dostrzeżemy różnicy po odpaleniu całości. Na ten moment do uruchomienia gry wymagane są biblioteki PPU oraz DSP z emulatora SNES. Cały projekt nie byłby możliwy bez innego - "Zelda 3 JP dissassembly", który z kolei umożliwiał zrzucenie oryginalnego ROM'u gry do czystej postaci kodu Asemblera. To ułatwiło użytkownikowi "xander-haj" lepsze zrozumienie całego kodu i pewność, że klon, który przygotuje, będzie identyczny jak ten pierwotny. Dodatkowo zawiera on w sobie mnóstwo udogodnień w stosunku do oryginalnej gry. Niektóre z nich są naprawdę znakomite.

Uwielbiana przez graczy Zelda: A Link to the Past stała się właśnie grywalna na Nintendo Switch oraz PC [3]

The Crew Motorfest - nowa gra wyścigowa od Ubisoftu zadebiutuje jeszcze w tym roku. Szykuje się konkurencja dla Forzy Horizon

Jedną z bardziej interesujących funkcji jest możliwość skonfigurowania gry tak, żeby uruchamiała oryginalny kod maszynowy, obok tego z zaimplementowanego C. Całość działa poprzez utworzenie zapisu obu wersji gry, klatka po klatce, a następnie sprawdzeniu stanu pamięci RAM aby porównać czy reimplementacja jest poprawna. Inne funkcje, których nie spotkamy w oryginale to wsparcie dla Pixel Shaders (poprawia to aspekt wizualny gry) i proporcji 16:9 oraz 16:10 (dzięki czemu mamy szersze pole widzenia). Mapa świata jest teraz lepszej jakości, dodano wsparcie dla ścieżek audio MSU, dodatkowy slot na "itemy" pod przyciskiem X oraz zmiana obecnego poprzez przyciski L/R. Naprawdę temu programiście należą się brawa za to czego dokonał. Wszelkie instrukcje z komentarzami autora dostępne na GitHub.

Źródło: GitHub
Bądź na bieżąco - obserwuj PurePC.pl na Google News
Zgłoś błąd
Liczba komentarzy: 11

Komentarze:

x Wydawca serwisu PurePC.pl informuje, że na swoich stronach www stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Kliknij zgadzam się, aby ta informacja nie pojawiała się więcej. Kliknij polityka cookies, aby dowiedzieć się więcej, w tym jak zarządzać plikami cookies za pośrednictwem swojej przeglądarki.