USA: Stan Pensylwania chce opodatkować brutalne gry wideo
Gry wideo są demonizowane od dawna i jesteśmy tego świadomi wszyscy. Pomimo że naukowcy behawioralni bardzo zgodni są we wnioskach, że nie ma korelacji między graniem w nie a agresywnymi zachowaniami. Psycholodzy uważają je za wytwór kultury taki sam jak inne formy sztuki. Zresztą branża gier zarabia więcej niż muzyczna i filmowa razem wzięta. Politycy jednak wiedzą swoje. Uważają to medium za niebezpieczne i wywołujące przemoc oraz agresję. Dlatego też w stanie Pensylwania powstał plan opodatkowania gier wideo dla dorosłych. Środki zebrane w ten sposób miałyby w założeniu być przeznaczone na wprowadzenie lepszych środków bezpieczeństwa w szkołach.
Wnioskodawcy uważają, że gry wideo są źródłem agresywnych zachowań, a środki z ich opodatkowania mogłyby umocnić środki bezpieczeństwa.
Pomysł na który wpadli członkowie Izby Reprezentantów Stanów Zjednoczonych z Pensylwanii nie jest nowy. Już w zeszłym roku pochodzący stamtąd Christopher B. Quinn proponował podobne rozwiązanie, jednak odrzucono je w fazie projektu ustawy. Uzasadnieniem Quinna jest coraz większa liczba aktów agresji odnotowywana w szkołach. Jego zdaniem jedną z przyczyn brutalnych zajść są gry wideo, na które osoby niepełnoletnie są podatne. Lokalny polityk powołał się nawet na wyniki badań naukowych National Center for Health Research, ale zrobił to w sposób bardzo wybiórczy i wyraźnie stronniczy. Jeśli jednak ustawa zostałaby podpisana, gry w kategorii wiekowej od lat 18 (sprzedawane detalicznie) byłyby obciążone 10% podatkiem.
Przemoc w grach według Trumpa i odpowiedź Games for Change
Entertainment Software Association uważa, że jest to działanie w pogwałceniu Konstytucji, która zapewnia w 1. poprawce wolność ekspresji artystycznej, która także odnosi się do gier wideo. W przeszłości Sąd Najwyższy także stawał w obronie gier wideo. ESA zachęca przedstawicieli Izby Reprezentantów do współpracy i edukacji w temacie klasyfikacji wiekowej ESRB, która ich zdaniem jest efektywnym sposobem monitoringu gier, w jakie grają dzieci. Co ciekawe, w tym miesiącu w stanie Pensylwania jednogłośnie ogłoszono „miesiąc esportu”, mający na celu promocję tej dyscypliny i jej pozytywnego wpływu społecznego.
Powiązane publikacje

Tajwan ogranicza eksport technologii TSMC. Nowe regulacje mają chronić najważniejsze procesy przed zagraniczną konkurencją
29
Wielka Brytania planuje zakazać aplikacji AI tworzących deepfake dzieci. Ofcom i rząd UK podejmują stosowne działania
40
IBM zainwestuje 150 mld USD w USA, a konkretniej w rozwój AI, komputerów kwantowych, a także produkcji lokalnej
14
Prawnicy MyPillow użyli AI i wpadli w pułapkę fikcyjnych spraw. Grożą im naprawdę poważne konsekwencje
76